Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
obelixje schreef:Gaaf paard, die jazz x balzflug x uniform! Petje af als je een paard met zo'n bloedlijn goed kan rijden!! ik denk dat als je die aan het lopen hebt, je er een geweldig paard aan hebt!!
of begrijp ik het verkeerd.
rockey schreef:[image]
obelixje schreef:bedoelde het niet vervelend, maar tja, die bloedlijn lijkt me echt niet de gemakkelijkste nee...
maar...euh als er niets inzit kan er niets uitkomen ook. Een braaf koel paard is mooi om wandelingetjes te maken. Dit paard is waarschijnlijk pittig, en slim in het karakter. Het is dan kwestie van afstemmen op elkaar, want zo een paarden denken mee in het werk, en soms denken ze het dan beter te weten.
obelixje schreef:tja, ok, zo kun je het ook beschrijvenik heb wel ontzag voor mensen die dit soort paarden met veel karakter rijden. en ik ben het ook absoluut met je eens, dat wanneer er een samenwerking is, dat het dan ook geweldige paarden zijn!
LuvdaTossa schreef:Je leert alleen maar paardrijden op 'karakter' paarden. Je bent dan wel extra lang bezig maar kunt dan bijna alle paarden wel aan! Tenminste zo heb ik het zeker ervaren! Syta was zo'n moeilijke en elk paard dat ik nu erbij rijd gaat veel makkelijker! Ik heb nu leren opletten en echt leren rijden!
(Syta is btw een Krack x Havel, met onze Jazz heb ik geen enkel probleem)
die van mij is trouwens van Caretino Kleintje schreef:Ze is jong, jolig en kijkerig.
Maar aan de andere kant durft ze alles, want vrachtwagens, tractoren, bladblazers etc. zijn niet eng. Maar een schaap aan de andere kant van de bak of een grassprietje wat net teveel naar links buigt is wel eng. Sja... dan zal het ook aan mij liggen hoe ik haar rij op dat moment!
obelixje schreef:bedoelde het niet vervelend, maar tja, die bloedlijn lijkt me echt niet de gemakkelijkste nee...

En ze is dóm, zo dom. Ze verzet zich werkelijk tegen ALLES. Nu worden de paarden bij ons nochtans op een zeeeer natuurlijke manier gereden en hebben ze zowel fysiek als mentaal niets te klagen, maar deze merrie reageert gewoon niet als een paard. Ze reageert ook niet als een probleempaard. Ze reageert ronduit belachelijk. Het lijkt wel of ze labiel is ofzo. Misschien zijn er mensen die dat leuk vinden hoor, maar zo'n paard zou ik persoonlijk simpelweg niet kopen. Ik wil heel graag moeite doen voor een paard, maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

De extreme gevallen hoor je altijd sneller dan paarden die gewoon hun werk doen. 
Fitzroy schreef:(Overigens bedoel ik jou niet, hoor Kleintje. Treasure heeft nog wat veel spanning, zoals je zelf al zegt)