Welke hengst de meeste veulens dit jaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:49

holly schreef:

Even harstikke of-topic pipo. Ik had gisteren een nieuw lesklantje met een Royal Dance Reus. 4 jaar(mei) en nog word nog gereden alsof ze net zadelmak is. Is voor mij hard werken om de ruiter zover te krijgen dat het paard zometteen de bak rond danst, maar nu al toont ze aan dat ze kan zitten van achter, en dat iniminie beetje middendraf wat ze laat zien is ook nog lang niet alles, maar mijn god ik wil niet weten waar ze haar benen heen gaat schieten als ze straks de verruiming onder de knie gaat krijgen. Als jouw peerdje het ook allemaal in zich heeft, dan verwacht ik zeker een zeer goed paard.

Mbt het dekken gaat het nu even over een Gribaldimerrie, die RD is pas een jaar en jeugdsex mag niet he Haha! Maar wel leuk om te horen dat je een goede ervaring met een RD hebt!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:50

Je zegt nu 2 zaken: weinig nakomelingen: geldt voor alle jonge hengsten.
Wat overblijft: waarom zouden veulens van de keuringswinnaar bv meer geld gaan dan de veulens van PB (nu het daar toch over gaat hé)? PB presteerde in Verden en in Nederland. Van de Olivi (?) is minder bekend onder het zadel. Dan zal er wel afgegaan worden op hoe de veulens eruitzien en hoe de moederlijn is.
Jullie zullen wel zien op de veilingen Lachen. Van welke hengsten er veulens zullen geselecteerd worden, daar begint het mee, want brol zit daar meestal niet bij.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:00

Dat jou RD nog jong is weet ik.
Deze 4 jarige, heb ik als 2,5 jarige gevonden voor een klein prijsje. Ik zag er zeker toen al wat in en de nu eigenaresse is er dol blij mee. Super karakter, vreselijk groot (zeg 1,75 en nog in de groei) en kan heerlijk bewegen. Heb haar geholpen met het zadelmak maken en dat ging prima. Door het groot en slungelig zijn, toch moeite gehad met de rechte lijnen.
De ruiter zelf is nog niet zover dus dat word hard werken, maar de merrie heeft het allemaal in zich en dat gaan we er ook zeker uithalen. Nu ze wat dichterbij gestalt staat, gisteren begonnen met de eerste les, en dat was hard werken geblazen want ik hou niet van slomme dokies, of ruiters die denken dat een jong paard eeuwig 3 blijven. Dus een hele les aandacht besteed aan het flitsend voor het been maken, maar van wat ik tot nu toe heb gezien, is het een talentvol paardje.
Toch weer iets voor jou verzamling, om te weten dat er hele leuke RD nakomelingen rondlopen.
Het id even afwachten, maar ben echt benieuwd wat jou RD gaat doen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:03

Als ik het goed begrijp Zannekin, denk jij dat PB veulens niet gemakkelijk door de voorrondes heen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:06

Zannekin schreef:
PB presteerde in Verden en in Nederland.

Dat is nou het moeilijke van dressuur. Want presteerde hij wel werkelijk daar, en was die plaatsing terecht? Of keek de jury ietswat door een roze bril toen ze Anky erop zagen Verward

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:24

Ik denk dat Anky zeker wel een deel invloed heeft. Want om eerlijk te zijn vind ik het een heel mooi paardje, maar het oogt als een friemeltje.
Ik ben heel benieuwd of over een paar jaar de nakomlingen ook een tikkeltje als friemeltje eruit zullen zien. Dat heeft natuurlijk niks met de prestaties te maken, maar ik denk dat niet iedereen daar weg van is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:37

Pipo"]
[quote="Desiree schreef:

Misschien zit er bij jou in de buurt een andere hengstenhouder. Hier in nuenen willen ze allemaal Piet Kuipers.

Maakt toch geen zak uit wat voor hengstenhouder erbij je in de buurt zit? Je kiest een hengst omdat je denkt dat hij past bij je merrie, niet omdat hij toevallig bij je om de hoek staat.

En een koerier is zo geregeld, desnoods stap je zelf in de auto om het sperma op te halen. Als ik de merrie dit jaar nog laat dekken, maar word waarschijnlijk toch volgend jaar, dan zal ik ook een ritje naar Duitsland moeten maken. Tja...........dat hoort er nou eenmaal bij.
[/quote]
Dat is waar, maar hier willen ze iemand die ze kennen en dus vertrouwen. En ik weet niet of ze veel afwijken naar anderen hengsten buiten zijn bestand. MAar ik vroeg naar die reageerbuisjes met "yoghurt" wie daar allemaal in zat, "Rousseau en Tuschinsky" zegt ie. Het is niet anders.