moonfish13 schreef:Ik weet een jazz nakomeling die drachtig echt superfijn te rijden is in de lastigere oefeningen.
Ook minder merriegedrag, en deze zou staatsgevaarlijk zijn.
Deze merrie in juiste handen, is een heel fijn paard maar ze moeten haar eigenlijk non stop drachtig hebben.
Ze vind veulens ook het einde, en is er enorm goed voor, bevalt soepel, en is met veulen niet overbeschermend ofzo.
Maar deze eigenaar zegt als ze haar oren verdraait op de poetsplaats al: denk erom!
Ze houdt niet van andere paarden, maar ze is echt zo ontzettend lief en knuffelig tijdens de dracht, en nog altijd die go om te werken.
Ze rijden zo lang als zij aangeeft door op wat ze aankan, ook gewoon bareback als ze te dik wordt.
De hormonen van de dracht doen haar goed.
Maarja, veulen eraf en ze is wel weer de oude.
Ik weet dat je niet misschien niet wil horen, maar dit is qua bloedlijn ook wel een pittige.
Wellicht dat dat veel verschil maakt, zij weet dondersgoed dat ze geen voorbijlopend paard bijten mag en zit niet in een bubbel.
Zij reageert wel op corrigeren.
Zou kunnen. Het zou ook kunnen dat de hormonen door de dracht en melk afgifte weer gebalanceerd zijn. En de hypofyse weer beter aangestuurd wordt en de merrie weer een cyclus krijgt. Ik heb het idee dat de dierenartsen die verwachting hebben