Cremello hengsten voor verdunde merries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Je zou is idd Royal Belgiian Palomino Stambook kunnen contacteren. Via FB/messager is het snllste.
Op hun website staat een lijst van ggk hengsten, de meeste hebben ook een medische keuring met rontgen door gelopen. Omdat Stamboek EU erkend is betekend goedkeuring met medisch rapport dat veulens papieren kunnen krijgen bij de meeste Europees Stamboeken, welke klasse is afhankelijk van de merrie.

Verschillende hengstenhouders laten wel verdunde merries toe maar dan bijna altijd op dubbel de dekgeld.

HS Meijer hebben ook een paar cremello hengsten, ook enkelverdunden

Volgend jaar is er een valk warmbloed hengst beschikbaar. BWP papieren, waarschijnlijk (hopelijk) AES gekeurd. Die zal wel DD's toelaten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Cremello hengsten voor verdunde merries

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Ik zou dekken met Odin. Je merrie is toch al Perlino (toch?) dus een verdunning krijg je zeker.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Hs Meijer heeft zo te zien alleen dubbel verdund of ‘normale’ kleuren. En zo ver ik weet is hij er al helemaal tegen om verdunde merries te bedienen
https://hs-meijer.app/1971758

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Kabayo schreef:
Hs Meijer heeft zo te zien alleen dubbel verdund of ‘normale’ kleuren. En zo ver ik weet is hij er al helemaal tegen om verdunde merries te bedienen
https://hs-meijer.app/1971758

Staat duidelijk bij iedere hengst met verdunning, inderdaad.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Ik lees dit topic en vraag me af, heeft TS haast met haar doel?

Als ik lees dat het om meerdere merries gaat, en de draf ook een verbetering mag hebben. Waarom dan niet eerst een generatie daarop focussen? Als je merries hebt, en hengsten gebruikt, die niet verwant zijn, kan je zelfs overwegen wat van deze nafok aan te houden om zo op den duur alsnog je fokdoel te behalen.

En als je een interessante fokt, kan je die misschien wel voor een zachte prijs aanbieden aan een hengstenhouder (enkel verdund en nieuw bloed is vaak best interessant mits kwaliteit), met in de deal het mogen gebruiken van een van de dubbel crème hengsten.