2023 | Hopelijk een zilverzwarte van Next Level

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: 2023 | Hopelijk een zilverzwarte van Next Level

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 03:16

Gefeliciteerd!

Wat een knapperd <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:45

Gefeliciteerd met de knappe dame <3

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 17:57

Voor wie het leuk vind een kleine update van het kleine veulentje

Tikita kom binnenkort uit de opfok ik heb ontzettend zin om met haar te beginnen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 18:18

Wat leuk! Ik volg hoor.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Leuke update! Wat een knapperd is ze geworden!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Mooi dier, wat zijn je plannen met haar?
Hoe is het eigenlijk nu met Sanna? Is het helemaal goed gekomen met haar been?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Mooie dame!

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:04

dank allemaal voor de leuke woorden!

oji schreef:
Mooi dier, wat zijn je plannen met haar?
Hoe is het eigenlijk nu met Sanna? Is het helemaal goed gekomen met haar been?

Met Tikita wil ik in het voorjaar eerst naar de keuring, lijkt me erg leuk om dat traject eens mee te maken en haar daar zelf op voor te bereiden. Daarna langzaam aan beginnen met beleren. heb na zoveel tijd (2019 heb ik haar moeder voor het laatst gestart) wel zin om eens wat onder het zadel te gaan doen en te kijken hoe ze het oppakt in de dressuurring :D

Sanna heb ik 1,5 jaar geleden verkocht. Haar been was kwa wond aan de buitenkant hersteld. Wel met een fix litteken maar niet meer gevoelig voor infecties ect. maar het been en de stand daarvan waren niet ideaal. ze zou nooit een ruiter kunnen dragen en haar been was super slap. Toen ik een keuze moest maken tussen Sanna en Tikita was dat niet heel moeilijk aangezien ik graag het rijden weer wilde oppakken.

Er is toen een vrouw op mijn pad gekomen en nu loopt ze in Letland. Sanna heeft het daar naar haar zin en heeft veel vrijheid, loopt bijna het jaar rond 24/7 buiten en dat is voor haar been en het sterk houden van haar pees van belang. Sanna en ook ik als (ex)eigenaar hebben het getroffen dat ze op deze plek is gekomen waar er zo goed voor haar gezorgd word en ook goed gekeken naar de zorg die het been nodig heeft.

Afbeelding

Afbeelding
sanna staat links

Mijn eerste gefokte veulen Puck(v. For Ferrero) en de (half)zus van Sanna en Tikita is middels verhuisd naar België en loopt daar ook niet onverdienstelijk in de dressuurring <3
Voordat ze verkocht werd heb ik nog de luxe gehad om haar te bezoeken bij de toen toenmalige eigenaren en dat was echt een kadootje om op fokproduct een rondje te mogen rijden!
(let niet op mn zwangerschapskilos haha ik was net 8 weken hiervoor bevallen)

Afbeelding

en om de Update compleet te maken
Aronica I (nika) de moeder van het stel heb ik ook verkocht zij loopt nu in Frankrijk , daar heeft ze dit jaar ook weer een veulen gekregen. de vader van het veulen was ook een zilverappel zwarte. dus deze keer 75 % kans op zilver. En geloof het of niet maar Nika heeft weer geen zilveren veulen gekregen hahah weer een zwarte :+
geloof dat het gewoon niet zo mag zijn voor haar om het zilveren gen door te geven. ze is voor volgend jaar drachtig van een Perlino tobiano hengst dus volgend jaar sws iets van een andere kleur op het menu

Nika en Volterra du Plantey

Afbeelding

Afbeelding

en een foto van de vader de hengst Or Noir du Plantey
Deze foto heb ik zelf gemaakt vorig jaar toen ik bij Nika op bezoek was bij Domaine du Plantey
ik had de luxe om deze hengst te mogen fotograferen en heb er zelf een rondje op mogen rijden wat een fijne meewerkende hengst !
(geen reclame verder maar wel echt een shoutout naar een lieve hengst met de zilverzwarte kleur!)

https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... du-plantey

Afbeelding