Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wouter24 schreef:Dat is net als de rare "vergrotings" cijfers, een hengst vergroot of verkleint zoveel.... onzin, die cijfers worden op gemaakt naar de hand van de stb keuringen, en we weten allemaal dat beestjes onder 1.60 niet aangeboden worden op de keuring
GribaldiFAN schreef:Ik heb denk ik het voorrecht gehad andere gribaldi's onder ogen te mogen zien dan jullie en overigens ook gribalid zelf. Ik vindt het knap dat hier op bokt mensen zitten die meer verstand hebben van dressuur dan de top van dressuurruiters / amazones / trainers en juryleden. Ik neem aan dat als een paard niet wil of kan verzamelen of dragen of wat dan ook niet in staat kan is om bij zijn grand prix debuut 73% te halen. Verder zal ik verstandig mijn mond maar gaan houden.
Het commentaar van de presentator die zei "In Duitsland zijn ze er ziek van dat ie hier staat" is alles om vattend. In duitsland weten ze Gribaldi gelukkig wel op waarde te schatten en te waarderen als zowel dresuur als vader paard. Hier wordt ie op beide vlakken met de grond gelijk gemaakt. Zegt meer over de mentaliteit hier als over deze hengst.
Ik blijf bij mijn standpunt dat het probleem van de nog geen ggk zonen bij het kwpn ligt en niet bij de hengst als bij zijn nakomelingen. En die ggk zonen komen er nog wel daar ben ik echt niet bang voor. Of misschien juist wel want waar kunnen we dadelijk nog uit kiezen?? Een gribaldi ferro of jazz zoon???
Aimee schreef:Jammer CGJ, ben je erop teruggekomen, vind je toch maar niet dat Gribaldi gelijk bij het EASP moet worden erkend?
Lovely schreef:Beetje onduidelijk nu hoor. Sommige discussies ontwikkelen zich een bepaalde richting op, dat is niet altijd hetzelfde als offtopic ofzo.
Citaat:Dit klopt hoor. Hij was aangewezen en is op het laatste moment in Ermelo eruit gegooid omdat hij zich niet goed liet bewerken (zacht uitgedrukt) en dit ook niet verbeterde. Dit was echt een ongelooflijke *piep*bok!! Maar volgens Joop kwam dat absoluut van de moeder af want dat scheen ook een vreselijk monster te zijn.
Aimee schreef:Anna, waarom zien jullie Gribaldi als een hengst di een evenwichtspaard kan vererven?
Eerder heb ik in dit topic een reactie geplaatst, met een vraag overigens, niemand is er helaas echt inhoudelijk op ingegaan. Maar het komt er op neer dat ik in die reactie betwijfel of Gribaldi een evenwichtig model heeft. Véél front voor de duidelijkheid. Zou je misschien jou visie wat betreft Gribaldi hierover willen uiten?