Fokadvies Glamourdale x Stravinsky xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:45

lienbono schreef:
Ik ben zelf niet zo'n fan van jazz/apache bloed.. van apache heb ik al vaak kleine/pop-achtige paardjes gezien en dat wil ik liefst niet. Maar ik kan natuurlijk altijd naar nakomelingen van de 2 kijken.

Ik bedoelde een hengst met Jazz of Apache erin, niet die twee hengsten zelf.
Voor maat en hoogbenig denk ik toch aan een Grand Galaxy Win, een Jovian, een Indian Rock, of Cum Laude. Waarbij die laatste met Weltmeyer erachter waarschijnlijk minder bloederigheid mee gaat geven dan de eerste twee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:19

Nog een optie trouwens: Bon Coeur. Geeft maat en zeer goede bewegers. Karakter durf ik niet helemaal goed te zeggen. Heb er zelf een 2 jarige merrie van die veel meegemaakt heeft waarschijnlijk en in aanvang niet echt vriendelijk was. Inmiddels gaat dat prima, maar wat eigenzinnig type dat wel. Geen idee of dat bij BC wegkomt of van de moeder.

Aimee

Re: Fokadvies Glamourdale x Stravinsky xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:12

Ja, daar heeft Atterupgaards een gave zoon van <3

Foundation is ook een goede optie, geeft maat en goed karakter.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:23

De Grand Galaxy Win x Vivaldi x Metall die straks de 2de bezichtiging loopt, die kun je ook in de gaten houden :j

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:21

Ga je met linette ook nog naar de keuring lien?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 20:10

Ik was dat oorspronkelijk wel van plan. Maar nu begin ik wat te twijfelen.. we hebben er zelf geen ervaring mee dus ik denk dat ik dit jaar even de tijd moet nemen om het hele gebeuren eens te bekijken/bestuderen :D

Daarnaast is ze nu nog niet de allergrootste en staat ze nog zonder ijzers. We doen meestal pas ijzers zetten als ze 4 zijn dus wellicht kan ik beter een jaartje wachten. Tegen dan weet ik ook of ik beter de ibop of de keuring mee doe.

Dacht ik..

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:23

Heel herkenbaar hoor, hier ook een leek op dit gebied. Het zullen geen hele grote worden denk ik maar ik heb ook geen idee in hoeverre dat meeweegt met keuren.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 20:26

Ik ook niet. Ze is verder wel echt een heel fijn paard. Maar ik heb er geen idee van wat ze op zo'n keuring willen zien. Ik ga dit jaar maar eens een paar keuringen bekijken en ook wat ibop's. Misschien dat ik er dan zicht op krijg.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:59

Laat maar wat weten haha, ik ga 23 maart naar de cursus exterieur beoordelen van het kwpn :) heel benieuwd wat ze daar zeggen :)