Erkenning ICS NEDERLAND nu ook ingetrokken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:59

clau"]
Mijn mening is dat de PVE zulke uitspraken niet doet als er helemaal niks aan de hand is, dus iets van waarheid zal er wel inzitten
[/quote]
Fout, het PVE (nou ja 1 persoon daarvan nl. Vonk) doet wel zulke uitspraken terwijl er niets van waar is.. Zo heeft ze in het verleden ook korte tijd lopen vertellen dat de ICS paspoorten niet geldig zouden zijn.. Was niets van waar en dan opeens is het stil.. En waarom Vonk zo doet? Geen idee.. Misschien omdat het haar fout was het NTS een stamboekvergunning te geven terwijl er in het land van herkomst al een stamboek was? En daarvan was de oprichter van het NTS trouwens op de hoogte, maar die heeft het verzuimd te vertellen aan Vonk..

[quote="clau schreef:
Het wachten is dus op die brief, en op de inhoud daarvan, als ze die durven te publiceren op het net, of zou die inhoud speciaal bewaard blijven voor de vergadering as zaterdag..waar ze toch wel zo een beetje alle leden dringend verzoeken om te komen...?????????????
We wachten met spanning af.....

Dan kun je lang wachtten, want die brief is er helemaal niet. Deze hele discussie wordt gevord op halve aannemingen en halve leugens o.a. uit het Tinkerlandblad, die zich met het stuk dat ze op hun site hebben staan verlagen tot een roddelblad.

En de oproep aan alle leden om te komen is normaal. Doen ze elk jaar, omdat het voor een bestuur gewoon fijn is als er zo veel mogelijk leden op een vergadering zijn zodat de leden hun mening kunnen geven over de te varen koers.. En openheid van zaken kunnen eisen over alles wat het stamboek aangaat. Er zijn stamboeken die daar geen behoefte aan hebben en een Stichting blijven, maar dat terzijde.

PS: Marije, jou pb ik vanavond okey? Daar moet ik echt even voor gaan zitten.. Tong uitsteken Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:59

Volgens mij gaat deze discussie nu uit de hand lopen. Persoonlijke zaken en vete's krijgen de overhand. De reden waarom Mariska niet naar het NST wil heeft ze inmiddels duidelijk gemaakt. In dat opzicht hebben we iets gemeen met elkaar, want dit is ook dezelfde reden dat wij niet naar het ICS willen. Dit heeft echter niets meer met stamboekzaken te maken maar ligt meer op het persoonlijke vlak. Ondanks dat wij geen ICS lid zijn betreuren we het toch dat de dingen lopen zoals ze nu lopen. Wat echter wel een feit is is dat er nog nergens een officieel schrijven of een getekend document naar boven is gekomen die zegt dat de erkenning definitief is ingetrokken. We baseren deze hele discussie dus nu op geruchten en misschien iets mondelijks. Het lijkt mij veel verstandiger om af te wachten tot er een officieel bericht naar buiten wordt gebracht waarin de feiten staan. Het lijkt mij niet verstandig om hier of op een ander forum met namen te gaan smijten, en misschien dingen te schrijven waar je later spijt van krijgt. Ik denk dat het helemaal verstandig is om deze " discussie " te laten rusten tot er een definitief antwoord naar buiten komt van de betrokkenen, per slot van rekening weten zij en niemand anders wat er nu precies aan de hand is.

Monique Varekamp

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:05

Amen Monique

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:14

Namens mij ook Amen..

Ik ga hierin mee en laat het ook even rusten tot er echte duidelijkheid is..

Claudia Heijmans

Gwendolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 12:54

[quote="tinkernikky"]Volgens mij gaat deze discussie nu uit de hand lopen. Persoonlijke zaken en vete's krijgen de overhand. De reden waarom Mariska niet naar het NST wil heeft ze inmiddels duidelijk gemaakt. In dat opzicht hebben we iets gemeen met elkaar, want dit is ook dezelfde reden dat wij niet naar het ICS willen. Dit heeft echter niets meer met stamboekzaken te maken maar ligt meer op het persoonlijke vlak. Ondanks dat wij geen ICS lid zijn betreuren we het toch dat de dingen lopen zoals ze nu lopen.

Precies Mon daar ben ik het helemaal mee eens, dat is niet de reden waarom deze topic is begonnen en het smijten met modder naar elkaar dat moet eens afgelopen zijn daar gaat het niet om nu. De vraag om duidelijkheid was er en nu wachten we af tot die komt!!!

Wat echter wel een feit is is dat er nog nergens een officieel schrijven of een getekend document naar boven is gekomen die zegt dat de erkenning definitief is ingetrokken. We baseren deze hele discussie dus nu op geruchten en misschien iets mondelijks. Het lijkt mij veel verstandiger om af te wachten tot er een officieel bericht naar buiten wordt gebracht waarin de feiten staan. Het lijkt mij niet verstandig om hier of op een ander forum met namen te gaan smijten, en misschien dingen te schrijven waar je later spijt van krijgt. Ik denk dat het helemaal verstandig is om deze " discussie " te laten rusten tot er een definitief antwoord naar buiten komt van de betrokkenen, per slot van rekening weten zij en niemand anders wat er nu precies aan de hand is.

Ja inderdaad, we wachten maar weer af tot het ontkend is met bewijzen of bevestigd is!!! we horen er vast wel meer van uiteindelijk. Dat hoop ik wel teminste!!
Dus Amen je Mon helemaal met je eens

gr Marije

Gwendolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:05

Deze hele discussie wordt gevord op halve aannemingen en halve leugens o.a. uit het Tinkerlandblad, die zich met het stuk dat ze op hun site hebben staan verlagen tot een roddelblad. Boos!

Kijk dit hoeft van mij dus niet he, zulke uitspraken!!! We vallen de tinkertales toch ook niet aan? iedereen is toch vrij te publiceren wat hij wil? dat staat los van deze topic. Als je iets over de tinkerland kwijt wil dan start je maar een nieuwe topic. Laten we bij het onderwerp blijven en nu rustig afwachten wat er verder gebeurd maar laten we het vooral netjes houden.
De topic gaat over het feit dat er duidelijkheid moet komen over de erkenning van het ics nederland en niet over roddelbladen dus even bij de topic blijven graag

Marije

enne Maris tuurlijk kun je mij vanavond PBen ik wacht het wel af

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:38

Gezien het feit dat de heer de Beus heilig overtuigd is van zijn gelijk, is bij deze onze samenwerking beeindigd en distancieer ik me dan ook verre van de geplaatste artikelen!

lonneke

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:55

Toen ik dit allemaal vanmorgen las voelde ik maar een ding:
WALGING!
Wat vreselijk jammer dat een ieder zich weer zo laat gaan. (uitzonderingen daar gelaten)
Ben het dan ook helemaal met Monique eens.
Mensen, wordt volwassen, geef je niet zo bloot.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:43

Dienie schreef:
Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik zojuist vernomen dat er in Nederland niets is ingetrokken wat ICS Nederland aangaat, alles gaat gewoon door en blijft zoals het is, dus waar dit verhaal vandaan komt is mij een vraag en is volkomen uit de lucht gegrepen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:24

Het valt me wel op dat het tot nu toe steeds bij Hr/Mw Vonk vandaan kwam (als contactpersoon dan), weet niet of dat iets betekenen kan...

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:43

Vandaag heb ik het er eens met mijn Tinkertjes over gehad, ze komen uit Engeland, Ierland en Nederland. Hun voor keur gaat uit naar een lekkere stal met veel en schoon stro, een wei waar ze overdag lekker in kunnen lopen, en daar tussendoor allerlei lekkere hapjes, het rijden zowel onder de man als aangespannen vinden ze wel prima, ook de wedstrijden vinden ze eigenlijk wel leuk, zeker als ze winnen. Een dagje strand is wel favoriet bij ze en de hengsten vinden de merries het leukst.
Maar van het ICS of NST hadden ze nog nooit gehoord, en vonden ze ook niet belangrijk.
gr.Marianne

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:13

Nou voor zover ik het nu begrepen heb is er nog niks ingetrokken maar word het onderzocht. We wachten maar af wat er nu gaat gebeuren, ik verwacht eigenlijk dat het met een sisser afloopt.

Cheveyo, voor zover ik weet is Mevr.Vonk de persoon van het PVE die over deze zaken gaat, al beweren anderen weer dat ze "alleen" maar een assistente is. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ik neem aan dat als zij stamboeken goed kan keuren zij niet alleen een assistente is en dus ook kan intrekken. Maar dit neem ik ook maar aan, heb werkelijk geen idee.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:28

Bedankt voor je uitleg Esme en voor de rest wacht ik af wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat de waarheid en c.q. duidelijkheid snel boven tafel komt zodat iedereen weet waar ie aan toe is, blijkbaar duurt dat al veel te lang.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:20

kiss schreef:
Vandaag heb ik het er eens met mijn Tinkertjes over gehad, ze komen uit Engeland, Ierland en Nederland. Hun voor keur gaat uit naar een lekkere stal met veel en schoon stro, een wei waar ze overdag lekker in kunnen lopen, en daar tussendoor allerlei lekkere hapjes, het rijden zowel onder de man als aangespannen vinden ze wel prima, ook de wedstrijden vinden ze eigenlijk wel leuk, zeker als ze winnen. Een dagje strand is wel favoriet bij ze en de hengsten vinden de merries het leukst.
Maar van het ICS of NST hadden ze nog nooit gehoord, en vonden ze ook niet belangrijk.
gr.Marianne

Haha! OK dan!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:20

Kiss wat een grappig verhaal met grote waarheid! Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:34

Hihi dat verhaaltje klopt helemaal!
Ben het er ook mee eens en Brenda en Maestro ook denk ik.

Nou heeft Brenda "maar" een 2e premie gehaald maar Maestro is zojuist ster-hengst geworden. Lijkt me beetje vaag als dat opeens niets meer waard blijkt te zijn Verward

Verder snap ik het niet helemaal geloof ik Haha! Bloos

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:06

Dat zou zeker erg bizar zijn, dat niet alleen jij maar alle andere mensen hun premie kwijt zijn en al helemaal erg voor al die veulens die dit jaar geboren worden..,

Met een tijdelijke erkenning loop je altijd het risico dat het stopt....
Wat ik begrepen heb is dat ierland zelf niet wil dat nederland het over neemt.

Maar zo staat alles in de koelkast en zo kan het zonnetje weer gaan schijnen of het kaarsje is voor altijd gedooft.

Het is afwachten, meer kun je niet doen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:59

Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als de vergunning voor ICS Nederland werd ingetrokken. Maar het zou wel een schande zijn en een blamage richting de mensen die veel geld hebben neergelegd om hun paard daarbij in te schrijven of zelfs hun hengst tot de dekdienst te laten treden.

Feit blijft dat er nu iets aan de hand is en dat we allen in afwachting zitten wat er nu gaat gebeuren. Ik weet zelf absoluut niet wat ik moet geloven van wat er allemaal gepubliceerd wordt of doorgegeven wordt. Maar zolang er op de stamboeksite niets te lezen valt, zou ik er vanuit gaan dat er niets aan de hand is. Als er echt wat aan de hand zou zijn, zou het bestuur er wel zorg voor dragen dat dat doorgegevn wordt. En niet enkel en alleen via een internetsite...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:05

Citaat:
Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als de vergunning voor ICS Nederland werd ingetrokken.

Daar ben ik het mee eens. Maar niet omdat het het ICS is maar gewoon omdat er dan eindeljk eens 1 stamboek is en geen 2 wat voor verwarring zorgt. Ik vind het heel erg voor de mensen die er tijd geld en hun hart in gestoken hebben. maar ik zou het makkelijker vinden voor de rest.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:43

Ik vind ook dat de regels van Dekhengsten idd anders en strenger moeten bij het ICS en ik ben ook niet eens met hoe hun te werk gaan. Daarom heb ik destijds gekozen voor het NST en ben nog steeds erg tevreden met mijn keus. Maar dat betekend niet dat ik vind dat het ICS moet verdwijnen dat zuo ik heel erg vinden voor de mensen die daar in goed vertrouwen hun Tinker hebben laten keuren en inschrijven. Want laten we eerlijk wezen zie jij het verschil tussen ICS Tinker en een NST Tinker ze zien er toch allemaal ui om te Misselijk (nee even een grapje tussendoor ) voor mij zijn het allemaal Kanjers OK dan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:15

Ik vind dat men niet zo moeilijk moet doen over die 2 stamboeken.
Je hebt voor shetlanders ook het NSPS en het NMPRS
en voor appaloosa's ook het NAS en NMPRS

Men kiest gewoon dat stamboek waar men zich in kan vinden en wat anderen daarvan denken is toch hun zaak....
Vind dat het hier er erg hard aan toe gaat, beetje aardiger en minder fel mag wel!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:53

Ben het helemaal met je eens Anke!