Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kabayo schreef:Hs Meijer heeft zo te zien alleen dubbel verdund of ‘normale’ kleuren. En zo ver ik weet is hij er al helemaal tegen om verdunde merries te bedienen
https://hs-meijer.app/1971758
Caily schreef:Ik lees dit topic en vraag me af, heeft TS haast met haar doel?
Als ik lees dat het om meerdere merries gaat, en de draf ook een verbetering mag hebben. Waarom dan niet eerst een generatie daarop focussen? Als je merries hebt, en hengsten gebruikt, die niet verwant zijn, kan je zelfs overwegen wat van deze nafok aan te houden om zo op den duur alsnog je fokdoel te behalen.
En als je een interessante fokt, kan je die misschien wel voor een zachte prijs aanbieden aan een hengstenhouder (enkel verdund en nieuw bloed is vaak best interessant mits kwaliteit), met in de deal het mogen gebruiken van een van de dubbel crème hengsten.
Kabayo schreef:Hs Meijer heeft zo te zien alleen dubbel verdund of ‘normale’ kleuren. En zo ver ik weet is hij er al helemaal tegen om verdunde merries te bedienen
https://hs-meijer.app/1971758
koend schreef:Advocaat van de duivel: misschien is de juiste vraag waarom die hengstenhouders geen verdunde merrie willen dekken.
Concurrentie uitsluiten vind ik een raar argument. Alsof Totilas geen gp-merrie zou mogen dekken. Toch te gek?
Als een hengstenhouder nu winst kan maken door te dekken zal hij het niet laten.
Nee, er moeten andere redenen zijn.
koend schreef:Advocaat van de duivel: misschien is de juiste vraag waarom die hengstenhouders geen verdunde merrie willen dekken.
Concurrentie uitsluiten vind ik een raar argument. Alsof Totilas geen gp-merrie zou mogen dekken. Toch te gek?
Als een hengstenhouder nu winst kan maken door te dekken zal hij het niet laten.
Ayasha schreef:koend schreef:Advocaat van de duivel: misschien is de juiste vraag waarom die hengstenhouders geen verdunde merrie willen dekken.
Dat is letterlijk wat ik van de hengstenhouder als antwoord krijg. Als er een betere dubbel crème uit komt heeft ie 1 dekking verkocht en daarna gaan ze naar de concurrent. Tis niet gribaldi waar meer vraag naar kwam toen Totilas scoorde.
Bieden schreef:Of dubbele kans op amelanotische melanomen en oog problemen ?De veearts weet er vast meer over.
janderegelaa schreef:Ayasha schreef:
Dat is letterlijk wat ik van de hengstenhouder als antwoord krijg. Als er een betere dubbel crème uit komt heeft ie 1 dekking verkocht en daarna gaan ze naar de concurrent. Tis niet gribaldi waar meer vraag naar kwam toen Totilas scoorde.
Het duurt wel 4 jaar voordat zo’n beest gaat dekken vanaf inseminatie. Dus dat 1 dekking verhaal is een beetje suf.
GabberGill schreef:Ik ben vooral benieuwd of een fokker wilt onderbouwen.
Ik weet dat White dream GF juist aangeboden wordt voor de 3 k's
Kleur
Kwaliteit
Karakter
Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze dame het niet doet zonder een bewuste reden her niet te doen. Ik ken haar niet anders dan heel ruim- en meedenkend en vooral openstaan voor verbetering.
Dat je niet alleen voor kleur moet gaan snap ik ergens wel, maar wat ik lees doe je dat ook zeker niet.