bijzondere kenmerken van jouw Tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:04

oh mooie foto van fleury hé! Prachtige sokken heeft ze daar!

Heeft Sox ook een stuk uit d'r oor? Gam al een scheurtje... hoe doe ze dat toch?

Wat ik bij Gam vergat is dat hij in beide ogen een blauwe rand om het bruine heeft... erg mooi Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:08

Het bijzondere kenmerk van mijn tinker is eigenlijk....dat ie er helemaal geeneen heeft. Enige plek waar hij vlekjes heeft is op zijn pipi Haha!

Afbeelding

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:21

waar ik Killian aan kan herkennen is zijn mismaakte tong maar dan moet ik eerst zijn mond open porren Lachen en hij heeft een klein zwart vlekje op zijn buik.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:35

lein schreef:
waar ik Killian aan kan herkennen is zijn mismaakte tong maar dan moet ik eerst zijn mond open porren Lachen

Hoe bedoel je dit precies dan? Leg s uit Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:44

Jordy heeft ook verborgen zwarte plukjes in zijn sokken, linksachter eentje, en rechtsvoor een heleboel kleine plukjes.
In zijn zwarte staart zit ook een goed verborgen witte pluk.
Drie van zijn hoeven zijn helemaal wit, alleen rechtsvoor loopt er een hele brede zwarte streep over.
Aan de rechterkant zit er bij zijn oksel een zwart vlekje in een witte vlek.
Zijn bles is scheef, zodat als je van de linkerkant kijkt, het net is of hij een heel zwart hoofd heeft, van de rechterkant lijkt het een brede bles (hij heeft dus een smalle, scheve bles), zijn kin is aan de rechterkant wit, links niet, en hij heeft een keelbles (witte driehoek tussen zijn kaken).
Ook heeft hij witte vlekken aan de binnenkant van zijn lippen.
En verder is hij stiekem eigenlijk stekelharig, zie je alleen als je heel dichtbij komt.

Close-up:
Afbeelding
Helemaal:
Afbeelding

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:37

Ziet er mooi uit die Jordy. Mooi hoofd ook. Sox heeft 4 witte hoeven en ze zijn ijzersterk niettegenstaande de verhalen die je weleens hoort over dat witte hoeven zwakker zijn. Ik ga maar eens een gsm aanschaffen met digitale camera want ik wil ook nieuwe foto's maken en mijn gsm is iedere keer na een dag al leeg terwijl ik er bijna nooit mee bel Boos! . Ook wel leuk dat stekelhaar, zit dat alleen op zijn kont of flanken?

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:55

snowdon"]
[quote="lein schreef:
waar ik Killian aan kan herkennen is zijn mismaakte tong maar dan moet ik eerst zijn mond open porren Lachen

Hoe bedoel je dit precies dan? Leg s uit Haha!
[/quote]

Nou uhm je kent wel van die handschoenen zonder vingers, maar alleen met duimlaat maar zeggen. (die kinderen altijd aan hebben).
Zo ziet zijn tong er ook ongeveer uit met een inham erin.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 14:06

Hoe is dat van die tong zo gekomen Lein??????

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 16:26

dapperdier schreef:
Melanie wat een leuk kleurtje... en die van grid vind ik ook leuk.. blijf een zwak hebben voor roodbotn overo!

hé dank je, jou Blizz is ook COOL hóór vooral die zigzag vlek Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:59

Soxje schreef:
Ziet er mooi uit die Jordy. Mooi hoofd ook. Sox heeft 4 witte hoeven en ze zijn ijzersterk niettegenstaande de verhalen die je weleens hoort over dat witte hoeven zwakker zijn. Ik ga maar eens een gsm aanschaffen met digitale camera want ik wil ook nieuwe foto's maken en mijn gsm is iedere keer na een dag al leeg terwijl ik er bijna nooit mee bel Boos! . Ook wel leuk dat stekelhaar, zit dat alleen op zijn kont of flanken?

Jordy's hoeven zijn ook ijzersterk, en ook wit. Hij loopt ook weer gewoon blootvoets, ook flinke buitenritten met veel asfalt, geen probleem.
Dat stekelhaar heeft hij voornamelijk op zijn flanken, kont en buik. Ook heeft hij een z.g.n. skunk-tail, witte haren aan de basis van zijn zwarte staart, dus waarschijnlijk is hij ook rabicano.

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:54

Vasthi schreef:
Hoe is dat van die tong zo gekomen Lein??????

Tja wist ik het maar, het is in ieder geval niet gekomen sinds hij in mijn bezit is. Waarschijnlijk in iersland of engeland gebeurt. Volgens de dierenarts moet het flink gebloed hebben. En ik kwam er dus ook pas achter toen de DA voor het eerst zijn tanden deed.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:13

Mijn border terrier heeft ook een gespleten tong. Die is afgelopen najaar in het prikkeldraad (nota bene in het bos) gelopen met haar bekje open. Ik schrok me rot maar had in eerste instantie niet door wat er precies aan de hand was, zag wel bloed en dat werd erger. De DA heeft het proberen te hechten maar dat is slechts deels gelukt, is heel moeilijk omdat zo'n tong voor alles gebruikt wordt. Ze heeft er totaal geen hinder van, eet net zo snel als vroeger. En dat zal met een paard ook wel zo zijn.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:22

Er stond hier op stal ook een haflingermerrie met een mismaakte tong, die had er echter wel degelijk last van. Ze kon geen bit meer in, haar tong was waarschijnlijk langdurig afgebonden geweest, en daardoor aan beide zijkanten een flinke beschadiging (had echt zowat doormidden gelegen), ook het tongbeen was gebroken geweest....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:35

Hè bah, wat een rotverhaal. Hoe kan een tong nou langdurig afgebonden zijn?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:58

Ken je dat trucje van een pantykousje o.i.d. een keer om de tong slaan en onder de kin vastknopen? Wordt gedaan bij paarden die de tong over het bit gooien. In geval van een niet al te strak zittend kousje kan dat niet zo veel kwaad, wel als je het aansnoerd, of bijvoorbeeld heel dun touw gebruikt...... Maar dan nog moet het er echt een tijd hebben omgezeten om zo'n tong te krijgen.... Waarschijnlijk is zoiets gebeurt dus.
Tongbeen kun je breken door een ongehoorzaam paard maar even bij de tong te pakken en deze flink opzij te trekken....
Ze wisten het niet toen ze haar kochten, kwamen ze pas achter toen ze beleerd werd voor de kar en bij elke druk op het bit regelrecht door de hekken ging, of zich gewoon liet vallen, arm ding.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:07

Een Tinker van de Woltershof (Santana) heeft ook haar tong afgebonden gehad. Zij heeft er geen hinder van begreep ik.
Misschien erg geliefde methode in Engeland/Ierland?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:24

Miss Mo ziet eruit alsof ze met paintball verloren heeft,dat valt ook op.
Afbeelding
Akelig idee trouwens dat je paard een beschadigde tong heeft zonder dat je het weet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 02:12

In de drafsport een errrrrrg bekend fenomeen, die met kousjes vastgebonden tongen Scheve mond

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 02:50

Bah, wat een dierenmishandeling, ik had er nog nooit van gehoord! Hoe gaan we toch soms met onze dieren om hè Boos!

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:33

Ja ik dacht dus al dat zoiets gebeurd was met zijn tong maar goed ik denk er maar niet teveel aan. Hij heeft er in ieder geval geen last van. En zijn vertrouwen in de mensis er gelukkig ook niet minder om.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 12:08

Gelukkig maar Ach gut !

DianaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:09

Ik vind mijn Tinkertjes wel bijzonder:
Afbeelding

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:48

DaianH die bovenste is toch vagebont?

HAHAHAH Dat commentaar van Coydog!

DianaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:58

ja, dat klopt helemaal...

baukje

onze kanjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:37

heeft rechts een maanoog, links boven haar oog een 'wenkbrauw' en op haar linker kant een 'winkelhaak'[/img]