Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Even een flinke schop
Ik heb vandaag het boek ontvangen, en wat een prachtwerk, heel indrukwekkend. Groot, zwaar, prachtige foto's. Echt geweldig mooi. Een aanrader voor paarden- en kunstliefhebbers.
Komend weekend heb ik tijd om te gaan lezen. Verheug me er nu al op.
Shenavallie schreef:Door een ander topic, waarin naar dit topic werd verwezen, reageer ik op de OP van deze.
Ja, ik ken het ras al vanaf dat ik nog een piepklein Penny-meisje was (een goede 44 jaar geleden) en was toen al helemaal verliefd. Twee jaar geleden ben ik voor het eerst naar Kladruby geweest om de stoeterij te bezoeken en ik werd helemaal emotioneel van al die schoonheid en vooral het lieve karakter. Het is altijd een wens geweest om een Kladruber aan te schaffen, maar het blijft bij een wens. Ik kan het financieel en lichamelijk niet meer aan om een eigen paard te hebben, dus blijft het bij dromen en dat is ook mooi.
In de OP wordt gevraagd welke van de foto's ik de mooiste vind: dat is en blijft nog altijd de 'foto' (oftewel de herinnering) aan mijn real life bezoek aan de stoeterij. De foto's in de OP zijn ook echt prachtig. Ik ben overigens bij de stoeterij geweest waar alleen de witte exemplaren gefokt werden (Kladruby nad Labem). Ooit zou ik nog eens naar die van de zwarte willen, maar eigenlijk ben ik al tevreden met wat ik heb gezien. Ik had een zwak voor een jong paard daar, maar die is inmiddels al verkocht. Maar goed ook, want dan hoef ik me geen zorgen meer te maken dat ik hem koste wat kost wil kopen.