Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 17:14

Lalladidoo: Dat is zeker leuk! Dan zullen ze ook eerder samen spelen.

Siers83: wat leuk dat je ook komt volgen. Welkom!

Vienna had het vandaag duidelijk weer wat zwaarder :knuffel: . Stond een beetje te dutten terwijl de rest stond te grazen.

Afbeelding

Dacht van de week al gezien te hebben dat Eowyn al wat uier had en ja hoor :D . Die is bezig met vullen!
Ik maak mij er overigens nog niet druk om dat ze nu al het uier vult. Ervaren merrie en ze doet er altijd vrij langzaam over. Wel wat sneller dan Vienna, maar nog steeds langzaam.
Zo meteen kunnen we gaan gokken wie er als eerste gaat _O- .
Eowyn is tot nu toe overigens ook altijd bevallen met een volledig vol uier en ik ga er vanuit dat ze dat dit jaar ook weer doet.
Al met al lijkt zij tot nu toe op schema te lopen.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 20:16

Weer even een update. Vienna en Take It Easy doen het nog steeds... rustig aan :D . Uier lijkt wel weer wat voller:

Afbeelding

Afbeelding

Eowyn heeft al een heerlijke laag hangende buik. De baby ook zien bewegen :D .
Haar uier vult gestaag door. Ervaren merrie die weet wat ze moet doen :D .

Afbeelding

Afbeelding

Bij Bella begin ik toch te twijfelen. Heel lang gedacht dat ze niet dragend was, maar toen ik ze vanmiddag goed bekeek sloeg de twijfel toch weer toe.
ALS ze dragend is is het verwacht ik voor eind zomer (wilde gok. Geen dek datum bekend). Ze heeft vorig jaar bij dezelfde hengst gelopen als Vienna, maar Thorin en Bella hebben ook al wat romances er op zitten. Dus ik weet het niet...
Rustig afwachten nog maar. Komt er niks is het niet erg en kijken we uit naar een Bella x Thorin baby voor volgend jaar :D .
Ik houd ze wel even goed in de gaten de komende maanden.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 16:42

Zal maar met Eowyn beginnen. Die heeft haast :D . Heb ze wel gezegd dat ze nog 9 dagen moet wachten. Dan is ze officieel veilig.
Aan haar uier te zien zou ik zeggen dat we rond half mei een veulen hebben. Duim duim duim dat het dit jaar goed gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Vienna... speelt een spelletje geduld testen geloof ik -O- . Iets met terug gelopen uier. Zucht. Die wacht op 25+ graden geloof ik :') :

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Re: Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 17:18

Is ze wel drachtig? Ze blijft smalletjes voor een drachtige Shet

Eowyn heeft haast! Hoeveel dagen is ze nu?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 17:41

Kabayo schreef:
Is ze wel drachtig? Ze blijft smalletjes voor een drachtige Shet

Eowyn heeft haast! Hoeveel dagen is ze nu?

Vienna ben ik zeker dat ze dragend is. De buik zie je in het echt beter. Nog niet hengstig geweest en Thorin zoekt haar ook nog helemaal niet op en mag ook niks. Daar moet ze ook niks van weten. Vienna zoekt Thorin ook niet op.
Ze heeft de hele zomer bij de vorige eigenaar bij de hengst gelopen. Heb alleen geen dek datum. Dat maakt het zo lastig in te schatten met haar.
Dus kan ook maar zo zijn dat we nog een paar maanden langer moeten wachten.
Plus ze is maiden en mijn eerste dracht met haar. Dus ik weet niet hoe ze normaal is (ik weet weer waarom ik graag met dek datums werk).

Eowyn zit op 291 dagen dracht nu :D . Het zal mij niks verbazen dat als dit door zet ze over 1 week of 1.5 week bevalt.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:27

Wat leuk zeg, ik volg!
Heb net mijn eigen shet voor het eerst bij de hengst staan, dus deze verhalen volgen is extra leuk :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 20:40

Loei schreef:
Wat leuk zeg, ik volg!
Heb net mijn eigen shet voor het eerst bij de hengst staan, dus deze verhalen volgen is extra leuk :)

Leuk dat je komt volgen, welkom!
En wat spannend! Welke hengst heb je gekozen? Ik duim dat ze snel drachtig word.

Eowyn haar uier lijkt weer wat terug gelopen te zijn van wat ik zag vandaag.
Ik kan mijzelf ook wel voor de kop slaan _O- . Ik had elke keer in mijn hoofd dat ze vorig jaar op 8 juli was gedekt. Dus ik net de dekdata na kijken. Klopt dat niet :')
Ze was op 4 juli gedekt. Dat betekent dat ze over morgen officieel veilig is *\o/* . Eowyn zit nu dus op 298 dagen :D .
Arwen was vorig jaar 8 juni gedekt en ik heb de data door elkaar gehaald. Oeps.
Dan ben ik heeeel benieuwd of we deze week een veulen hebben. Haar uier check ik nu elke dag.

Afbeelding

En als je je af vraagt hoe klein Eowyn is. Nou zo klein dat ze hoogdrachtig gewoon prima met haar buik over mijn voet heen kan schuren. Ideaal als je even jeuk hebt daar :D .

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 18:28

Eowyn zit vandaag op dag 299 en is morgen officieel veilig *\o/* .
Uier vult gestaag door. Vandaag zag ik al wel verandering in gedrag. Wat meer stil staan ipv grazen. Niemand mag er bij als ik met haar knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Vienna heeft besloten om ook weer wat met haar uier te doen :D . Hopelijk gaat ze nu echt door zetten en houd ze ons niet lang meer in spanning. Zo benieuwd!

Afbeelding

Haar uier aantal dagen terug (ben even de datum kwijt).

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:19

Eowyn zit officieel op 300 dagen dracht nu *\o/* .
Uier vult gestaag door. Heb haar uier van vorig jaar nog opgezocht met einde dracht en toen had ze nog minder uier dan nu en week later beviel ze.
Jullie snappen vast dat ik op scherp sta nu.

Afbeelding

23 juni vorig jaar. 30 juni bevallen:

Afbeelding

Lalladidoo

Re: Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Misschien gaan ze gewoon tegelijk :P

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:01

Lalladidoo schreef:
Misschien gaan ze gewoon tegelijk :P

Zou wel ideaal zijn ja haha. Maar vrees ervoor. Vienna heeft minder uier dan Eowyn, maar goed. Vienna is maiden. Dus ze kan ook besluiten te gaan met een half vol uier.
Denk dat Vienna het gewoon eerst graag af kijkt van Eowyn _O-