Wie nog meer hier een Criollo?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

Re: Wie nog meer hier een Criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:18

Mijn 2 Argentijnse criollo-mestizo's zijn inmiddels 23 en 21. Allebei nog onder het zadel, maar wel alles op een wat lager pitje dan 7 jaar geleden. Aangezien ikzelf denk nog een rondje mee te kunnen, heb ik een kleine 3 jaar geleden een veulen kruising criollo-quarter gekocht, Nederlands gefokt. Die wordt opgevoed door mijn 2 andere criollo's en gaat volgende winter beleerd worden. Hij komt dan wel niet van de pampa, maar ik hoop dat hij onder het zadel straks net zo fijn te rijden gaat zijn.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:59

criollo_yess schreef:
Mijn 2 Argentijnse criollo-mestizo's zijn inmiddels 23 en 21. Allebei nog onder het zadel, maar wel alles op een wat lager pitje dan 7 jaar geleden. Aangezien ikzelf denk nog een rondje mee te kunnen, heb ik een kleine 3 jaar geleden een veulen kruising criollo-quarter gekocht, Nederlands gefokt. Die wordt opgevoed door mijn 2 andere criollo's en gaat volgende winter beleerd worden. Hij komt dan wel niet van de pampa, maar ik hoop dat hij onder het zadel straks net zo fijn te rijden gaat zijn.

Wat leuk, heb je foto's? En waar heb je dit veulen gevonden? Ik ben met een half oog naar paarden aan het kijken (nu niet echt een goede timing in mijn leven) maar ik vind het lastig allemaal, waarop te letten, wie is betrouwbaar. Mijn zus heeft onlangs een paard gekocht en die is zoveel oneerlijke mensen tegengekomen dat ik er haast bang van word.

criollo_yess

Re: Wie nog meer hier een Criollo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:16

Op pagina 2 van dit topic staat een foto van mijn oudere mannen. Het veulen heb ik bij fokker Stal vrije paarden/ criollo de la Nena gekocht.

Svmfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 18:14

Sychess schreef:
Lichtelijk verouderd topic, maar zijn er inmiddels meer mensen met een criollo en dus meer ervaringen? Ben wel erg benieuwd.

Ben zelf meer van de quarter horses. Voorheen van de PRE's.

Hoi hoi ja zeker ik heb zelf een Criollo merrie van 2 jaar. Naar mijn ervaring is het een erg eigenzinnig, eenkennig en sensibel ras. Komt mischien wat negatief over dat is niet de bedoeling.

Ik ben super blij met haar en ze mag bij mij oud worden ☺️