Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blue_Eyes schreef:Dit is wellicht een duidelijkere foto van de papa:
[ Afbeelding ]
Ik moet werken tot 11:00 en ga daarna een tietjesfoto maken
Vannacht was het onrustig. Gisteravond een beetje bloederig slijm aan de kling. Ze eet ofwel niet, ofwel heel agressief. Het veulen beweegt druk. Birth alarm is vannacht een keer of 4 afgegaanLang leve de camera!
Blue_Eyes schreef:Verder: dank allemaal. Ik zou willen dat ik sommige posts kon liken. Het helpt
Ik ben inmiddels moe van de slechte nachten en dat helpt nog niet om de positieve kans te zien….
karuna schreef:In hoeverre weet je dan zeker dat het mis is? Na haaranalyse of kolieken? Het zou wat zijn als je wit veulen ziet het diertje laat inslapen om ellende te voorkomen en dan zou er geen ellende komen want alleen kleur en geen gen afwijking, kan dat ook nog?
Hoe dan ook onverantwoordelijke vorige baas. Maar daar heb je nu niks meer aan behalve mama en veulen de grootste kans op overleven te geven
Marigold schreef:In de bokt wiki staat dat het gen dat de ontwikkeling van het darmstelsel verstoort ook de (nagenoeg of volledige) witte kleur veroorzaakt en niet andersom, dat de kleur wit dus niet de afwijking aan de darmen veroorzaakt. Volgens mij kan het dan in theorie wel dat het veulen toevallig helemaal wit is en toch niet ziek, maar ik denk dat die kans wel heel erg klein is, ook omdat de ouderdieren niet (bijna) helemaal wit zijn.
OLS kan dus blijkbaar ook voorkomen bij een veulen dat minimaal bont is dus niet 100% wit.
https://www.bokt.nl/wiki/Overo_Lethal_White_Syndrome