fokadvies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:53

Wat presteren de hengsten met aanparing bij onzer OOster-Oosterburen.

Fohlenchampioant Deutsches Sportpferd am 24. Juli 2004 in Neustadt/Dosse und
Das Brandenburgische Haupt- und Landgestüt öffnet am 24. Juli 2004 seine Tore zum 12. Fohlenchampionat der Pferdezuchtverbände Berlin-Brandenburg und Sachsen-Anhalt. Auf dem Paradeplatz des über 200 Jahre alten Gestütes werden die besten Fohlen der Rasse Deutsches Sportpferd aus dem Jahrgang 2004 erwartet. Insgesamt haben sich auf den regionalen Schauen ca. 160 Fohlen der Zuchtgebiete SA und BB zum Championat qualifiziert. Das Richten des Reitpferdenachwuchses wird um 10.00 Uhr beginnen und gegen 16.30 Uhr mit den Eliteringen abschließen.

Dit zijn de veulens die uit de regionale keuringen naar deze keuring mochten.

En daaruit kwamen geselekteerde weer in de endring en dan zie je wie 1-2 en 3 werd.

http://www.brandenburger-pferd.de/ergeb/fohlen04.htm

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:57

ik snap niet waarom iedereen zo vaak zo moeilijk doet over Gribaldi. Ik weet dat hij niet het sterkste achterbeen heeft, maar toevallig loopt hij wel met dat achterbeen op Grand-Prix nivo en ook nog heel verdienstelijk. Verder doen zijn nakomelingen het uitstekend in de sport en op de merriekeuringen. Daar kan menig dekhengst c.q. hengstenhouder van dromen. Voor een goed dressuurpaard telt het hele plaatje: exterieur, gangwerk en (niet in de laatste plaats) karakter.
Nogmaals je merrie moet natuurlijk niet slap zijn achter, maar ik heb ook hele goede Gribaldi's gezien uit gewone merrie's. En ik ken nog veel andere goedgekeurde hengsten die gewoon achter "slepen" en ook erg veel dekken en daar wordt dan niet zo overgesproken.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:37

Persoonlijk zou ik nooit met een hengst fokken waarbij je in moet leveren van achter ...... Laat staan slepen
Het is dat het een zwarte is en een penny idool opzit anders had hij echt niet zo populair geweest Haha!

BarGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:41

Badankt voor al de constructieve reacties. Heb nog niet de tijd gevonden om het in real life die verschillende zaken te gaan nakijken.

Die korte schoft kan ik inkomen, en vandaar dat ik ze misschien wel vrij lang in de rug vind (valt zeker op onder het zadel).

Het sterke achterbeen zoals hoger genoemd heeft ze niet, dus ik wil zeker niet toegeven op achyterbeen, maar ook zeker niet op de stap. Die is super en wil ik zo houden. Het is immers moeilijk te corrigeren. met dat veredelen kan ik het wel eens zijn...

Ik heb geen idee hoe ik de oorzaken moet achterhalen en wat de mogelijke gevolgen zijn van een onderstandse merrie. So if anyone can help me....

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:25

De oorzaken van de onderstandige stand zijn eveneens aan de merrie goed te zien. Dat is het fenotypische aspect die een genetische oorsprong heeft. Ik zal voor jouw dat de genetische oorsprong van de onderstandigheid en de korte schoft boven tafel brengen. Wat ik van jouw verwacht, is dat je gaat proberen je eigen merrie te analyseren en aan de hand hiervan probeert vast te stellen waarom ze onderstandig is. Zoals ik al eerder heb gezegd ergens heb ik in een van de reacties in dit topic de oorzaken min of meer aangegeven. Ga eens nauwkeurig of je dat wat ik eerder heb geschreven herkent. Lukt je dat niet dan zal ik proberen het nog uitvoeriger met voorbeelden uit te leggen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:40

Bargee laat nog even de volledige afstamming van deze merrie weten.
Merci.

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:15

Wel eens gedacht aan United? Zo'n mooi paard. Foto's kun je vinden op www.uytert.nl

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:59

Welk ras is ze?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:10

El_vis schreef:
Welk ras is ze?

Wat denk je?

Antwoord: "VERKERK" Haha!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:19

HEy wie we daar hebben !! Pling
Alles goed..zeg ik ken een leuke en lieve hengst voor jou...héhé Tong uitsteken Bloos Haha!
Veel veulentjes voor in de toekomst bij jullie precies
OK dan!
Succès met zoeken

Cindy

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:46

Als je geen E pony wil, moet je je merrie niet laten dekken door Flemmingh, daar hebbe wij nameluk een E pony van...

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:52

Anna42 schreef:
Kun je die niet vinden dan moet je naar een outcross. In de outcross kijk je eerst naar hengsten die genetisch het dichtst bij de genetische opbouw van je eigen merrie staan en waarvan je zeker bent dat je genotypisch en fenotypisch geen andere afwijkingen insluit.

Dat ben ik niet met je eens Anna. Een outcross die genetisch weer verwantschap heeft is geen outcross.
Een goede outcross in mijn ogen heeft nauwelijks verwantschap (al is dit tregenwoordig moeilijk te verwezenlijken), maar is juist sterk gelijnteeld, waardoor de kans op heterozygote vererving ingeperkt wordt. Hoe zie jij dat?