Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tessebes schreef:Papierloos fokken voor de handel ben ik opzich niet voor. Papierloos fokken voor eigen gebruik vind ik prima.
Ik heb zelf ook een kruising waar ik wel papieren voor kan krijgen, als de vader gekeurd wordt. Het maakt mij niet uit of ze die papieren nou krijgt of niet, als ze maar geschikt is voor mijn gebruiksdoel.
Gaitkeeper schreef:En dan komt er een tijd dat je haar verkoopt.
Maken die papieren dan nog weer wat uit als ze aan een bepaald gebruiksdoel voldoet ? Waarschijnlijk vind je dan ook wel een baasje voor dit paard omdat ze geschikt is voor een bepaald doel.
Want daar gaat het uiteindelijk toch iedereen om die een paard koopt ? Dat het paard geschikt is voor het gebruik wat diegene als doel heeft ?
Tessebes"]
[quote="Gaitkeeper schreef:En dan komt er een tijd dat je haar verkoopt.
Maken die papieren dan nog weer wat uit als ze aan een bepaald gebruiksdoel voldoet ? Waarschijnlijk vind je dan ook wel een baasje voor dit paard omdat ze geschikt is voor een bepaald doel.
Want daar gaat het uiteindelijk toch iedereen om die een paard koopt ? Dat het paard geschikt is voor het gebruik wat diegene als doel heeft ?
DANIenVLIEG schreef:haflinger is vroeger gekruisd met een arabier, en met nog een paar rassen volgens mij.
dus als dat nooit was gebeurt had de haf er nu niet zo uitgezien zoals ze er nu uit zien..
sflj schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat tegenwoordig bijna geen enkel ras echt raszuiver is. En daarom heb ik persoonlijk ook niks tegen op kruisingen. Want wat is of welk ras is nog echt raszuiver?
Mystica"]
[quote="DANIenVLIEG schreef:haflinger is vroeger gekruisd met een arabier, en met nog een paar rassen volgens mij.
dus als dat nooit was gebeurt had de haf er nu niet zo uitgezien zoals ze er nu uit zien..
DANIenVLIEG"]
[quote="Mystica"][quote="DANIenVLIEG schreef:haflinger is vroeger gekruisd met een arabier, en met nog een paar rassen volgens mij.