Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:Kwaliteit van barock pinto is de laatste jaren niet geweldig. Je moet zelf wel een beetje een goede merrie hebben want weinig gaan (de beweging van) je merrie verbeteren. Daarnaast fokken ze niet bepaald met oog om inteelt te voorkomen
Ik heb met Ieme gefokt. Een heel correcte hengst, maar ook niet zo groot. Karakter voor 10 en heel fijn in het werk. Voor mijn merrie een goede combinatie
Hij heeft tenminste wel een bekend papier zonder onbekend in de lijn. Let daar wel op
Ik snap je bedenkingen bij de Fries (en dan dus ook de barock pinto ) maar dat komt voornamelijk door inteelt. Er zijn ook gezonde hengsten en je kan nakomeling rapportages in zien. Daarnaast kruis je met een heel ander ras wat de gezondheid zeker ten goede zal komen

Kabayo schreef:Omdat ik daar toen niet op gelet heb. Dan had ik wellicht een andere keuze gemaakt.
Qua gezondheid zou ik daar zeker op letten. Onbekende dieren kan je niks op controleren wat er precies is getest oid. Moet jij weten als fokker toch? Of fok jij graag met onbekend in de lijn? Ik liever niet. Kwam er later ook pas achter dat hij 2x Willem van nassau in de lijn had.
Dus was zelf ook aan het slapen toen
Zeker leuke merrie geworden hoor, maar op papier had ik het liever wel anders gezien
Kabayo schreef:Sorry Mark maar misschien moet je je er dan eerst even in verdiepen… hij is getest op wffs waterhoofd en dwerg. Hij is gekeurd met dezelfde eisen die de Nederlandse hengsten hebben. Hij is goedgekeurd in het type FB als Klaus FB45. Z’n vader is de volle broer van Auwert 514. Moeder is een mengelmoesje met warmbloed quarter en lusitano. Hij is zeer goed gebouwd en de kleur is tobiano met appaloosa inderdaad. Veulens worden gewoon met papier ingeschreven bij het stamboek. Al helemaal met de combinatie met een Fries/BP want dan voldoen ze aan de eis van genoeg Fries bloed om in type FB te komen. Bruinbont is ook gewoon toegestaan, al dan niet onder type BP . Hoe kom je erbij dat Malcolm bruin is?
Die bruine kan altijd nog een varnish appaloosa zijn, tijd zal het uitwijzen. Zijn tweede veulen was een zwartbonte
Verder draagt deze discussie/ gesprek niks toe aan de vraag van Ts. Die wil zo te lezen toch liever niet richting BP of Fries. Dus wellicht een idee goede hengsten weer aan te dragen naar wat ze zoekt.
Ik zou het zo even niet weten. Wellicht kom ik nog op een
Fly_high schreef:Die homozygote hengst (Diamond) die iemand voorstelde heeft slechts half papier dus je weet niet wat er in die lijn zit qua gebreken.
hojorie schreef:* Indien mogelijk graag extra levend veulengarantie, gezien ze na 1 oktober het veulen nog heeft verworpen.
paars schreef:hojorie schreef:* Indien mogelijk graag extra levend veulengarantie, gezien ze na 1 oktober het veulen nog heeft verworpen.
Wat verdrietig dat jij en je merrie dit overkwam. Geen tips voor een hengst voor je maar ik haak even aan op de levend veulen garantie: had je dat niet dus net je vorige hengst? Geen coulance ook vanuit de hengstenhouder?