Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KahluaB schreef:Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
Daarom vind ik het juist erg moeilijk om een hengst te kiezen zodat een toekomstig veulen commercieel zal zijn.
Ik probeer een hengst te vinden dat toch enigzins aan mijn beeld van een goede combi voldoet, maar die zijn dus ( voor mij iig )moeilijk te vinden..
Een fijn karakter, mooi front, lengte ih lichaam en enig massa is mijn smaak , maar dat is dus niet commercieel, snap je mijn " probleem" ?
fokfanaat schreef:Bloed mag zeker wel , dat heeft Kahlua ook wel nodig , maar ik wil gewoon geen poppetje fokken .Alle hengsten die mij aanspreken zijn commercieel gezien te " grof".Ik denk dat in style nog wel bloed meegeeft, zou je eerder naar zijn vader kunnen kijken.
bobje26 schreef:True!KahluaB schreef:Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
Daarom vind ik het juist erg moeilijk om een hengst te kiezen zodat een toekomstig veulen commercieel zal zijn.
Ik probeer een hengst te vinden dat toch enigzins aan mijn beeld van een goede combi voldoet, maar die zijn dus ( voor mij iig )moeilijk te vinden..
Een fijn karakter, mooi front, lengte ih lichaam en enig massa is mijn smaak , maar dat is dus niet commercieel, snap je mijn " probleem" ?
Toch Duits/Deens fokken?![]()
En jouw beeld is nog hartstikke commercieel. Niet ieder kontje past op een 16,5 inch zadel omdat de paarden zo kort zijn.. En er zijn ook nog mannen die een paard zoeken!
..maar die zijn duidelijk in de minderheid.
KahluaB schreef:Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
ik heb niet per se hengstenadvies voor je, maar ik wil je echt meegeven je eigen visie te volgen! Daar bereik je echt het meest mee.. een goed paard verkoopt wel. Deens bloed eventueel? Gaat wel commercieel worden, mensen willen ook graag Duits bloed tegenwoordig bijvoorbeeld. Succes! fokfanaat schreef:Gunner dan, da's een royaal niet te modern paard met veel front.
De oudste een F-je, is nu klaar voor de PSG.
. Is high five dan niets? Goed hij zal het beslist niet bloederig gaan maken. Maar ik zie wel erg leuke veulens van hem langskomen. En die hebben er een mooi front opzitten, een goede galop en hij geeft een goed karakter door voor zover ik weet. KahluaB schreef:Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
KahluaB schreef:Bedankt voor alle reacties !
@Vulina Furst Jazz heeft idd een super moederlijn .Helaas is hij niet KWPN GGK en is niets van zijn vererving bekend.
Ferguson vind ik evenals Giovanni een mooie hengst ,maar ik ben bang dat ze beiden in combinatie met mijn merrie te weinig uitstraling gaan geven .
@Diddykong ;voor High Five geldt hetzelfde..
@Elisa; Als ik dan toch de Gelderse kant op zou fokken ( wat ik wel overweeg) zou Henkie weleens een mooie keuze kunnen zijn.
Ik moet gewoon kiezen tussen verstand en gevoel,maar probeer er eigenlijk een middenweg in te zoeken.