adriana schreef:Ok. Dan is het fokbeleid van Hannover voor mij ook duidelijker, ook minder bloedspreiding dan bij het KWPN.
Bij Holstein heb je voor zover ik weet vooral de invloed van volbloeden en SF na 1950.
Waarvan de belangrijkste Cottage Son xx, Ladykiller xx, Anblick xx, Marlon xx , Cor de la Bryère en Almé Z zijn.
En via Aloubé nog een Hannoveraanse invloed.
Nu dan ook Quidam de Revel sf.
Dolany is een uitzondering met Oldenburgers bloed via Donnerhall. Wel uit een Holsteiner stam.
Nithard is helemaal vreemd BWP gekeurd Engels Volbloed x Hannover.
In Cheenook zit nog Trakehner bloed na 1950.
Dus op de EV na en de SF, weinig bloedspreiding. Ook weer veel minder dan bij het KWPN en dus ook zuiverder.
Een geheel andere bloed opbouw dan Hannover, waardoor het type ook anders zal zijn.
Hannover gebruikt voor het springpaarden programma Holsteiner hengsten.
Trakehner hengsten vanaf 1950: Herrscher, Helianthus, Malachit, Polarfuerst, Sterndeuter. Waarvan ik alleen Hersscher en Polarfuerst ken van naam.
Verder geen andere invloeden.
Verder geen andere invloeden?
Holstein na 1950 de Anglo Arabische Volbloed RAMZES>> Raimond>>> Ramiro etc. De R lijn is de enige lijn in Duitsland na 1950 die bij ALLE Duitse stamboeken is ingezet en nog steeds een permanente rol speelt.
CHEENOOK Wat is dan de vader mvv Zukunft 1963 SAHIB?

. BWP, is een stamboek op zich. Als het ware zonder eigen paarden die het beste er uit weten te pikken zodat ze toch hoog in de ranglijsten komen te staan. Daar heb ik respect voor. Het is een klein land met toch grootse paarden, iig paarden die de schijnwerpers op zich laten richten.