Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMarizka schreef:Zou het interessant zijn om dat nog een kleurtest te doen?
Ik ben wel aan het onderzoeken naar dr ouders, ze is een kruising dat weet ik wel
snorkel1986 schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Meet silvie vader zwart( fries) moeders bont
in de zomer is ze donderbruin achtig in de winter echt zwar met koper snoet nu bijna 4 jaar ze heeft een roze onderlip en is roze
Waar wit is
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is moeder met ander veulen
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Alvast bedankt
Picopico schreef:Een zilver bruine heeft doorgaans donkere onderbenen en oorpunten. Dat heeft deze niet. Op vos is het niet zichtbaar, dat weet je alleen door te testen. Of er moeten wel/niet oogproblemen optreden. Zilver gaat namelijk vaak gepaard met MCOA.
@ snorkel, dat is een donkerbruine tobiano (bont dus). De moeder is dat dus ook. Ik verwacht geen andere witgenen. Op frame overo, splash en appaloosa na zijn alle (bekende) witpatronen (tobiano, sabino, roan, alle dominant white varianten) allelen van hetzelfde gen, wat betekent ze vrijwel nooit tegelijk zullen overerven. Gezien de vader een Fries is, moet al het wit bij de moeder vandaan komen en die heeft al tobiano doorgegeven (de moeder lijkt mij ook homozygoot).
kwinney schreef:snorkel1986 schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Meet silvie vader zwart( fries) moeders bont
in de zomer is ze donderbruin achtig in de winter echt zwar met koper snoet nu bijna 4 jaar ze heeft een roze onderlip en is roze
Waar wit is
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is moeder met ander veulen
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen? Alvast bedankt
Qua kleur heb ik weinig zinnigs te zeggen, maar wel een hele knappert...
snorkel1986 schreef:Picopico schreef:Een zilver bruine heeft doorgaans donkere onderbenen en oorpunten. Dat heeft deze niet. Op vos is het niet zichtbaar, dat weet je alleen door te testen. Of er moeten wel/niet oogproblemen optreden. Zilver gaat namelijk vaak gepaard met MCOA.
@ snorkel, dat is een donkerbruine tobiano (bont dus). De moeder is dat dus ook. Ik verwacht geen andere witgenen. Op frame overo, splash en appaloosa na zijn alle (bekende) witpatronen (tobiano, sabino, roan, alle dominant white varianten) allelen van hetzelfde gen, wat betekent ze vrijwel nooit tegelijk zullen overerven. Gezien de vader een Fries is, moet al het wit bij de moeder vandaan komen en die heeft al tobiano doorgegeven (de moeder lijkt mij ook homozygoot).
Dankje ( ze staat als zwartbont in het paspoort)