Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pepperrr schreef:Als het aan mij zou liggen zouden al mijn paarden helemaal kaal zijn. 2 Friezen, een shet en een welsh. Sokloos, baardloos, oorhaarloos, en allemaal geknipte manen. Lekker makkelijk in onderhoud en ik vind het een stuk netter ogen. Maar ben bang dat ik afgemaakt word door mijn pleegouders als ik dat doe
Freggle_Edge schreef:jolleknol schreef:Staat super leuk!toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt
zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ [url=m/41BXsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
After :p
[ [url=m/EHObsl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik mag hopen dat je ex-verzorgster tot op de hak had afgeknipt ipv tot op de knie
Dionnevdkaal schreef:Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!
[ [url=m/a99ltG.jpg]Afbeelding[/url] ]
FleurSandro schreef:Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen
[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes
[ [url=m/M0fxMo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anouk0804 schreef:FleurSandro schreef:Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen
[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes
[ [url=m/M0fxMo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel gaaf!! Heb jij de manen uitgedund? Hou hier wel van!
Amanda schreef:Horizontaal knippen, uitdunnen met een uitdunmesje en dan nog een keer met de schaar verticaal wt plukjes knippen. En dan een paar weken wachten. Dan ziet het er niet zo recht uit.
En met de hals mee knippen. Dat scheelt ook echt enorm.
De mijne ging van
[ Afbeelding ]
Naar
[ Afbeelding ]
Naar (na uitdunnen en ronder knippen met de vorm van de hals mee)
[ Afbeelding ]
jolleknol schreef:Staat super leuk!toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt
zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ [url=m/41BXsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
After :p
[ [url=m/EHObsl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Amanda schreef:Horizontaal knippen, uitdunnen met een uitdunmesje en dan nog een keer met de schaar verticaal wt plukjes knippen. En dan een paar weken wachten. Dan ziet het er niet zo recht uit.
En met de hals mee knippen. Dat scheelt ook echt enorm.
De mijne ging van
[ Afbeelding ]
Naar
[ Afbeelding ]
Naar (na uitdunnen en ronder knippen met de vorm van de hals mee)
[ Afbeelding ]
Joan73 schreef:Ik vind het wel mooi en handig. Zelfs al geef ik zelf de voorkeur aan lange manen, zelfs bij mijn KWPN-er waarvan de meesten zeggen dat ik zijn manen kort moet houden.
Maar goed... Even voor de goede orde: Verminken betekent "blijvend lichamelijke schade toebrengen", niet echt een term die hier van toepassing is.
En even over het trekken van manen (zag ik ook ergens voorbij komen), lijkt me geen pretje. Is dat ook niet al achterhaald? Je maakt daarmee allemaal hele kleine wondjes, veel paarden waarderen die methode ook niet. Lang leve de uitdunschaar!