ster merrie Contango X Roemer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:39

Nou heb ik nog steeds niet gehoord of de merrie weleens veulens gehad heeft en hoe deze waren en of er sportpaarden uit deze lijn komen???

Dat is in mijn ogen veeeel belangrijker dan 2 mooie hengsten op papier.
Ik vind sowieso dat als je uit commercieel oogpunt gaat fokken je verkeerd bezig bent, tenzij het zo´n bewezen stam is dat het veulen altijd te verkopen is.

En dan nog iets: kan de merrie wel drachtig worden? Ik ken het mooie verhaal van een man die een FOKmerrie kocht en haar bij de hengstnehouder bracht en toen bleek dat de merrie geen eierstokken had.

Ik zou eerst iets meer navraag doen over de merrie en de moederlijn dan alleen maar geilen op een mooi papier...*no offence*... Lachen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:41

Zoals eerder vermeld in dit topic, weet ik niet veel van deze merrie, alleen at dit een halsoverkop zijnde beslissing is. Dus gisteravond gehoord, dit weekend afronden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:51

Jeetje moeilijk zeg, kan je niet vandaag met de eigenaar bellen?
Dan weet je weer wat meer.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:16

Ben wel heel benieuwd naar de merrie hoor! Hou je ons op de hoogte??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:10

Ja hoor geen probleem. het is allemaal wel plotseling hoor Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:36

Ben benieuwd wat j gaat doen. Tips kan ik je niet geven, daarvoor weet ik veeeeel te weinig van fokkerij af!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:10

Gedurfde actie, voor hetzelfde geld wil die niet drachtig worden... in ieder geval heel veel succes met de merrie!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:57

En en en??? Hoe is het afgelopen??

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:39

ceasario"]
[quote="Pipo schreef:
Ik zie de mooie lijn zeker wel. Roemer en Contanga zijn allebei hengsten die al lang hebben laten zien dat ze goed vererven.

Als jij der niet wil, pb mij dan maar even............dan wil ik der wel Haha!

Contango x Roemer x Darwin(Odin van Wittenstein).
Code
even terugbladeren voor de foto's Foto's quoten in deze mate is zeker niet toegestaan en maakt de bruikbaarheid van bokt slecht, met name voor die mensen die achter een gewoon telefoonlijntje zitten. JoostvanGestel

[/quote]

Merilyn je zult bloedaansluiting moeten zoeken omdat gelijke genen klikken.
Heb je hengsten uit diezelfde genencombinatie gevonden, dan pas ga je selecteren en kijken welke van die hengsten het beste qua uiterlijk en karakter het beste bij jouw merrie met dezelfde bloedlijn past.
Alle andere niet aangesloten combinaties blijft gokken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:13

LuvdaTossa schreef:
Tjonge die mogen ze wel bij mij zetten! Tssss wat een papier zeg! DOEN!!!!

En anders wil ik haar wel kopen Haha!

En ... Heb je haar op stal.? Tong uitsteken

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:11

Code
wat off-topic weggehaald. Joostvangestel

Maarre...Merilyn heb je haar nou gekocht? Of een andere Bokker? Ben zo benieuwd!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:05

He bah.
Marianne R is oprecht geinteresseerd (en ik eigenijk ook wel).
Dat is toch alleen maar leuk? Snap niet wat daarvan 'tegen de regels' zou zijn. Is er niet een regel tegen op alle slakken zout leggen?

Heee Merilyn, heb je de merrie nog mee naar huis genomen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:09

Dees jij weet best waarom foto's niet voortdurend gequot mogen worden, dat heeft niets met de geinteresseerdheid van Marianne te maken of met het onderwerp lijkt me zo. Dat heeft te maken met het feit dat er bokkers zijn met een langzame aansluiting voor wie die foto's een belemmering vormen om een topic te volgen.
Foto's staan er al daar kan je naar verwijzen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:14

O, ik dacht dat je opmerking tegen Marianne sloeg op dat ze bleef vragen hoe het nou met het paard zat....
Ik ga vanmiddag meteen een brilletje kopen, sorry.

Het qouten van fotos neemt veel ruimte in. In de langere topics moet ik bekennen dat ik het juist wel handig vind, dan weet je weer waar je over praat zonder zover te moeten zoeken ([naam verwijderd] via analoge telefoonlijn op I-net). Maar goed, binnen 3 paginas kan het ook achterwege blijven.
Toch, het staat er nu al, laat maar gaan verder, wat mij betreft.

Ik wil weten of Merilyn de merrie mee naar huis heeft genomen! ????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:17

ik denk dat iedereen hier zowat op hete kolen zit om te weten of ze haar nu op stal heeft of niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:21

Merilyn heeft de merrie niet voor dit weekend op stal

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 12:51

Sorry voor de late reactie, ik ben gaan kijken. de huidige eigenaar heeft nog wat eisen omtrent de overname waar we uit moeten gaan komen. Er moet nog wat op papier. We zien hiet beiden positief.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:52

en hoe ziet ze eruit? Bewgegingen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:52

Ha Merilyn fijn dat je ze even van de hete kolen afhaalt Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 13:01

petraaken schreef:
en hoe ziet ze eruit? Bewgegingen?

het is een fors zwart-bruin paard uiteraard want ik had haar al eens gezien. veel front. ze is niet zuiver ivm de peesblessure. Dus echt bewegingen kon ik niet beoordelen. papier was ze vergeten. Boos! dus of ze uit de tettie stam komt weet ik nog niet.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:08

IK heb ook ooit op het punt gestaan een fokmerrie te kopen die een blessure aan het bekken had. Na beraad heb ik het niet gedaan omdat er eigenlijk voor zulke paarden geen alternatief is naast fokken. Als ze niet drachtig raakt is ze enkel slachtwaarde waard. In mijn geval was de prijs nog zeer hoog.
In jouw geval zou ik toch eisen dat ze tenminste 1 keer drachtig raakt. Dat is toch het minste dat een verkoper kan waarborgen als de merrie voor de fok moet dienen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 13:19

Zannekin schreef:
IK heb ook ooit op het punt gestaan een fokmerrie te kopen die een blessure aan het bekken had. Na beraad heb ik het niet gedaan omdat er eigenlijk voor zulke paarden geen alternatief is naast fokken. Als ze niet drachtig raakt is ze enkel slachtwaarde waard. In mijn geval was de prijs nog zeer hoog.
In jouw geval zou ik toch eisen dat ze tenminste 1 keer drachtig raakt. Dat is toch het minste dat een verkoper kan waarborgen als de merrie voor de fok moet dienen.

Als ze niet drachtig wordt gaat ze terug naar de huidige eigenaar. Het gaat bij mij om een symbolisch bedrag.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:22

Sorry Sarabande...had niet goed gelezen. Snapte je zin gewoon niet helemaal maar nu wel Haha!. Snap wel waarom foto's niet gequoted (??) mogen worden, maar ik las je zin gewoon helemaal fout. (Zie mijn vraag maar).
Beetje jammer dat je zo fel reageert.

Enne Merilyn, bedankt dat je even hebt laten weten hoe het er nu voor staat. Ik weet het...ben gewoon tè nieuwsgierig... Schijnheilig

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:24

Hallo, ik heb wat geknipt. Met name gequote foto's en wat posts die daarover gingen. Kunnen we dus ophouden met foto's quoten?

Code
Hint en Tips 12:
Probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van de quote-knop. Vooral wanneer er meerdere quotes in één quote staan, wordt het topic erg onoverzichtelijk. Het werkt net zo goed wanneer je de naam noemt van degene op wiens bericht je reageert.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:24

Merilyn schreef:
Als ze niet drachtig wordt gaat ze terug naar de huidige eigenaar. Het gaat bij mij om een symbolisch bedrag.

Mooie overeenkomst... zeker doen dan als ze je aanstaat zou ik zeggen OK dan!