Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:24

Ze hebben problemen met de stream. En ik ben een beetje pissig, want ze hebben het casten uitgeschakeld. Nu kan ik niet meer via de tv kijken. Zo stom dat ze dat hebben geblokkeerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Ik zit er live.. hopelijk doet de stream het gauw weer want typen is zo lastiger voor mij.

317 Desperado x Governer
Mooi paard, loopt niet gedragen genoeg denk ik in draf en galop.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:49

315 Desperado x Don Tango
Heel neerwaartse romprichting, wat lang en gebogen achterbeen. Wel veel techniek in de benen. Houdt rug hol en strak in beweging.Galop ook te neerwaarts. Stap is wel oke.

318 Desperado x Sandro Hit
Mooi paard, mooi front, kan wel fijn draven maar zou meer met schoft omhoog moeten bewegen.Galop is wat neerwaarts. Stap is oke.

320 Diamantenglanz x Vitalis
Mooi paard, veel techniek in de benen in draf. Zou iets meer met de schoft omhoog mogen bewegen. Ook in de galop te neerwaarts. Stap is wat kort.

316 Desperado x Sandro Hit:
Jeugdige hengst, erg neerwaarts gebouwd. Beweging komt tekort, neerwaarts en weinig techniek. Stap is oke.

318 Desperado x United:
Mooie hengst, wel weke rug. Veel techniek in de benen in draf maar zou opwaartser moeten bewegen. Houdt zich wat strak in galop en ook wat neerwaarts. Stap zou meer door het lichaam mogen schrijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

317 door, 319 door en 320 door.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:59

De stream doet het weer!

319 Desperado x Sandro Hit.
Mooie hengst met goed front en goede uitstraling. Draaft met veel afdruk en een goed actief achterbeen, zou wel wat meer door het lijf mogen.
- Tweede bezichtiging

320 Diamantenglanz x Vitalis.
Compacte hengst, zou iets meer lengte mogen hebben. Wordt wat lang in beweging, blijft wat hoog in het kruis. Draaft wel met veel techniek over de benen maar mag meer bergop. Beetje een hakkentrekker. Stap is kort.
- Tweede bezichtiging

316 Desperado x Sandro hit.
Jeugdige hengst, mist uitstraling. Actief achterbeen maar wordt lang en draaft wat de grond in. Blijft hoog in het kruis. Neerwaartse romprichting. Galop is strak en kort, maar heeft daar wat spanning. Ik snap niet helemaal dat deze mee is genomen.
- Beweging meer draagkracht in achterbeen.

318 Desperato X United.
Hengst met veel body, draaft met veel techniek over de benen en afdruk. Zou iets meer bergop mogen. Dat doet ie in galop wel. Stap is door het lijf maar zou meer van achteruit mogen. Hengst spreekt wel aan maar overtuigd toch niet helemaal.
- Beweging ruimte maar in galop meer draagkracht.

307 Zakery nergo
Draf mechaniek maar in de linkergalop meer overtuigen

315 Desperado x don tango
Ruim voldoende techniek, maar meer ruggebruik en achterbeen bewegen.

317 Desperado x Gouvernor
-Tweede bezichtigng

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

325 Dutch Dream x Wynton
Heel mooi paard, veel techniek in de draf. Kan heel fijn draven, zou wellicht iets opwaartser nog mogen bewegen. Galop is goed. Stap zou iets ruimer en meer door het lichaam mogen zijn.

326 Dutch Dream x Ampere
Jeugdige hengst, veel techniek in draf en kan wel extra draven. Galop blijft wat neerwaarts, techniek op zich is goed. Stap is goed, paard is wel heel gespannen.

327 Dutch Dream x Furst Romancier
Heel mooi paard, mooi front ook. Kan goed draven maar mist iets schoudervrijheid en zou wat meer mogen buigen in de gewrichten. Galop is goed qua techniek maar wel wat neerwaarts en hij houdt zich erg strak. Stap zou ruimer en meer door het lichaam mogen schrijden.

328 Dutch Dream x Tango
Mooi paard, waardeert zich direct op in beweging. Kan ook extra draven.
Goede galop, houdt zich wel wat strak in de rug in galop. Stap is oke.
Krijgt applaus van de tribune.

330 Dutch Dream x Romanov
Jeugdige hengst, mooi front maar wel een vrij korte rug. Ook veel techniek in draf en kan goed draven. Galop is goed maar blijft wel wat neerwaarts en strak in de rug. (spanning) Stap is oke maar zou iets ruimer mogen.

De Dutch Dreams spreken mij wel aan, lijken allemaal extra te kunnen draven.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:30

325 Dutch dream x Wynton, 1.67 mtr
Sjieke aansprekende hengst. Draaft met veel techniek over de benen en door het lijf. Goed voorbeen met veel schoudervrijheid. Galop is ook goed en opwaarts. Stap zou actiever van achter mogen.
- Beweging goed voorbeen, maar achterbeen meer buigen en ondertreden.

326 Dutch dream x Ampere, 1.66 mtr
Jeugdige hoogbenige hengst. Mist wat lengte. Beetje overbouwd nog, maar Draaft mooi bergop. Maar ik snap waarom hij mee is, draaft hele krachtig met veel techniek over de benen en heel lichtvoetig. Galop is nog niet zo overtuigend, maar hij draaft liever := Lang achterbeen. Goede stap. Is erg puppy nog maar echt een goede beweger.
- Tweede bezichtiging

327 Dutch dream x Furst romancier, 1.70 mtr
Sjieke hengst met veel body. Aansprekend front. Kruipt soms wat in elkaar. Lang achterbeen, is wat slap. Ik denk best een goede hengst maar laat zich niet zo goed zien.
- Beweging meer balans en stabiliteit, achterbeen meer tot dragen.

328 Dutch dream x Tango, 1.67 mtr
Hengst met veel body en een aansprekend hoofd. Draaft met een heel actief achterbeen maar wordt wat vlak. Beetje een hakkentrekker. Galop heb ik even gemist. Stap is zeer actief door het lijf. Ook een lang achterbeen. Krijgt applaus van het publiek? Snap ik niet helemaal, maar goed.
- Tweede bezichtiging

330 Dutch dream , Romanov Bh, 1.64 mtr.
Jeugdige sjieke hengst. Oogt wat overbouwd en kort in de bovenlijn. Is wat onrustig, maar als hij zich laat zien dan draaft hij indrukwekkend. Lichtvoetig met veel afdruk en opwaarts. Galop item, goed door het lijf. Stap is voldoende. Ik zou als publiek voor deze klappen en niet voor die vorige haha.
- Jeugdige hengst, in beweging meer ruggebruik en souplesse, met name in de galop.
Dit snap ik dan weer niet? Vond dit de beste beweger :=

Elisa2

Re: Hengstenkeuring KWPN 25/26 kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

331 Dynamic Dream x United:
Mooi paard, veel techniek in draf, zou wat opwaartser mogen bewegen met wat meer lichaamsgebruik. Galop is wat strak en neerwaarts. Stap is oke maar erg gespannen.

332 Dynamic Dream x Johnson:
Hengst die momenteel niet zo gunstig er voor staat qua bouw/ bovenlijn. Mist wat techniek in de beweging en beweegt neerwaarts. Ook in de galop, zou meer moeten dragen achter. Stap is oke.

333 Easy Game x Rubin Royal:
Mooie hengst, kan wel goed draven maar zou het achterbeen meer onder het lichaam moeten brengen. Geldt ook voor de galop, mist wat lichaamsgebruik. Stap zou ook ruimer en meer door het lichaam mogen schrijden.

334 Easy Game x Bordeaux:
Mooi paard met mooi front, kan goed draven. Galop is ook goed, zou wellicht iets meer gedragen mogen zijn.Stap zou iets ruimer en losgelatener mogen zijn door het lijf. Applaus van de tribune.

517 This is Naqueen x Shadow 3:
Wat ouderwets aandoend paard die wat strak in de rug is. Dat is ook terug te zien in de beweging. Heeft een hele goede galop maar wederom vrij strak. Laat zich slecht zien. Stap is goed.

516 This is Naqueen x Everdale:
Mooi paard, wat lang achterbeen, zou in draf meer met de schoft omhoog moeten bewegen. Geldt ook voor de galop. Galop is wel heel goed qua techniek. Stap is oke. Aan de hand draaft hij iets beter.

328 Dutch Dream x Apache:
Jeugdige hengst, wat lang achterbeen kan wel goed draven qua techniek maar zou opwaartser mogen bewegen. Goede galop maar zou ook iets opwaartser mogen. Stap is oke.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:23

331 dynamic dream x United, 1.67 mtr
Paard vindt het allemaal een beetje spannend. Kruipt een beetje in elkaar, laat zich ook niet zo goed zien. Mist uitstraling, maar laat zich niet echt zien. Draf is voldoende maar niet bijzonder.
- Beweging meer souplesse en galop meer op het achterbeen.

332 Dynamic dream, Johnson, 1.70 mtr.
Uhm ja, wat ka ik hier over zeggen. Het is vast een lief paard :') Weke bovenlijn, lang hoekig achterbeen. Grof hoofd. Waardeert zich wel op in draf maar mist echt uitstraling en correcte bouw. Draaft lekker rond maar wil niet galopperen :') Goed actief achterbeen en door het lijf dravend. Mist kracht in galop.
- Meer hengstmodel, voldoende balans beweegt maar meer voorwaartse drang en ruggebruik tonen

333 Easy Game x Rubin royal, 1.73 mtr
Sjieke royaal gebouwde hengst. Heeft een aansprekend front. Draaft prima maar kan niet helemaal overtuigen. achterbeen is actief maar zou meer dragend mogen zijn.
- Tweede bezichtiging

*334 Easy game x Bordeaux, 1.71 mtr
Zeer luxe aansprekende hengst met veel body en front. Draaft extra, mooi bergop met een dragend achterbeen. Laat zich niet optimaal zien, zonde. Galop mist nog wat kracht. Stap is wat kort en strak, maar hij is ook wat onrustig. Krijgt applaus.
- Tweede bezichtiging

517 This is naqueen x Chello III, 1.73 mtr
Grove hengst, zou wat jeugdiger mogen zijn. Draaft mooi met het neusje over de grond := Mist nog wat kracht. Laat zich niet goed zien. Beetje een ouderwets type. Spreekt niet aan.
- Meer houding en maken en achterbeen meer buigen en onder brengen.

516 This is naqueen x Everdale, 1.71 mtr
Langgelijnde hengst met een lang hoekig achterbeen. Mist wat balans in draf, galoppeert snel aan. ijkt wat kracht te missen achter, mist gedragenheid. Laat zich ook niet helemaal goed zien.
- Veel front, in beweging ruimte maar meer achterbeen aansluiten.

329 Dutch dream x Apache, 1.70 mtr
Jeugdige hengst, mist wat uitstraling. Draaft op zich met goede techniek over de benen, maar zou wat meer mogen dragen. Galop was in de 8 nogal uit balans, mist op de lijn ook nog wat kracht.
- Fijne stap, draf en galop meer balans en schakelen tonen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

336 Escaneno x Krack C:
Mooi paard, heeft redelijk techniek in draf maar zou het achterbeen wat meer onder het lichaam mogen zetten en wat meer lichaamsgebruik laten zien. Galop goed qua techniek maar strak in de rug.
Stap is oke.

337 Escaneno x Desperadoz:
Wat langelijnde en kortbenige hengst, kan wel goed draven qua techniek maar zou meer opwaarts mogen bewegen. Geldt ook voor de galop. Stap is oke.

338 Escaneno x Krack C:
Langelijnde hengst met een iets weke rug, veel techniek in draf. Zou het achterbeen er wat meer onder mogen brengen en opwaartser bewegen. Laat zich slecht zien in galop. Stap is oke.

345 Expectation PS x Rousseau:
Jeugdige hengst, wat weinig ontwikkeld nog. Beweegt te neerwaarts en laat zich slecht zien. Heeft wel techniek in draf maar blijft ook te neerwaarts. Stap is kort.

346 Expectation x Franklin:
Wat weinig ontwikkeld qua model maar waardeert zich direct op in beweging. Kan goed draven qua techniek. Zou wellicht het achterbeen er nog wat meer onder zetten in draf. Galop is oke maar zou wat meer balans en lichaamsgebruik mogen hebben. Stap is oke.

347 Expectation x Westpoint:
Mooi paard met mooi front, kan goed draven met een goede techniek. Galop is ook oke maar iets gespannen en strak in de rug. Stap is oke, zou iets meer door het lichaam mogen schrijden. Applaus van tribune.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:00

336 Escaneno x Crack C, 1.68 mtr
Jeugdige hengst. Draaft met veel balans maar beweegt wat neerwaarts. Zou wat meer door het lijf mogen bewegen. Maakt geen indruk.
- Beweging lichtvoetig maar met meer kracht en afdruk bewegen

337 Escaneno x Desperados, 1.68 mtr
Langgelijnde hengst, mist wat halslengte. Draaft met voldoende techniek over de benen maar mist wat gedragenheid. Galop item. Hoekig lang achterbeen.
- Tweede bezichtiging

338 Escaneno x Crack C, 1.68 mtr
Hengst met veel front, langgelijnd. Gaat goed over de benen maar houdt zich erg strak, mist gedragenheid. Laat zich in galop niet goed zien, of eigenlijk niet getoond.
- In beweging meer kracht en lichaamgsgebruik.

345 Expectation PS x Rousseau, 1.67 mtr
Wederom een weinig aansprekende hengst. Gaat vooral hard in galop :+ Laat zich dan ook niet goed zien.
- Langelijnder zijn, hoog in achterhand en meer buiging achterbeen.

Deze groep hierboven hadden ze van mij allemaal thuis mogen laten :=

346 Expectation PS x Franklin, 1.71 mtr
Grote langelijnde hengst. Is de eerste in de groep die een beetje aanspreekt. Lang hoekig achterbeen. Draaft met voldoende techniek over de benen, mist wel iets gedragenheid. Stap zou actiever mogen zijn.
- Beweging meer kracht vanuit het achterbeen.

*347 Expectation PS x Westpoint, 1.67 mtr
Sjieke opwaarts gebouwde hengst. Kan wel extra draven. Draaft krachtig van achteruit en bergop. Galop laat hij minder goed zien. Draf zou wel meer door het lijf mogen. Stap is actief van achteruit. Wordt wat geklapt vanuit het publiek
- Tweede bezichtiging

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Krack :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:43

Zie nu pas dat er Chello 3 staat, ik verstond echt Shadow 3. :+ Wist al niet welke hengst dat was. :D

Enfin, de laatste groep heb ik niet gezien mijn rug ging kapot op die rot stoeltjes.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:44

340 Escanto PS x Vivaldi, 1.65 mtr
Sjieke hengst met veel body. Draaft met veel techniek over de benen maar mist wat lichaamsgebruik. Laat zich op de lijn matig zien. Stap is actief van achteruit maar zou wat meer door het lijf mogen.
- Actieve manier bewegen maar meer tot dragen komen en hoog in de achterhand.

339 Escanto PS x San Remo, 1.67 mtr
Klassieke ietwat grove hengst, wel mooi front. Grof hoofd, neigt iets naar ramshoofd (maar kan vertekenen door een sneb). Draaft ook weer met goede techniek over de benen maar mist lichaamsgebruik. Is ook wat gespannen. Galop item. Hoog en kort kruis.
- Zware hh verbinding. In beweging meer over de rug en moeer tot dragen komen

342 Escanto PS x Vitalis, 1.68 mtr
Sjieke aansprekende hengst met veel body. Mooi front. Lang achterbeen, wat neerwaarts gebouwd en hoog in het kruis. Wil vooral veel galopperen := Laat draf matig zien. Zo jammer, want volgens mij is het een hele goede hengst. Stap is voldoende lichaamsgebruik, met een dragend achterbeen. Zelfs aan de hand laat hij zich niet goed zien. Zonde!
- Tweede bezichtiging. Met de hakken over de sloot dus

341 Escanto PS x Sir donnerhall I, 1.69 mtr
Jeugdige hengst, oogt veel kleiner dan hij is. Kruipt een beetje in elkaar. Draaft met veel afdruk maar galoppeert snel aan. Mist lichaamsgebruik en balans.
- Lichtvoetig, maar stap en galop meer achterbeengebruik tonen.

*364 Feliciano x BH Zack, 1.67 mtr
Sjieke hengst met veel front. Draaft met een krachtig achterbeen, mooi opwaarts. Goed lichaamsgebruik. Goede galop met veel balans. Stap zou iets meer van achter uit mogen. Ook dit paard heeft een lang hoekig achterbeen. Maar wel extra draven. Beste van de middag voor mij.
- Tweede bezichtiging

410 Jheronimus x Dimaggio, 1.74 mtr
Hoogebenige sjieke hengst met veel front. Mag in draf meer overtuigen, meer met een dragend achterbeen door het lijf draven. Galop item. Blijft hoog in het kruis.
- Mooie voorhand, meer ruggebruik en souplesse tonen en meer overtuigen in stap.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:44

c_alsemgeest schreef:
Krack :P

Oeps. Soms moet ik even snel typen :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:46

Dankje Earth! Die Feliciano is nog wel de moeite van het terug kijken waard dus.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Earth schreef:
Ze hebben problemen met de stream. En ik ben een beetje pissig, want ze hebben het casten uitgeschakeld. Nu kan ik niet meer via de tv kijken. Zo stom dat ze dat hebben geblokkeerd.

Dit viel mij ook al op -:(-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:27

moniek21 schreef:
Earth schreef:

Dit viel mij ook al op -:(-

Ja heel stom. Gelukkig kon ik het via de browser op mijn tv nog aan de praat krijgen. Maar anders is het heen en weer klikken niet te doen :+