Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PhiaBink schreef:Eigenlijk vind ik dat het stamboek ook zijn steentje bij moet dragen in de kosten een PROK. Voor zowel de fokker als het Stamboek zijn de foto's een belangrijk gegeven. Het Stamboek krijgt meer kijk op erfelijke afwijkingen van alle fokhengsten en de fokker weet of de merrie iig goed in elkaar zit.
Dus een subsidie van 50%, zoiets.
sarabande schreef:Hoe zou je het vinden als de gegevens van jouw merries verplicht openbaar gemaakt zouden worden Pia??
Fokken is hobby hengsten houden een beroep.
Vora schreef:Ik denk dat je juist in de hand werkt dat veel hobbyfookers weer gaan kiezen voor een niet goedgekeurde hengst. Hengst van de buurman, of boertje verderop. Er zijn veel mensen die het leuk vinden om een keertje een veulentje te fokken en die zullen hier niet op zitten te wachten.
Mij persoonlijk zou het niet uitmaken, maar ik denk niet dat het een goed idee is.
sarabande"]
[quote="Vora schreef:Ik denk dat je juist in de hand werkt dat veel hobbyfookers weer gaan kiezen voor een niet goedgekeurde hengst. Hengst van de buurman, of boertje verderop. Er zijn veel mensen die het leuk vinden om een keertje een veulentje te fokken en die zullen hier niet op zitten te wachten.
Mij persoonlijk zou het niet uitmaken, maar ik denk niet dat het een goed idee is.