Welke hengst voor mijn Lichte Tour merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: Welke hengst voor mijn Lichte Tour merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:27

Als ik de foto's zo zie zou ik dat wel graag zien bij deze merrie. Je moet oppassen dat je geen pony gaat fokken met zo'n merrie. Het is absoluut een goede merrie, het sportresultaat spreekt voor zich, maar een beetje meer massa, maat en front kan ze zéker wel gebruiken.
Ik denk dat ze ook door het KWPN wel als zodanig is beoordeeld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:57

carola schreef:
Als ik de foto's zo zie zou ik dat wel graag zien bij deze merrie. Je moet oppassen dat je geen pony gaat fokken met zo'n merrie. Het is absoluut een goede merrie, het sportresultaat spreekt voor zich, maar een beetje meer massa, maat en front kan ze zéker wel gebruiken.
Ik denk dat ze ook door het KWPN wel als zodanig is beoordeeld.

Ik snap jouw punt wel maar de merrie heeft zoveel XX in haar stamboom dat de kans dat je meer massa fokt waarschijnlijk alleen met een Gelderse een grote slaagkans heeft. Ik persoonlijk hou van bloedpaarden, dat is ook wat ik fok. Ik zou daarom proberen te verbeteren in het model ipv proberen het model te verzwaren.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 12:11

De laatste tijd hebben we heel hard nagedacht over welke hengst het gaat worden. We waren eruit dat het een zoon van Secret moest worden. Secret Lover is enorm interessant, maar lees dat de kwaliteit van zijn sperma wat te wensen overlaat. En voor een eerste veulen vind ik dat toch een gok, geen idee hoe makkelijk de merrie drachtig wordt. Secret USB vinden we ook geweldig, maar ik heb toch een heel klein beetje twijfels bij het feit dat hij niet 100% goed is.
En toen kwam Nashville ineens voorbij, volg hem al een tijdje omdat ik zijn eigenaars ken. Geweldig paard en al wat ouder dus laat al zien welke kwaliteit erin zit.

Nou ja, lang verhaal kort, wij zijn onderweg naar Ermelo om zijn examen te bekijken! En ja, ik weet van de lijnenteelt op Jazz, maar je zal toch ergens wat water bij de wijn moeten doen, en het scheelt dat ik een grote fan ben van Jazz!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:41

Ik weet toch niet of ik er heel gerust op zou zijn met 2 keer Jazz zo dichtbij en dan ook nog Ixion erachter.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 15:37

Ja, dat snap ik zeker. Mijn merrie heeft echt een fijn karakter en is heel erg meewerkend en Nashville schijnt ook heel fijn te zijn, sowieso staan de Secret-zonen ook wel bekend om het goede karakter. Vandaar dat ik het wel aandurf.