MissHIS"]
[quote="LuvdaTossa schreef:En wat is gorter nu? Korter of Groter?
Ik denk een combinatie van beide, Anna42 "kennende".

[/quote]
dat zei ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ze is 1,70 m, maar nu de lengte nog meten. Voor dat ik dit dan door ga geven, wil ik eerst zekerheid van Anna of hij nu Korter of Groter bedoelt. (jaja! ik wil ook wel € 1.000,-- krijgen!!
) Lovely"]
[quote="fabienne schreef:Geef eerst eens op een foto aan, waar jij nou precies meet Anna42?
Anna42 schreef:Daarbij zijn hoofd en hals samen aanmerkelijk korter dan de hoogte. Deze paarden kunnen dus niet meer rechtstandig het voer van de grond opnemen en moeten dit manco dus altijd compenseren door een voet sterk naar voren en het andere sterk naar achteren of zijwaarts te plaatsen. De slijtage zet dus bij paarden al heel vroeg in.
Agossie schreef:Op de foto is het een recht hoek... maar wat ik hierboven al meldde, foto's kunnen een vertekend beeld geven.
SuzanneHk"]
[quote="Anna42 schreef:Daarbij zijn hoofd en hals samen aanmerkelijk korter dan de hoogte. Deze paarden kunnen dus niet meer rechtstandig het voer van de grond opnemen en moeten dit manco dus altijd compenseren door een voet sterk naar voren en het andere sterk naar achteren of zijwaarts te plaatsen. De slijtage zet dus bij paarden al heel vroeg in.

greetje schreef:
Kijk nu maar eens waar de zitbeenknobbel zit.

Voor het mooie is haar rug iets aan de lange kant. Haar veulentje is iets compacter en gaat duidelijker richting het vierkantsmodel.
(ook geen knappe foto van, zoals ik verklein kan het alle kanten op gaan
)
Misschien omdat ik spring en niet fanatiek dressuur, maar een 'vierkant' paard is imo veel makkelijker aan elkaar te houden en op het achterbeen te krijgen.
(stelling van Pythagoras), alleen op zo'n kleine foto is dat maar 0,5 mm of zo.