Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:17

Ik heb het idee dat je niet echt een bepaald beeld of visie hebt..je noemt zoveel verschillende soorten hengsten.

Misschien een idee om je wensen allemaal op te schrijven en gewoon irl hengsten {en hun nafok} te gaan bekijken de aankomende tijd?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 13:29

Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
Daarom vind ik het juist erg moeilijk om een hengst te kiezen zodat een toekomstig veulen commercieel zal zijn.

Ik probeer een hengst te vinden dat toch enigzins aan mijn beeld van een goede combi voldoet, maar die zijn dus ( voor mij iig )moeilijk te vinden..
Een fijn karakter, mooi front, lengte ih lichaam en enig massa is mijn smaak , maar dat is dus niet commercieel, snap je mijn " probleem" ?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:33

Gunner dan, da's een royaal niet te modern paard met veel front.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:34

Ik denk dat in style nog wel bloed meegeeft, zou je eerder naar zijn vader kunnen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:40

KahluaB schreef:
Toch heb ik echt wel een visie..maar die loopt niet parallel aan de huidige dressuur paarden modebeeld.
Daarom vind ik het juist erg moeilijk om een hengst te kiezen zodat een toekomstig veulen commercieel zal zijn.

Ik probeer een hengst te vinden dat toch enigzins aan mijn beeld van een goede combi voldoet, maar die zijn dus ( voor mij iig )moeilijk te vinden..
Een fijn karakter, mooi front, lengte ih lichaam en enig massa is mijn smaak , maar dat is dus niet commercieel, snap je mijn " probleem" ?

Toch Duits/Deens fokken? :)
En jouw beeld is nog hartstikke commercieel. Niet ieder kontje past op een 16,5 inch zadel omdat de paarden zo kort zijn.. En er zijn ook nog mannen die een paard zoeken!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 13:48

fokfanaat schreef:
Ik denk dat in style nog wel bloed meegeeft, zou je eerder naar zijn vader kunnen kijken.
Bloed mag zeker wel , dat heeft Kahlua ook wel nodig , maar ik wil gewoon geen poppetje fokken .Alle hengsten die mij aanspreken zijn commercieel gezien te " grof".
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 04-01-18 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 13:50

bobje26 schreef:
KahluaB schreef:

Toch Duits/Deens fokken? :)
En jouw beeld is nog hartstikke commercieel. Niet ieder kontje past op een 16,5 inch zadel omdat de paarden zo kort zijn.. En er zijn ook nog mannen die een paard zoeken!
True! :j ..maar die zijn duidelijk in de minderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:06

Maar als niemand dat model meer fokt omdat iedereen denkt dat het 'nieuwe model' sportpaard commerciëler is, zal die inderdaad in de minderheid komen. :)
Actie geeft reactie.. Maar als jij graag model x fokt en jij ziet er de meerwaarde van in, waarom dan niet?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:08

KahluaB schreef:

Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet commercieel gaat worden. Mensen komen er vanzelf op terug, die korte bloedtypetjes. Ik wel in ieder geval, zou mijn nuchtere Uphill het liefst klonen :+ ik heb niet per se hengstenadvies voor je, maar ik wil je echt meegeven je eigen visie te volgen! Daar bereik je echt het meest mee.. een goed paard verkoopt wel. Deens bloed eventueel? Gaat wel commercieel worden, mensen willen ook graag Duits bloed tegenwoordig bijvoorbeeld. Succes!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 14:16

fokfanaat schreef:
Gunner dan, da's een royaal niet te modern paard met veel front.

Gunner is een hele mooie hengst met een goede moederlijn , helaas wordt wel geadviseerd een merrie te gebruiken met een goed achterbeen, maar wie weet.. je kunt niet alles hebben ! Ik ga hem iig nog nader bekijken.

@essie-blue , dank je ! Ik ben het ook wel met je eens , maar voor deze keer moet ik toch even ( een beetje) afwijken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:42

Ik meng mij eigenlijk nooit in de dreszuur hengstkeuze topics, maar aangezien wij fokken met een merrie uit de directe moederlijn van Feel Good, vind ik het deze keer wel interessant. Wij hebben onze merrie 2 maal bij United gedaan. Nakomelingen zijn geen grootlopers, sluiten makkelijk, galopperen werelds, kunnen zeer goed schakelen, zijn fijn van karakter, zijn mooi en gezond op de foto. Degelijke paarden, maar het zal wel niet sexy genoeg zijn ;) De oudste een F-je, is nu klaar voor de PSG.

Overigens is de foto van Habanna in dit topic niet helemaal fair: hij staat opgesteld op een bult, waardoor hij opwaartser lijkt dan hij is. Niettemin een goed paard!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:56

2 hele verschillende hengsten, maar het noemen waard:

* Fürst Jazz. Sterk achterbeen met veel techniek in de beweging. Goed karakter uit een hele beste moederlijn.

* Ferguson. Erg goed bewegende hengst met heel veel kracht. Beste bovenlijn. Beenstand niet helemaal correct, maar ik geloof niet dat hij dat vererft?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:55

http://myhorseblog.com/de-pretendhoeve- ... -toekomst/
En lees dan vooral het stukje 'mode in de fokkerij'.

Volg aub je eigen visie. Het KWPN komt mondjesmaat al terug van het ingezette beleid.

Succes met je hengstenkeuze.
De eerder genoemde hengsten Ferguson en Furst Jazz vind ik zo gek nog niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:59

simpie94 schreef:
Volg aub je eigen visie. Het KWPN komt mondjesmaat al terug van het ingezette beleid.

Zelfs de visie van het KWPN volgt ze niet eens. Ze volgt de centen, das duidelijk.
Het mag niet teveel kosten en het moet goed te verkopen zijn.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 03:05

Als je toch je eigen visie volgt ;). Is high five dan niets? Goed hij zal het beslist niet bloederig gaan maken. Maar ik zie wel erg leuke veulens van hem langskomen. En die hebben er een mooi front opzitten, een goede galop en hij geeft een goed karakter door voor zover ik weet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:19

KahluaB schreef:

Misschien de gelderse kant op gaan fokken?

Ferguson vind ik ook een fijne optie, maar ik vind het toch een beetje lastig te begrijpen welke kant je precies op wilt.

United geeft ook zeker goede bewegers.

Gunner voldoet ook aan je wensen behalve het goede achterbeengebruik..ik zou dan eerder nog naar Giovanni kijken. Heeft ook veel kracht en massa, met een zeer goed achterbeengebruik.

In ieder geval denk ik ook dat je gewoon je eigen visie moet volgen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 11:32

Bedankt voor alle reacties !

@Vulina Furst Jazz heeft idd een super moederlijn .Helaas is hij niet KWPN GGK en is niets van zijn vererving bekend.
Ferguson vind ik evenals Giovanni een mooie hengst ,maar ik ben bang dat ze beiden in combinatie met mijn merrie te weinig uitstraling gaan geven .
@Diddykong ;voor High Five geldt hetzelfde..

@Elisa; Als ik dan toch de Gelderse kant op zou fokken ( wat ik wel overweeg) zou Henkie weleens een mooie keuze kunnen zijn.

Ik moet gewoon kiezen tussen verstand en gevoel,maar probeer er eigenlijk een middenweg in te zoeken. :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:23

High Five en Ferguson te weinig uitstraling??

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:26

Als je gelders wilt is Jupiler ook nog een optie. Nu hebben we bijna het hele kwpn bestand gehad ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 13:18

Vulina schreef:

Voor mijn merrie denk ik wel..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:24

Ik blijf bij een type als In Style, zonder verder beide moederlijnen etc goed te kennen.
En wie weet levert de nieuwe lichting nog wat op, een hengst als die Expression x Oscar is heel gaaf en bloederig, zeer veel uitstraling, iets geslotener type dan jouw merrie (dat kan ze wel hebben denk ik), maar niet een typische 'enge' dressuurhengst waar jij en ik beiden niet van houden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:32

KahluaB schreef:
Bedankt voor alle reacties !

@Vulina Furst Jazz heeft idd een super moederlijn .Helaas is hij niet KWPN GGK en is niets van zijn vererving bekend.
Ferguson vind ik evenals Giovanni een mooie hengst ,maar ik ben bang dat ze beiden in combinatie met mijn merrie te weinig uitstraling gaan geven .
@Diddykong ;voor High Five geldt hetzelfde..

@Elisa; Als ik dan toch de Gelderse kant op zou fokken ( wat ik wel overweeg) zou Henkie weleens een mooie keuze kunnen zijn.

Ik moet gewoon kiezen tussen verstand en gevoel,maar probeer er eigenlijk een middenweg in te zoeken. :j

Henkie is ook commercieel genoeg, alleen front zal ie niet verbeteren. Maar goed, ergens zul je toch altijd een concessie moeten doen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:55

KahluaB schreef:
Vulina schreef:

Voor mijn merrie denk ik wel..

Voor mijn vosmerrie heb ik toentertijd eyecatcher overwogen. We houden van hetzelfde type paard denk ik :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:15

Totilas? Geeft veel mooie veulens en is erg commercieel

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 17:32

Kabayo schreef:
Totilas? Geeft veel mooie veulens en is erg commercieel
..maar voor mijn budjet van €1500 een beetje te duur ! :P