Ik oostenrijk is de donkere kleur, dacht ik, ook meer gewaardeerd dan de lichtere (daarom werden volgens mij ook de lichtere naar 't buitenland verkocht en hielden ze zelf de mooisten )
Sociolan
Geplaatst: 22-05-04 17:58
Ik heb een aparte kleur haflinger! Nee ze is niet vies ja ze is oud (bijna 21) en ja ze staat in het haflinger stamboek
Die haf hierboven heeft een leuk kleurtje.. Had ze die kleur ook al toen ze wat jonger was?
Sociolan
Geplaatst: 22-05-04 19:27
Nee toen was ze lichter en een klein beetje grijze manen. Ik vind het maar raar dat ze zo verkleurd is in de loop der jaren.
Morrie
Geplaatst: 22-05-04 19:29
De meeste Norikers die voskleur hebben, worden in de loop der jaren ook donkerder.
Het verschil tussen zomer- en wintervacht is ook enorm w.b. kleur
maessie
Geplaatst: 24-05-04 16:15
Ok ik geloof dat ze kunnen verkleuren maar toch niet van wit naar vos!Wij hebben een oranje haflinger (hofnar, van Hoffieh wel bekend ) maar die heeft gewoon lange oranje plukken door zn manen waardoor hij veel donkerder lijkt. Nu zijn zn manen ook niet sneeuwwit. Maar het valt me wel op dat veel donkere haflingers die hier staan donker met grijs zijn. Dat is wel jammer! Wij hebben een merrie (zie vorig antwoord) die echt kastanjebruin is met sneeuwwitte manen. vind ik toch wel het allermooiste. Nu maar hopen dat ze dat nafokt! Ons veulentje kleurt nu trwns ook helemaal donkergrijs, maar ik ben er zeker van dat ze licht word, want beide ouders zijn ook heel erg licht. En de voorouders daarvan ook weer...