Ik ben heel benieuwd hoe Pantheon zich gaat ontwikkelen. Zijn naam was bij mij wel blijven hangen. Maar goed, ik ben wel enigszins Hermès fan. Als sportpaard dan. Ik zou omwille van zijn karakter er niet snel mee dekken.
Ja, dit is ook echt een fijne FH. Hij is hier geboren en heeft hier tot afgelopen augustus gestaan. Echt een fijn paard. Inmiddels is hij van een andere eigenaar. ik heb goede hoop dat ie een ronde door mag.
Pina colada snapte ik ook niet zo. Als pjethro niet zoveel storingen had gehad, was dat geheid de winnaar geworden. Ik vond het jammer dat met vriendelijke en nette voorstellen van Amazones zoals vai niet meer gewaardeerd werd.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt qua gereden zijn.
In ieder geval fijn dat jij Pina Colada ook niet zo begrepen heb, ik dacht misschien zag het irl anders uit dan vanaf de tribune.
FH x Uphill zou ook wel mooi vrij bloed zijn, ben benieuwd naar hem!
Diortje_vds
Geplaatst: 08-12-24 11:04
Ik volg ook graag weer mee, alvast fijn de bevindingen van de HC, danljewel daarvoor Manubres, alsook de toevoegingen van de rest ik kon het helaas niet zien dus dan is dit zeer fijn na te lezen! Hier alweer nadenken voor de hengstenkeuze in 2025, maar het lijkt moeilijker als anders te worden.
Ik volg ook weer. Heb nog niks zelf mee kunnen kijken. Vanwege de lengte en de stap heb ik vorig jaar wel getwijfeld over pina colada, maar als ik jullie zo hoor kan ik die beter laten staan.
Ik vind Pina Colada zeker geen slechte hengst hoor, begrijp mij niet verkeerd. Alleen ik vond bij de afgelopen hengstencompetitie hem wel ruim gejureerd. Ik had hem niet aangewezen als winnaar, maar dan eerder Pride of Pitch Perfect bijvoorbeeld.
Ik had ook een tijdje geen geluid inderdaad. Ik volg het terwijl ik ook de boekhouding doe, dus ik mis ook hele stukken. Maar tot nu toe wel eens met de jury beoordeling.
simpie94
Geplaatst: 09-12-24 12:48
De Sir donnerhall X Johnson en 518 de Vitalis vond ik wel fijne paarden
De Valdiviani’s mistten bloed
manubres
Geplaatst: 09-12-24 13:01
GROEP 3:
488 SECRET x SANDREO - Mooi gebouwd - Goed buigend, actief, ondertredend achterbeen - Goede galop - Draf goed, wel wat stekerig voorbeen - Hoog in kruis - Zou meer met schoft omhoog mogen bewegen JURY: - Mooi front - Goed gespierd - Meer met schoft omhoog bewegen
489 SECRET x LORD LEATHERDALE - Lang achterbeen - Op voorhand - Moeite met balans in galop - Actief, buigend, ondertredend achterbeen\ - Hoog in kruis - Eigenzinnig JURY: - Goed rechthoeksmodel - Goede ruimte - Blijft hoog in kruis - Zou meer afdruk in beweging moeten hebben
492 SECRET x NEGRO - Hoog in kruis - Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen - Op voorhand VOORTIJDIG GESTOPT…weet niet waarom omdat ik even geen geluid had. Geen juryoordeel.
495 SIR DONNERHALL I x JOHNSON 1.76m! - PRACHTIG!! - Mooi gebouwd - Goed gespierd - Mooie hals - Veel kracht - Bergop - Stap valt helaas tegen - Lijkt rustig karakter JURY: - Tweede bezichtiging!
505 TAURUS x FINEST SELECTION 1.70 m - Hoog in kruis - Weinig balans in galop - Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen - Schwung - Weinig nek, hals arm gespierd - Goede stap JURY: - Tweede bezichtiging!
525 WINNINGMOOD x GOTCHA UTOPIA 1.69 m - Knik in hals achter de schoft - Geen verbinding hals/rug - Mist balans/kracht - Hoog in kruis - Neerwaartse beweging JURY: - Lichtvoetig - Maar zou meer kracht en souplesse moeten hebben
manubres
Geplaatst: 09-12-24 13:22
GROEP 4
305 BONDS x CONNAISSEUR 1.69 m - Op voorhand - Mist balans - Goed actief, buigend achterbeen, mag meer ondertreden - Knik achter de schoft - Neerwaartse beweging JURY: - Goed in rechthoeksmodel - Voldoende souplesse - Achterbeen moet meer ondertreden en tot dragen komen
516 VALDIVIANI x IN STYLE 1.68 m - Gelders type - Groot hoofd - Plat kruis, strak op lendenen - Mist souplesse - Actief, buigend achterbeen maar mag meer ondertreden JURY: - Royaal - Moet meer bloeduitstraling hebben - Sterke bovenlijn - Meer souplesse - Meer met schoft naar boven
518 VITALIS x ALJANO 1.67 m ! - Mooi model - Zeer goed achterbeen - Zeer bergop in de galop - Veel ruimte - Mooi voorbeen - Lichtvoetig - Voor mooie zou hij iets meer nek mogen hebben JURY: - Tweede bezichtiging!
519 VITALIS x ROUSSEAU 1.65 m - Lichtvoetig - Actief, buigend, ondertredend achterbeen - Hoog in kruis - Meer door lichaam - Meer met schoft omhoog - Hals knik achter schoft - Weinig nek - Neiging tot onderhals JURY: - Vodoende front - Ruimte - Meer lichaamsgebruik - Meer tot dragen komen
CONCLUSIE tot nu toe: - Veelal veel goede achterbenen - Veel met hoog kruis - Veel bewegen op voorhand - Arm gespierd hals met name achter de schoft - Te korte halzen en met name nek
UITBLINKERS:
VITALIS x ALJANO - Heel goed bewegen!
SIR DONNERHALL I x JOHNSON – Wat een paard!! Voor mij de beste van de ochtend. Zo jammer dat de stap minder was.
512 Totall Mclaren x Apache. klein en nog heel jeugdig(oogt als een 1,5-jarige). Staat wat stijl op de voeten. Beweegt ook niet bijzonder. Wel mooi model, sjieke uitstraling.
Oh dat was de laatst op het straatje?
manubres
Geplaatst: 09-12-24 15:50
Earth leuk dat je er ook bent. De straatjes kijk ik niet, moet tussendoor ook wat andere dingen doen Het zou 14.45u weer beginnen, maar zie nog niks??
Laatst bijgewerkt door manubres op 09-12-24 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt