Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 02:48

Het is verschrikkelijk. Vorig jaar hadden de paarden enorm last van mok. Afkloppen, tot nu nog niet aan de orde. Ik heb de voetjes van Wild en Rosa even goed gewassen en gecontroleerd.

Wild Thing at vorig jaar bijna geen hooi meer, enkel een beetje kuil. Tot nu toe eet ze ongeveer een hele plak hooi, soms 1.5. En nog een berg kuil :') naja helemaal prima. Brok ga ik langzaam opvoeren in januari. Ze krijgt 1kg nu. (2x halve) maar krijgt bij haar slobbertje nog extra balancer. Voor nu heb ik niet de indruk dat ze veel extra's nodig heeft.

Vindt je mij dik? := Afbeelding
Afbeelding

Rosa vond ik iets wat kaal op de bovenlijn en billen. Maar de laatste week is dit ook mooi voller geworden. Krijgt nu 1.5kg merrie brok op een dag. Ze krijgt ook wat meer luzerne bij. Naast de slobber die ze ook altijd elke dag krijgt.

Spelen met Nigrante en Sis. Dat zijn ook wel echt de 3 musketiers <3
Afbeelding

Rosareina zit op 257 dagen dracht
Wild Thing 243 dagen
Zirkonia 187 dagen

Ik ben ook nog even langs Wonderboy gegaan. Hij doet het goed! Staat lekker vooraan te eten. Zijn maatje heeft hem in het begin beschermd in de groep. Maar hij komt goed genoeg voor zichzelf op gelukkig. Hij wordt een stuk lichter op zijn hoofd nu. Zo benieuwd hoe hij er in het voorjaar uit gaat zien. Ik denk dat hij heel mooi van kleur wordt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 23-12-24 02:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 02:52

Ik heb de kerst foto's binnen *\o/* <3 zo leuk! De gewone Black foto's krijg ik nog van Zirkonia. Van White Dream hadden we ook nog een paar kerst kiekjes. Die plaats ik van de week. Je ziet stiekem al wel een buikje bij haar :)) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lieser

Re: Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 07:59

Wat een mooi stel. Rosa is stiekem mijn favoriet, geloof ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:28

Wat een lief hoofd heeft ze en ze zien er allemaal perfect uit <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 03:18

Jeetje hoe erg. Topic was perongeluk ontstipt. Nu helemaal vergeten de foto's van White Dream te delen.

Alsnog de kerstfotos. Kan nog wel toch :+ Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat echt opschieten. Minder als twee maanden kan Rosa al bevallen. Er is een kleine verandering in het uier. Dus bij deze deel ik de eerste uier foto :j
Afbeelding

Rosareina 265 dagen drachtig
Wild Thing 251 dagen drachtig
Zirkonia 195 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zirkonia heeft een deken op en staat natuurlijk ergens anders. Ik zal vandaag of morgen haar even lekker poetsen en gelijk foto's van haar buik maken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:33

Wat een knappe paarden heb jij toch <3

De foto's zijn leuk geworden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:05

Prachtige foto’s van de wijze man <3
De rest staat er heerlijk rond bij, heel spannend allemaal :))

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 12:16

Dankjewel!

Voor iedereen de beste wensen. Op naar een mooi jaar!

De paarden waren allemaal vrij rustig. Vorig jaar was er meer spanning. Blij dat we het vuurwerk ook weer hebben overleefd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:19

Voor jullie ook de beste wensen en een heel mooi 2025 :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 02:24

Dankjewel!

Toch nog droog kunnen buiten staan vandaag. Was wel enorm veel wind :brr:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 02:34

Het gaat stiekem echt opschieten :):)

Rosareina is 271 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing 257 dagen drachtig
Afbeelding
Zirkonia 201 dagen drachtig
Afbeelding

Rosareina eet ondertussen wat minder ruwvoer merk ik. Wild Thing nog steeds heel veel. Zelfs op haar rug vult het nu := beetje reserves zullen we maar zeggen.

Vrijdag echt even een flink baal moment. Nouja ben er eigenlijk wel goed ziek van. Ik heb natuurlijk heel veel gedaan om Nigrante op de rit te krijgen. Ik heb ook weer een aantal keer gereden, wat echt heel fijn ging. Vrijdag is ze in de cirkel behoorlijk onderuit gegaan en met haar been achter schot blijven hangen bij de ingang. Ze liep vrij beroerd daarna. Gelijk gaan koelen, maar zit toch echt een bult aan de voorkant van het pijpbeen. Ze belast het gelukkig wel goed, maar het is gevoelig. Einde van de middag is de dierenarts er. Ik hoop zo dat het meevalt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:26

Hopelijk valt het mee met Nigrante.

Andere dames worden mooi rond

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:05

Nou inderdaad rond!
Ik reageer minder want we zitten in Benidorm 8-)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 20:27

Chanicha. Lekker van genieten

Volgens de dierenarts is het met een sisser afgelopen met Nigrante. Ik moet haar weer oppakken. Ook om te kijken of ze verder geen problemen heeft overgehouden.
Ik ben nu wel echt als de dood om haar weer te longeren. Ze kan nu gewoon niet haar energie kwijt. Alles is zo verschrikkelijk nat.
Ze heeft vochtafdrijvers gehad, voor 3 dagen nog gehad. Maar voorop zit er echt een verdikking op. Hij heeft geen echo gemaakt, vond hij niet nodig. Zelf denk ik toch een lichte beschadiging aan de strekpees. Nu geneest dit gelukkig heel goed. Waren hier al meer paarden op deze stal die dit hadden.
Afbeelding
Ze loopt in iedergeval goed. Dat is al heel wat :j

Toevallig deze foto net doorgekregen nog van fotograaf. De gewone foto's krijg ik nog
Afbeelding

White Dream was ook niet helemaal fit. Gelukkig hebben we de oorzaak gevonden. Er waren meer paarden met wat vage klachten. Bleek er iets in het hooi te zitten waarschijnlijk een toxine. Nadat ze ander hooi hebben gekregen, knapte ze enorm op. Het bloed onderzoek was ook goed. Na een paar dagen boxrust mocht hij weer opgebouwd. Ik ben echt heel blij dat hij nu weer fit is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:34

Zoooooo kom dit topic nu pas tegen, onder welke steen heb ik gelegen := maar ook ik ga volgen. Wat een pech weer met Nigrante, maar fijn dat ze wel goed loopt.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 02:24

Mer. Hahaha zoveel spannends is er nog niet te beleven.

Nu gaan we toch wel richting het aftellen :):)

Zirkonia vandaag eens even goed gepoetst. Ze laat ineens zoveel haar los. Bizar... Ze ziet er top uit. Nu wel wat stoffig na het rossen, maar ze doet het goed. Eet geweldig. Als ik aankom staat ze al te zeuren voor wat lekkers. Dat deed ze niet op de andere stal. Afbeelding
White Dream vond het tijd voor een schoonheidsslaapje
Afbeelding

Ik heb de foto's van de fotograaf ontvangen. Heel blij mee <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:24

Wat fijn dat ze het zo goed doet op de andere stal! Mooie fotos!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 01:47

Buik van Rosa begint wat meer te hangen :j
Afbeelding
Tja en wild :') Afbeelding

Even een hele trotse paardenmama <3 ik durf na het ongeluk in de cirkel, natuurlijk niet in de cirkel te rijden. Nu waren we rustig aan het opbouwen om terug vertrouwen te geven aan Nigrante. Ze deed voorheen staken omdat ze pijn had. Ik wilde alles in kleine stapjes doen. Eerst stap, draf galop in cirkel voordat we naar de bak zouden gaan. Nu de cirkel dus gewoon niet veilig is, slaan we dit natuurlijk toch maar over. Voor het eerst terug erop en gelijk naar de buitenbak, ze vond het best spannend met heel veel vogels die door de bosjes vlogen, maar ze deed het zo goed *\o/* geen één keer gestopt of dat ze hier aan dacht. Kleine stapjes vooruit, zo blij
Afbeelding

Ik heb hier volgens mij ook nog niet gedeeld dat ik sis voor het eerst met een bijzetje had gelongeerd. Ze wordt echt mega gaaf in het werk! Zo benieuwd hoe ze gaat ontwikkelen. Ze is natuurlijk nog heel jong. Ik denk dat we dit een beetje om de week een keertje gaan doen en tussendoor gewoon aan halster spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 15:13

Wat fijn dat je weer lekker op nigrante zit! Sis wordt ook gaaf!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 11:26

Ik zal vandaag weer eens buik foto's maken van de dames. Donderdag heb ik een leuke fotoshoot op de planning. Voor oa White Dream. Maar de dames wil ik ook graag op de foto :j

Gisteren was er een valentijnshoot georganiseerd op de stal van White Dream. Hebben we natuurlijk ook meegedaan. Wat een paard <3 Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:55

Zag je filmpje op fb voorbij komen, wat is het toch een heerlijk relaxt dier <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 01:16

Jaa hij is zo leuk <3 eerst had hij echt zoiets van wat is dat voor iets raars := eenmaal op zijn rug vond hij het helemaal prima. De beer viel zelfs een keer, en daar keek hij ook helemaal niet van op. Ik had iemand zirkonia vast laten houden met het idee dat hij dan mooi zijn oortjes naar voren zou doen. Volgens mij vonden ze het wel gezellig. Zirkonia ook :j White Dream kon ik gewoon even loslaten. Moest tussendoor even iets pakken. Heb ik het stalgenootje gewoon zirkonia en white tegelijk vast laten houden. Tja hoe lief wil je ze hebben :D

De dikkie diks :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van zirkonia houden jullie nog tegoed.

Rosareina is vandaag 285 dagen drachtig
Wild Thing 271 dagen drachtig
Zirkonia 215 dagen drachtig

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:19

Ze zien er blakend van gezondheid uit hoor :j
Lieve koppies ook <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 15:21

Rosa maakt kleine veranderingen. Ik ben benieuwd of ze de uitgerekende datum gaat halen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al dacht ik dat wild vorig jaar ook eerder zou gaan :') volgens mij ging ze met 345 dagen. Wild Thing doet nog niks aan uier. Begint ze meestal wat later aan.

Vinden jullie het leuk om weer een goklijstje te maken? Nu het toch wel dichterbij komt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:50

Rosa heeft echt een aardig punt kontje al :D