Symposium Veulenveiling Borculo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

derk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:25

Dan de zogeheten nafok.
Lady Killer, Anblick, Cottage Son, Furioso, Marlon en Rantzau hebben niet een internationaal springpaard in de WBSFH guide opgeleverd.
[/list]

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:50

Ik mis van een aantal 'fokmindende' bokkers nog steeds de vraag om een sheetje in te vullen mbt de lineairscore grenzen. Jullie laten je toch niet kennen?

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:26

Pipo schreef:
Enkele interessante citaten: Hij vertelde dat in Duitsland je tot GP nivo nationaal met een zweep mag rijden. In Nederland mag je dat tot M omdat wij hypocriete hollanders vinden dat je je paard maar goed genoeg afgericht moet hebben. HIj zei met een kleine sarcastische ondertoon: Maar dat komt omdat wij in Nederland natuurlijk veel beter presteren dan in Duitsland op dressuurgebied Schijnheilig Haha!

Ik had op dit citaat wel een mening van iemand verwacht. Ik zit niet in die tak van sport maar kan er wel een beeld bij krijgen. Deel dan ook Loefens mening mede door de column van Tineke Bartels die schrijft dat de stap van Z2 naar GP groter is als van het B naar het Z.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36

Gurk schreef:
[. Deel dan ook Loefens mening mede door de column van Tineke Bartels die schrijft dat de stap van Z2 naar GP groter is als van het B naar het Z.
[/quote]

Het is maar hard-op denken.

Maar de meeste paarden die daar lopen hebben volgens mij een iets ander exterieur.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:49

Nee, ik heb geen mening over Pipo haar opmerking Schijnheilig , ondanks dat ik een halve duitser ben Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:51

Gurk schreef:
Deel dan ook Loefens mening mede door de column van Tineke Bartels die schrijft dat de stap van Z2 naar GP groter is als van het B naar het Z.

Een dergelijke mening kun je alleen hebben als je er (GP) ervaring mee hebt.......
........maar dat is mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:04

Ik had ook wat reactie verwacht op deze opmerking van Loefen. Ik zelf vond het een ijzersterke opmerking ondanks dat ik geen GPervaring heb.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:08

Het ging mij niet om de opmerking van Loeffen. Die heeft minimaal enigszins recht van spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:21

CGJ12 schreef:
Het ging mij niet om de opmerking van Loeffen. Die heeft minimaal enigszins recht van spreken.

Hij heeft geen GP gereden hoor Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:22

Even hardop denken:

- Duitsland heeft meer gp-combinaties
- In Duitsland mag je t/m nationaal gp met zweep rijden
- In Nederland moet je vanaf het M sporen om en is zweep niet toegestaan (toch? beetje lang geleden dat ik me echt met nederlandse wedstrijdreglement heb bezig gehouden Bloos )
- In Nederland is het dressuurniveau lager, in ieder geval is het aantal gp-combinaties minder én zijn de prestaties die zij leveren lager.

vraag ik me af: zouden er in Nederland meer combinaties het t/m gp schoppen wanneer ze wél met zweep zouden mogen rijden?

m.a.w. is het makkelijker gp-niveau te halen mét zweep?
Zo ja, dan zou dat betekenen dat duitse nationale combinaties die met zweep rijden, minder moeten presteren dan nederlandse (nationale) combinaties die zonder zweep rijden.

Of; uiteindelijk zijn díe paar nederlandse nationale gp-combinaties 'beter' dan al die duitse.

Of; is het belangrijker dát je gp rijdt dan op welk niveau je dat doet?

Zorgt de aanwezigheid van de zweep voor een lagere moeilijkheidsgraad of juist niet?

Kán het niveau in Nederland überhaupt ooit dat van Duitsland evenaren? Alleen al omdat Duitsland velen malen groter is, een veel grotere populatie heeft, ook in aantal paarden.

En nee; ondanks mijn half-duitse afkomst en het feit dat ik in Duitsland heb gewoont, maken nog niet dat ik bevooroordeeld ben.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:30

een belangrijk voordeel voor de duitsers is dat ze hun SCHOOLPAARDEN houden in tegenstelling tot Nederlanders.
Het is dus een enorm cultuurverschil.

Meisjes van 16 krijgen in Nederland een 3,5 jarige terwijl het in Duitsland normaal is om op een geschoold (maar verder wellicht ontzettend lelijk en beperkt) GP paard te stappen.

In Nederland is dat NOT DONE.
Hier moeten de jonge dames gelijk met een 4,5 jarige Grib of Welt Hit naar de PAVO......... en worden de geschoolde paarden uit nood verkocht naar de VS of andere exotische landen omdat er geen Nederlander is die die dieren wil kopen als ze 10 jaar of ouder zijn...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:32

Aimee schreef:
Even hardop denken:

- Duitsland heeft meer gp-combinaties
- In Duitsland mag je t/m nationaal gp met zweep rijden
- In Nederland moet je vanaf het M sporen om en is zweep niet toegestaan (toch? beetje lang geleden dat ik me echt met nederlandse wedstrijdreglement heb bezig gehouden Bloos )
- In Nederland is het dressuurniveau lager, in ieder geval is het aantal gp-combinaties minder én zijn de prestaties die zij leveren lager.

vraag ik me af: zouden er in Nederland meer combinaties het t/m gp schoppen wanneer ze wél met zweep zouden mogen rijden?

m.a.w. is het makkelijker gp-niveau te halen mét zweep?
Zo ja, dan zou dat betekenen dat duitse nationale combinaties die met zweep rijden, minder moeten presteren dan nederlandse (nationale) combinaties die zonder zweep rijden.

Of; uiteindelijk zijn díe paar nederlandse nationale gp-combinaties 'beter' dan al die duitse.

Of; is het belangrijker dát je gp rijdt dan op welk niveau je dat doet?

Zorgt de aanwezigheid van de zweep voor een lagere moeilijkheidsgraad of juist niet?

Kán het niveau in Nederland überhaupt ooit dat van Duitsland evenaren? Alleen al omdat Duitsland velen malen groter is, een veel grotere populatie heeft, ook in aantal paarden.

En nee; ondanks mijn half-duitse afkomst en het feit dat ik in Duitsland heb gewoont, maken nog niet dat ik bevooroordeeld ben.

Ik denk dat Loeffen met zijn opmerking meer bedoelt : Waarom niet eens kijken naar hoe de Duitsers het doen omdat het daar toch wel wat beter gaat dan in NEderland. CGJ heeft hierboven al goed omschreven wat ze beter doen. Een zweep is wel een heel klein voorbeeldje, maar hij bedoeld denk ik meer : Waarom niet eens wat meer kijken bij de buren waarom het daar zo veel beter gaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:37

Helemaal mee eens CGJ.

Maar waardoor komt dat verschil?
Alleen omdat het Not done is om een lelijker paard te rijden, waar je de finale van de Pavo niet mee haald?
Of misschien ook omdat er hier wat minder kapitaal zit? Heeft het ook met de handelsgeest van hollanders te maken misschien?

En dan nog iets: zo'n 16-jarig meisje dat op een gp-paard wordt gezet, de knoppen leert in te drukken en er daardoor mee naar hoger niveau rijdt..... betekend dat, dat zij net zo goed, of zelfs beter, en handig(er) kan rijden als een 16-jarig meisje dat een jong paard onder de kont krijgt die ze zelf op moet leiden?
Daarvoor zal de laatste handigheid en gevoel moeten ontwikkelen.... wellicht verprutst ze de eerste drie paarden, maar ze leert veel van haar fouten. Het eerste meisje kan een paard leuk narijden, kent de hulpen voor alle oefeningen, maar ja, wat doe je met een paard dat die hulpen niet kent?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:42

Pipo schreef:
Ik denk dat Loeffen met zijn opmerking meer bedoelt : Waarom niet eens kijken naar hoe de Duitsers het doen omdat het daar toch wel wat beter gaat dan in NEderland. CGJ heeft hierboven al goed omschreven wat ze beter doen. Een zweep is wel een heel klein voorbeeldje, maar hij bedoeld denk ik meer : Waarom niet eens wat meer kijken bij de buren waarom het daar zo veel beter gaat.

De reden waarom ik meerdere malen naar Duitsland ben gegaan om te leren. Haha!

Ik reageer alleen op de opmerking die over de zweep wordt gemaakt, niet voor niets staat er boven dat ik hardop nadenk. Mijn bericht moet je dan ook lezen als; ik denk niet dat de zweep de factor is waardoor Nederland (nog) steeds onder doet voor Duitsland.
Dan denk ik eerder dat het in de richting van de schoolpaarden moet worden gezocht.

Overigens; zou daar een verband tussen zijn? Zo'n jong grietje zal bij het narijden van een gp-paard misschien veel baat hebben bij een zweep. (dat was in ieder geval bij mij zo Knipoog )

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:00

Citaat:
Deel dan ook Loefens mening mede door de column van Tineke Bartels die schrijft dat de stap van Z2 naar GP groter is als van het B naar het Z.

Bartels zei stap van Lichte tour naar GP is groter dan B naar LT.

Ik ben het hier niet mee eens voor een ervaren GP amazone is dit natuurlijk wel zo. Zij hebben de beschikking over de juiste paarden, juiste trainers kennen alle mensen in het wereldje. Hun hele leven staat in het teken van de wedstrijdsport logisch dat ze dan lachen om de overstap van B naar LT.
Ik vind het juist een prestatie als mensen met een middelmatig paard van B naar LT te rijden zonder dat je het voor je brood doet.
Daarom vind ik bv ook dat Rabo talentenplan één grote flop. Daar zitten alleen kinderen in die al de juiste mensen om zich heen verzameld hebben met de juiste paarden.
Het zou juist zo moeten dat de kinderen geholpen moeten worden met het talent die niet de beschikking hebben over de juiste paarden en de financieële middelen en de connecties in de paardenwereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:12

Aimee, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de schoolpaarden.