Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nicky_rilana schreef:Misschien een heel stom idee maar zou je er niet een volbloed of zo iets op zetten? Wie weet fok je dan nog wel een leuk paard waar je ook cross mee kunt rijden.
Noblesse_ schreef:Ik heb zelf ook een volbloed (en reeds meerdere gehad) en die verschillen toch écht heel hard in karakter, bouw en beweging. Ik zou denk ik bang zijn een volledig ‘uit vorm’ veulen te krijgenmet bv. het smalle volbloed-hoofdje, lange volbloed-benen, met een breed zwaar konik-lijf erop
![]()
Voor nu ligt m’n voorkeur vooral bij de paint of quarter, die iets groter en sportiever gefokt is (pleasure?), in plaats van de kleine brede spierbundels.
Ceasar Ter Linden vind ik ook een héle leuke hengst maar dat lijkt me ook niet echt passen
Appeltje_1 schreef:Noblesse_ schreef:Ik heb zelf ook een volbloed (en reeds meerdere gehad) en die verschillen toch écht heel hard in karakter, bouw en beweging. Ik zou denk ik bang zijn een volledig ‘uit vorm’ veulen te krijgenmet bv. het smalle volbloed-hoofdje, lange volbloed-benen, met een breed zwaar konik-lijf erop
![]()
Voor nu ligt m’n voorkeur vooral bij de paint of quarter, die iets groter en sportiever gefokt is (pleasure?), in plaats van de kleine brede spierbundels.
Ceasar Ter Linden vind ik ook een héle leuke hengst maar dat lijkt me ook niet echt passen
Nee snap ik.
Maar met Caesar krijg je straks ook een bont paard met een “normaal” hoofd, lange benen en een stevig lichaam
Ninx schreef:Fokken zou verbeteren moeten zijn in plaats van vermeerderen. Ik zou niet goed weten waarom je dit ras zou verbeteren, en nog beter: hoe?
De meeste mensen doen maar wat, met alle kwalijke gevolgen van dien.
vierhoef schreef:is een ierse hengst misschien iets?
http://www.horsesportireland.ie/wp-cont ... llions.pdf
http://www.horsesportireland.ie/wp-cont ... ID_WEB.pdf
misschien zit hier iets bij? Ieren zijn geweldige paarden, ongecompliceerd, nuchter, hardwerkend, dapper en vriendelijk.
Noblesse_ schreef:@ 8nnemiek, bedankt! Die lijkt op het eerste zicht ook leuk, lijkt fijn te bewegen en past wel bij een konik. Ik ga me eens verdiepen in het ras!
@keona, ik vind arabieren héle leuke paarden maar vrees dat deze vooral qua bouw veel te veraf staan van de konik, en dus veel risico geven op een ‘uit verhouding’ veulen.
Noblesse_ schreef:@ 8nnemiek, bedankt! Die lijkt op het eerste zicht ook leuk, lijkt fijn te bewegen en past wel bij een konik. Ik ga me eens verdiepen in het ras!
@keona, ik vind arabieren héle leuke paarden maar vrees dat deze vooral qua bouw veel te veraf staan van de konik, en dus veel risico geven op een ‘uit verhouding’ veulen.