Mist schreef:Natuurlijk bevestigen uitzonderingen de regel, maar vergeet niet dat we het hier over dekhengsten hebben, die in alles bijna "perfect" moeten zijn, en de de huidige paardestapel moeten verbeteren ! Ga maar na, al die topics over "welke hengst voor deze merrie ?" wil je dan de kans lopen op 2 ongelijke hoeven door zo'n hengst ? ik geen 2e keer iig,
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat ze absoluut niet meer kunnen lopen na hun 10e jaar, ik heb gezegd dat de dit in de gangen over 10 wel iets van terug ziet- de kans is heel groot dat die niet meer zo ruim zijn als toen ze 3 waren. Je zou trouwens een moeten weten hoeveel paarden in topsport met een zenuwsnede lopen.
Ik zal de laatste zijn om zo'n paard af te schrijven, ik heb er een waarbij zelfs de eerste de beste leek het verschil in voeten kan zien (vroeger was het beeld idem als getoonde hengsten-te zien maar blijkbaar niet schokkend genoeg voor de keurmeester) het paard is nu 17 en nog lang niet afgeschreven, maar haar rechtse been kun je nauwelijks nog spreken van een voet-as, die is bijna verticaal.
Als hengst zou ik daar ook streng op selecteren. Maar dit was een reactie op Gertjan, en die had het over gewoon paarden.