Hengst voor dravermerrie (liefst koudbloed)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:41

NatasjavE schreef:
Hoe vind je deze TS?

[ [url=m/kfgh7T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig kleurtje.. maar persoonlijk vind ik die hengst qua bouw niet zo goed.
En waarom past de merrie hier bij?

Ik zou het dichter bij het draversras zoeken. Dit om meer aansluiting te vinden en daadwerkelijk wat verbeteren ipv er iets anders op te zetten.

Amalarab

Re: Hengst voor dravermerrie (liefst koudbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:51

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:53

Ik zou dat ook eerder doen Knert. Alleen TS zocht in eerste instantie een koudbloed en dat lijkt me een onverstandige keuze. (Hebben net als dravers een erg schuine croupe en is qua type er mijlen ver vandaan.)

Wat Edmundo zou kunnen verbeteren is een betere halsrichting en een rechtere croupe(wat je graag wil voor een rijpaard)
Ik ben het direct eens dat er andere hengsten zijn die nog dichter bij het ideaal staan (Ik zou eerder voor de hengst Danser gaan, prachtige halsvorm)maar TS vroeg ook om een kleurtje. Daarnaast is er in het verleden wel gebruik gemaakt van hengsten uit Frankrijk die het draversbloed nog dichtbij hebben in de pedigree (L’Invasion bijvoorbeeld)

Maar heel eerlijk ik zou helemaal niet met een draversmerrie gaan fokken.
Ik heb juist om te fokken een merrie gekocht die al heel dicht bij het voor mij ideale paard staat. Dat maakt de kans om een paard te fokken die je echt leuk vind gewoon groter.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:42

Schwarzwaelder Fuchs misschien? Dat is een koudbloed maar niet zo groot en best chique.Dan krijg je wat bijzonders,want er zijn er niet veel meer van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 06:43

Ik heb juist het idee dat de Fuchs meer in opkomst is de laatste jaren, maar ik vind ze wel erg leuk! :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:08

Secretly schreef:
@guppekop: Ik dacht aan een Vanner

Jan de Koning in Ede, heeft wel een Bonte Draver hengsten

Bonte dravers bestaan amper. Ik wil eigenlijk zeggen Niet, maar misschien is er nog ergens iets waar ik niks van weet :') .

Deze handelaar vraagt belachelijke prijzen voor pacers uit Engeland. Waar dravers met tinkers gekruist worden en er straatraces gehouden worden door zigeuners. Dit zijn echter geen volle dravers.

Ik zou dit never nooit niet aanraden .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:16

Joolien schreef:
Niet gaan fokken, gewoon gaan kopen. Je wil teveel aan je merrie veranderen, dat wordt gewoon lastig. Fokken is niet leuk om eens te doen, er komt veel meer bij kijken dan alleen maar leuk. Wat als het veulen helemaal niet is wat je wil? Of gewoon zo ongunstig gebouwd is dat je er niks mee kunt én aan de straatstenen niet kwijt raakt (kijk maar op bokt markt. Daar staat ook al ern draver X paint kruising die al zeker 6 maanden te koop staat).
Ga naar de paardenmarkt en zoek daar iets leuks uit!

En dat ligt aan de kruising? Of aan de advertentie/leeftijd en de vraagprijs? Die kruising is echt wel te verkopen voor een normale prijs.

TS, succes met je keuze. Bedenk wel dat een draver al eeuwen gefokt word met een bepaald karakter en bepaalde bouw, dus dat je misschien teleurgesteld raakt als dat er niet uit gaat met een ander ras :)

Caro_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:03

Afbeelding

Afbeelding
ruitje schreef:
Secretly schreef:
@guppekop: Ik dacht aan een Vanner

Jan de Koning in Ede, heeft wel een Bonte Draver hengsten

Bonte dravers bestaan amper. Ik wil eigenlijk zeggen Niet, maar misschien is er nog ergens iets waar ik niks van weet :') .

Deze handelaar vraagt belachelijke prijzen voor pacers uit Engeland. Waar dravers met tinkers gekruist worden en er straatraces gehouden worden door zigeuners. Dit zijn echter geen volle dravers.

Ik zou dit never nooit niet aanraden .

Hoi hoi, ik heb wel een draver x tinker afkomstig uit Engeland. Weet niet of de foto's ook te zien zijn hoor

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:12

Caro_Candy : Ik vind de schoft van jouw paard dan weer totaal niet ideaal.
Paard heeft een brede borst maar wel echt een pony kontje om het zo maar te zeggen

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:14

Is een leuke KWPN niet iets? Je moet natuurlijk ook eerst bij de hengst gaan kijken om te kijken of het je aanstaat..
Kan er op internet leuk uitzien maar als het dan alsnog een rotzak is wordt het niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:20

Goed om te zien Caro, maar hier zie je dus waarom deze kruising dus niet ideaal is. Bouw is behoorlijk onvoordelig.

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:35

Je zou ook kunnen kijken naar Groninger hengsten, die zijn wat steviger gebouwde sportpaarden. Ze zijn ook variërend qua breedte dus je kan je eigen smaak vinden. Ik weet alleen niet of ze natuurlijk dekken, maar dat kan je vast bij de hengstenhouder navragen.
http://zeldzamerassen.nl/het-groninger- ... enbestand/

edit: Ik heb even gekeken, de meeste hengsten dekken hier natuurlijk, das wel handig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:45

Nynkster schreef:
Paard heeft een brede borst maar wel echt een pony kontje om het zo maar te zeggen

Ikvind een hoge schoft en veel front juist wel goed,want dan krijg je een goede zadelligging en veel voor je. Maar dat is natuurlijk alleen van toepassing als je wilt rijden.

Caro_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:13

Nynkster schreef:

Hoi, ze heeft idd een erg scherpe/hoge schoft. Ik moet wel zeggen dat ik pas echt sinds kort erachter ben dat ze een draver x tinker is. Gekocht in Nederland en was echt verliefd of haar lieve vriendelijke uiterlijk / gedrag. Eenmaal thuis laten scannen en bleek drachtig van een tinker x welsh cob. (Na telefonisch contact met de vorige eigenaar in Engeland een aantal dingen te weten gekomen gelukkig) verder is het echt een onwijs lieve merrie met een zachtaardig karakter. 99%bomproof ach haha ik blijf maar ratelen over mijn lieve maatje

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:16

anjali schreef:
Nynkster schreef:

Ikvind een hoge schoft en veel front juist wel goed,want dan krijg je een goede zadelligging en veel voor je. Maar dat is natuurlijk alleen van toepassing als je wilt rijden.

Maar de schoft moet wel langer doorlopen.
Knikje voor de schoft
Stijle schouder
Schuine croupe

Paard zal ook niet veel front hebben denk ik(gezien het knikje voor de schoft)

Vind de bonte wel een zeer aansprekend hoofd hebben.

Caro_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:38

Nynkster schreef:

Ze is ook maar 1.42 groot he

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:44

Caro_candy schreef:
Nynkster schreef:

Ze is ook maar 1.42 groot he

Ik vind haar mooi en ze heeft een paardachtige uitstraling,op de foto lijkt ze beslist veel groter dan 1.42.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:47

ruitje schreef:
Joolien schreef:
Niet gaan fokken, gewoon gaan kopen. Je wil teveel aan je merrie veranderen, dat wordt gewoon lastig. Fokken is niet leuk om eens te doen, er komt veel meer bij kijken dan alleen maar leuk. Wat als het veulen helemaal niet is wat je wil? Of gewoon zo ongunstig gebouwd is dat je er niks mee kunt én aan de straatstenen niet kwijt raakt (kijk maar op bokt markt. Daar staat ook al ern draver X paint kruising die al zeker 6 maanden te koop staat).

En dat ligt aan de kruising? Of aan de advertentie/leeftijd en de vraagprijs? Die kruising is echt wel te verkopen voor een normale prijs.

Dat ligt sowieso aan de prijs :j Ik ben hem wel eens tegengekomen en vond hem wel een leuke uitstraling hebben, maar die prijs was echt te hoog.. Daarnaast is de Paint vader volgens mij niet getest, dus dat is dan ook nogal een risico.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 19:58

ruitje schreef:
Joolien schreef:

TS, succes met je keuze. Bedenk wel dat een draver al eeuwen gefokt word met een bepaald karakter en bepaalde bouw, dus dat je misschien teleurgesteld raakt als dat er niet uit gaat met een ander ras :)

Wil haar karakter ook niet veranderen, tuurlijk is het mooi meegenomen als het veulen een wat relaxter karakter krijgt, maar vooral wil ik graag voor mezelf een leuk veulen fokken! Misschien handig om nog te vermelden dat ik recreatief western rijd! De paarden die hier boven allemaal aangeboden worden is het voor mij dus niet, aangezien dezen meer dressuur gefokt zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een paint of een quarter op het moment!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:02

Die laatste toevoeging is inderdaad belangrijk. Als je western rijdt kan je beter een westernras nemen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:41

Nynkster schreef:

Idd die is echt niet goed uitgepakt.
Das dus echt een voorbeeld van een onvoordelige bouw. Die stand van de achterbeen ook...

Caro_candy... sorry. Je paard is vast heel lief of kan iets goeds. Maar qua bouw is het echt een ondergemiddeld gelukt. Eeuhm nogmaals sorry.

Hoewel een goed karakter oook echt heel belangrijk is!!

Caro_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:12

Knert schreef:
Nynkster schreef:

Idd die is echt niet goed uitgepakt.
Das dus echt een voorbeeld van een onvoordelige bouw. Die stand van de achterbeen ook...

Caro_candy... sorry. Je paard is vast heel lief of kan iets goeds. Maar qua bouw is het echt een ondergemiddeld gelukt. Eeuhm nogmaals sorry.

Hoewel een goed karakter oook echt heel belangrijk is!!

Iedereen mag zijn mening hebben hoor, voor mij is ze goud waard. Ben ook recreatieve ruiter geen hoge verwachtingen van haar , puur genieten van heerlijke bosritten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:13

Het was ook zeker niet bedoeld als belediging of iets wat erop lijkt. Puur technisch gezien

Caro_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:21

Nynkster schreef:
Het was ook zeker niet bedoeld als belediging of iets wat erop lijkt. Puur technisch gezien

Zo zie ik het ook niet hoor

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:09

NatasjavE schreef:
Die laatste toevoeging is inderdaad belangrijk. Als je western rijdt kan je beter een westernras nemen.

Inderdaad,dan wordt de richting waarin je wilt gaan veel duidelijker.