Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Ik vind dat je wel goed op moeten letten. Van Diamond weet ik alleen KI maar als een hengst KI en natuurlijk dekt loop je zo tegen een EVA- of CEM besmetting aan. Als ze op een erkend station staan mag het ook niet.
wisanda2003 schreef:Denk dat je eerst moet kijken welke hengst op je merrie past,
Maar welke zijn " de meeste"?... ik heb ieme en idd daimond gevonden, maar verder kan ik eigenlijk geen hengsten vinden. En als ik geen namen/ afstamming heb, dan weet ik ook niet of ze bij mijn merrie passen.
wisanda2003 schreef:janderegelaa schreef:Ik vind dat je wel goed op moeten letten. Van Diamond weet ik alleen KI maar als een hengst KI en natuurlijk dekt loop je zo tegen een EVA- of CEM besmetting aan. Als ze op een erkend station staan mag het ook niet.
Dank je... ik zal dat navragen als ik een passende keuze heb gevonden
Kabayo schreef:ivy_power89 schreef:Volgens mij lees jij de berichten dan ook niet goed, want er wordt hier helemaal niet gesproken over homozygote hengsten maar of de merrie eventueel homozygoot zou kunnen zijn
Daar vroeg toch ook niemand om?
Edit.
Of hebben jullie het over de merrie van TS. Dan heb ik niks gezegd
ivy_power89 schreef:Eens...
Had gehoopt dat de kwaliteit van de paarden inmiddels echt vooruit was gegaan. Maar het valt me tegen...
Alejandro was destijds ook goedgekeurd als type FB, met de kennis van nu, had ik hem niet aangeboden op de keuring. Hij zit qua bouw en bewegingen wel goed in elkaar en heeft zich ook wel als veelzijdig paard bewezen, maar het geld wat je moet betalen vind ik het niet waard. Promotie valt tegen, kwaliteit valt tegen, zijn altijd dezelfde die voorop lopen, hele systeem qua mensen is in al die jaren niet veranderd, dezelfde mensen in het bestuur, dezelfde mensen die keuren.
Ik was echt 300% fan van het stamboek, en ik heb nog steeds 2 barock pinto's maar ik ga er niet meer bewust wat mee doen. Heb nog getwijfeld om mn merrie naar de keuring te doen maar die staat toontredend voor, en met mijn reputatie weet ik nu al dat mn merrie niet onbevooroordeeld gekeurd wordt
janderegelaa schreef:Ik ga sowieso af en toe huilen als ik zie wat daar op de keuring aangeboden wordt als hengst en dan nog goedgekeurd wordt ook.