zoek leuke nrps hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:01

Larissa1981 schreef:
Ja maar ik heb gehoord dat als je valk met valk kruist, je een hele lichte valk krijgt....... tegen het witte aan en dat vind ik dan weer minder......

Valk x valk levert idd niet standaard een valk op. Dat heeft te maken met verdunningsfactoren. En Cremello's (dat 'tegen het witte aan') zijn niet altijd gewenst. Heb daar nog wel ergens wat info over liggen, maar op Bokt kun je daar volgens mij inmiddels ook wel genoeg over vinden. Lachen

Evenaar ken ik trouwens niet, alleen van naam. Wel is het zo dat vrijwel alle D- en E-hengsten bij het NRPS wiens naam met een E begint El Beauty in hun stamboom hebben zitten. En dat is vrij goed sportbloed. El Beauty is trouwens inmiddels een jaar of 30 en hij dekt ook nog steeds.

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 23:55

klopt, El beauty zit inderdaad ook in de stamboom van Evenaar, ik geloof zijn vader... maar ik ga morgen naar hem kijken, ben zeer benieuwd Haha!

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 23:56

Ik ga morgen naar een aantal nieuw forrest pony's kijken op stal sintels en dus naar Evenaar.... Verder wil ik nog een keer hier in de buurt naar een forrester hengst kijken, maar die kon morgen alleen 's avonds afspreken en dan konden wij weer niet
Maar het meest verheug ik me erop om Evenaar te zien *LOL*

Larissa1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:26

Gisteren eindelijk naar hengsten wezen kijken!!! Was erg gaaf!! 2 mooie forrester hengsten gezien en 1 NRPS hengst, Evenaar Lachen. Was zwaar onder de indruk van de forresters, vond ze erg mooi!! Binnenkort nog eens verder kijken en met een beetje mazzel volgende maand pony laten dekken!! *LOL*

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:17

Ik zat net dit hele stukje te lezen en ik dacht misschien is een Welsh K hengst wel wat voor je pony. Die hebben vaak wat minder Arabisch bloed en hebben dus wat meer body. Ze zitten ook altijd in de grote D-pony maat. Denk bijvoorbeeld aan Leunsveld's Lord (ik noem maar wat).

Groetjessss Lot

Jolienxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:56

Heey ik weet wel een super nrps hengst!!
Ik heb zelf ook een nrps van manpower x zodiak..
Manpower is zelf een super lieve hengst en super rustig.. ik kan je wel een x fotos sturen als je msn heb??
Mijne is Miss_sexy909@hotmail.com je mag me toevoege, als je dr meer over wil weten..
xx Jolien

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:12

larissa zegt:arabieren zijn toch slanke, ranke paarden. Zelf ben ik echt helemaal weg van quarter horses

Heb je wel eens voor een zuivere spaans Arabisch volbloed gekeken om er op te zetten..

Deze zijn Barok gebouw(forser)
Zijn heel koel in de kopie en hebben een super karaktter...

Kijk eens op www.el-zarabia-arabians.nl

Heb zelf ook een spanjaard hengst die als het goed is volgend jaar de dek-dienst in gaat....

veel suc6 verder

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:40

Dit topic is al een half jaar oud. Slotje dus Knipoog