Ninx schreef:Brainless schreef:Ik dacht juist dat ze veel minder geluid maken dat een ezel.
Het schijnt dat ze beginnen met een balk en eindigen in een hinnik...
OMG
https://youtu.be/_AJUvHgGp5w?si=zIw9c3jEGR982rlp
Wat een geluid!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ninx schreef:Brainless schreef:Ik dacht juist dat ze veel minder geluid maken dat een ezel.
Het schijnt dat ze beginnen met een balk en eindigen in een hinnik...
OMG
https://youtu.be/_AJUvHgGp5w?si=zIw9c3jEGR982rlp
janderegelaa schreef:Ze fokken makkelijker omdat het paargedrag van ezels anders is. Een ezelmerrie rent weg en de hengst moet haar achterna gaan om te kunnen dekken. Dat snapt een paardenhengst niet. Een paardenmerrie blijft staan. Mooi makkelijk voor de ezelhengst want het scheelt hem een stuk rennen
Ninx schreef:Zijn hier ook mensen die muildieren rijden?
Bellatrix schreef:Volgens mij hebben ze geen muildierhengsten daar staan. Maar bellen voor informatie kan natuurlijk altijd.
Ninx schreef:Het zijn vechtdieren, en geen vluchtdieren. Meestal zullen ze kijken in plaats van wegrennen.
Kabayo schreef:En hoe zit dat precies met longworm?
Bellatrix schreef:Volgens mij hebben ze geen muildierhengsten daar staan. Maar bellen voor informatie kan natuurlijk altijd.
Karina schreef:janderegelaa schreef:
Grappig, wij hadden een muildier die maakte een stuk minder geluid dan de ezels, ik herken dat geluid van die video echt niet. Die zei meer iets van hugh-hugh-hugh, als ze al wat zei.
Ik ben er ook zo een die balken echt schitterend vindt klinken, onze ezels begroeten ons zeker in de ochtend of als we er aan komen met voer, gelukkig krijgen we hier geen klachten uit de buurt. Ik hoor vaker dat ze het juist wel grappig vinden. Toen ze een paar jaar geleden kwamen filmen van Binnenstebuiten bij ons wilden ze zooooo graag de grote ezel balkend op beeld, maar die vond het allemaal alleen maar gezellig al die mensen en zag echt geen reden om te balken. Hele toeren uitgehaald om er een balk uit te krijgen
janderegelaa schreef:Bellatrix schreef:Volgens mij hebben ze geen muildierhengsten daar staan. Maar bellen voor informatie kan natuurlijk altijd.
Je hebt er ook niet zoveel aan want die zijn in principe onvruchtbaar. Heel af en toe is een muildier wel vruchtbaar en dan gebeurd er iets leuks. Dek je met een ezel dan krijg je gewoon weer een ezel en dek je met een paard dan krijg je weer een paard.
janderegelaa schreef:Bellatrix schreef:Volgens mij hebben ze geen muildierhengsten daar staan. Maar bellen voor informatie kan natuurlijk altijd.
Je hebt er ook niet zoveel aan want die zijn in principe onvruchtbaar. Heel af en toe is een muildier wel vruchtbaar en dan gebeurd er iets leuks. Dek je met een ezel dan krijg je gewoon weer een ezel en dek je met een paard dan krijg je weer een paard.