Een verloren veulen in de bergen. Update: video toegevoegd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 15:08

Tancreda4 schreef:
Jeetje wat een verhaal!! Wat een geluk dat ze uiteindelijk toch is ontdekt, ontzettend naar en diep gat, dit had zo anders kunnen aflopen....

Dat is precies wat een aantal jaar geleden gebeurd is. Bij dezelfde man, een oudere merrie op wie hij ontzettend gesteld is en van wie hij doorgraag een merrieveulen wilde. Het merrieveulen kwam. Raakte op een dag vermist. En is niet op tijd gevonden. Ze zat in zo'n soortgelijke put, kwamen ze achter toen het kadaver ontzettend begon te stinken. Zeker weten dat hij nu ook veel terugdenkt aan dat veulen. De merrie heeft daarna alleen maar hengstveulens gekregen...

De berg is prachtig maar onherbergzaam en vol gevaren. Wat ze zien, verhelpen ze, maar als je niet weet van zo'n onzichtbaar gat, kom je er op zo'n manier achter. Er ontstaan ook steeds nieuwe sinkholes. Heel moeilijk...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Een verloren veulen in de bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:13

Hoe ontstaan die sinkholes? Door regen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:34

Rauka schreef:
Dat is precies wat een aantal jaar geleden gebeurd is. Bij dezelfde man, een oudere merrie op wie hij ontzettend gesteld is en van wie hij doorgraag een merrieveulen wilde. Het merrieveulen kwam. Raakte op een dag vermist. En is niet op tijd gevonden. Ze zat in zo'n soortgelijke put, kwamen ze achter toen het kadaver ontzettend begon te stinken. Zeker weten dat hij nu ook veel terugdenkt aan dat veulen. De merrie heeft daarna alleen maar hengstveulens gekregen...

Ach oliebol wat afgrijselijk, dat arme, arme veulen!

En ook beladen voor de eigenaar. Misschien voor hem nu een zetje vanuit het Universum om dat met het eerdere veulen te laten rusten, en in het Nu verder te gaan met het veulen wat gered is en de overige paarden :o Ik snap overigens nu wel waarom hij meteen zei dat Hiru dood zou zijn. Het eerste veulen is al lang dood maar de gebeurtenis leeft blijkbaar nog wel.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 10:41

We wisten niet dat ze in een gat zat.. snapten er niks van. Veulen was gewoon spoorloos verdwenen. We konden geen scenarios bedenken van wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Waarbij de moeder plaats delict verlaat. Ik moest meteen denken dat ze van iets hoogs gevallen was en in en afgrond verdwenen was. Of zoiets.

Nouja, nu weten we het dus. Een gat in de grond.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:06

Wauw. Knap staaltje van op je intuïtie afgaan.
Ik (her)ken dat heel goed en ik vind het leuk om te lezen dat het echt ook ‘bestaat’ zegmaar door jou voorbeeld nu.
Wat een pech en daarna geluk voor dit veulen en ach die arme merrie :(:) . Heeft het veulen echt geen schade van zo’n rare val en eventuele beklemming en (kan ik me voorstellen) paniek gespartel? Het zal voor jou missch niet haalbaar zijn het te gaan bekijken/checken. Nou goed, het heeft nu in elk geval weer alle kans op een mooi leven. Volg je gevoel, echt dat is altijd het beste en dat heb je nu maar eens weer aangetoond!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 12:45

ik heb contact met de eigenaar, ze heeft een paar schrammen op haar hoofd. Verder niks. Zwelling in haar achterbenen is weggetrokken en ze loopt niet kreupel. Het is echt een wonder. Ze staat nu dicht bij haar moeder die lekker met d'r staart in d'r gezicht zwaait.

Ik heb trouwens een bokker bereid gevonden om het filmpje te monteren! Dus dat volgt snel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:36

Wat fijn dat het goed met haar gaat :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 17:39

Ben heel benieuwd naar je filmpje. Mooi verhaal deze keer

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 18:52

Wat een verhaal! En zoals velen voor mij: prachtig dat je naar je intuïtie hebt geluisterd. Je hebt er de spreekwoordelijk speld in een hooiberg door gevonden.
Zeer gevaarlijk terrein ook om te zoeken…ik zou meteen aan de aanschaf van een drone met infrarood camera denken! Hoop geld…dat zeker…

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 20:07

De filmpjes! Het eerste van de locatie, deel 2 van een reddingspoging waarbij je haar oortjes al boven maaiveld ziet en ze vervolgens terug het gat in valt. En tot slot de hereniging met de merrie, waarbij ik helaas net te laat en te ver weg was. Maar toch... een prachtig moment...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:13

Wat ontzettend grappig om jou Spaans te horen spreken _O- Laatste keer dat ik jouw stem hoorde ging het over de uitspraak van één of ander onuitspreekbaar IJslands woord :D

Wat knap dat jij zo cool bent gebleven om alles te documenteren. En superfijn dat het veulen nu weer bij haar moeder is :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:14

Ach die hereniging! Tranen in mn ogen. Die beide paarden er zo recht op af en het veulen dat zich vast niet half heeft beseft wat haar nou gebeurd is. Wauw.
En zo is pas goed zichtbaar (voor mij althans, alleen aan NL gewend) wat een moeilijk terrein het is, en hoe slecht te overzien, echt joh dat je het gat met het veulen gevonden hebt, echt toppie!! +:)+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:42

Pfffff wat een verhaal en wat fijn dat het zo goed is afgelopen. Het filmpje is echt mooi om te zien. Moeders is zo blij!!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:06

Wat ontzettend fijn dat jij het veulen gevonden hebt, is het dan voorbestemd dat ze uiteindelijk naar jou gaat :) wat moet het mooi geweest zijn om moeder en veulen herenigd te zien worden!!!

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:14

Wauw!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:38

De tranen stroomden uit mn wangen bij het lezen en opnieuw bij de filmpjes, wauw, echt geweldig dat je haar gevonden hebt!

paars

Re: Een verloren veulen in de bergen. Update: video toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:48

Geweldig filmpje! Wat een goeie afloop zeg. Gelukkig. Wow, echt heel bijzonder dat je haar gevonden hebt.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 22:01

Koper schreef:
Wat ontzettend grappig om jou Spaans te horen spreken _O- Laatste keer dat ik jouw stem hoorde ging het over de uitspraak van één of ander onuitspreekbaar IJslands woord :D

Wat knap dat jij zo cool bent gebleven om alles te documenteren. En superfijn dat het veulen nu weer bij haar moeder is :)

Ja voor een anti talenknobbel kan ik me aardig redden in veel landen.

Het is jammer dat ik het hereniging filmpje niet eerder gestart heb. De totale verbazing van Elur dat haar veulen daar ineens was... en Hiru... mammaaaaaa ach, jullie voelen de vibe...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 22:10

Wat een geluk en wat een moed, dat jullie haar gevonden en gered hebben. En ook spannend geschreven...
Chapeau!
Hoe gaat het nu met jou, TS?

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 22:18

senna21 schreef:
Wat een geluk en wat een moed, dat jullie haar gevonden en gered hebben. En ook spannend geschreven...
Chapeau!
Hoe gaat het nu met jou, TS?

Lief dat je het vraagt. Ik heb 2 dagen fysiek last gehad van deze stunt. Nu mentaal nog vaak dat ik denk... ik kan niet geloven dat dit echt gebeurd is. En dat ze gewoon oke is.

Wow.