En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:56

Als je er al 2 op dat niveau hebt lopen begrijp ik je keuze.
En wat fijn om te horen dat hij nu verbetering laat zien :j

Ik heb alleen dit topic van je gelezen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:57

Dressage_Haf schreef:
Mijn eerste bericht is helaas niet te wijzigen, is niet geheel lekker geschreven.
Maar nu niks meer aan te doen, en op mijn aanvraag om hem maar gewoon helemaal te verwijderen heb ik nog geen reactie ontvangen.
Mijn topic krijgt namelijk een gehele andere wending als waarvoor ik ooit mijn verhaal kwijt wilde.

Ik heb momenteel wel genoeg stress over wat ik met hem moet, dat dit "gezeur" echt overbodig en niet nodig is.

Het is gewoon zonde dat je 'de sporen er nog van kan terugzien' natuurlijk.

Ik hoop voor je wel dat er wat nuttigs uit het onderzoek komt, en dat je nog kan doen met dit paardje wat je graag wil zonder dat dit een belemmering zal worden

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:59

bruintje123 schreef:
Als je er al 2 op dat niveau hebt lopen begrijp ik je keuze.
En wat fijn om te horen dat hij nu verbetering laat zien :j

Ik heb alleen dit topic van je gelezen.

Ik heb er ook maar 1, en dat houd ik ook zo.
Weet nu weer waarom ik Bokt altijd een beetje links liet liggen haha!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:00

The_Cat schreef:
Dressage_Haf schreef:
Mijn eerste bericht is helaas niet te wijzigen, is niet geheel lekker geschreven.
Maar nu niks meer aan te doen, en op mijn aanvraag om hem maar gewoon helemaal te verwijderen heb ik nog geen reactie ontvangen.
Mijn topic krijgt namelijk een gehele andere wending als waarvoor ik ooit mijn verhaal kwijt wilde.

Ik heb momenteel wel genoeg stress over wat ik met hem moet, dat dit "gezeur" echt overbodig en niet nodig is.

Het is gewoon zonde dat je 'de sporen er nog van kan terugzien' natuurlijk.

Ik hoop voor je wel dat er wat nuttigs uit het onderzoek komt, en dat je nog kan doen met dit paardje wat je graag wil zonder dat dit een belemmering zal worden

Helemaal mee eens, alleen kan ik daar dus niks aan doen.
Behalve deze laten sluiten en een nieuwe beginnen.

Maar dan moet ik wel reactie krijgen op het sluiten ervan. ;)

eilleen333

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:03

Hou je ons wel op de hoogte over het veulen? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hij heeft en of je inderdaad je beoogde doel met hen gaat bereiken! Veel sterkte iig!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:04

eilleen333 schreef:
Hou je ons wel op de hoogte over het veulen? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hij heeft en of je inderdaad je beoogde doel met hen gaat bereiken! Veel sterkte iig!

Lief van je, ik zal als deze ooit verwijderd wordt een nieuw topic maken.
Donderdag 11 januari gaan we naar de kliniek.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:13

Sterkte met het veulen. Zo jong nog :n
Ik zou ook graag het nieuwe topic willen volgen!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:15

_Dracarys schreef:
Sterkte met het veulen. Zo jong nog :n
Ik zou ook graag het nieuwe topic willen volgen!

Ik ga hier even over nadenken, maar wil dan graag "fris"beginnen.
Dus hoop nog iets van de Mods te horen, of ze deze kunnen verwijderen. Dan begin ik graag opnieuw. En dan krijgt meneer wel een nieuw eigen topic.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:16

Jammer dat het zo moet :\

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:27

Wow ik las de openingspost en vond het alleen maar sneu voor 't paardje en zijn baas (ts), maar toen las ik de reacties, ts heeft toch nu de openingspost aangepast.. ik zou ook bijna geen topic meer durven aanmaken, probeer je niks van de vervelende reacties aan te trekken.. veel sterkte met het veulen! Hopelijk komt die er bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:34

Tja, de meeste dromen zijn bedrog. Ik vind dat je daar nu wel heel ruw uit ontwaakt wordt . Ik wens je paardje het beste toe en hoop dat je pennydroom niet geheel weg is maar dat je in ieder geval in de toekomst een gezonde haflinger krijgt waar je fijn mee kan gaan rijden.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:49

Monique schreef:
Tja, de meeste dromen zijn bedrog. Ik vind dat je daar nu wel heel ruw uit ontwaakt wordt . Ik wens je paardje het beste toe en hoop dat je pennydroom niet geheel weg is maar dat je in ieder geval in de toekomst een gezonde haflinger krijgt waar je fijn mee kan gaan rijden.

Dankjewel!
Zulke reacties kunnen dus ook.
Ja een droom was het zeker, ik heb gelukkig nog 2 waanzinnige Haflingers staan. Die beide ook heel goed presteren. Maar bij hem was het de bedoeling dat hij vanaf zijn geboorte tot aan zijn dood bij mij zou blijven voor de subtop. Met die gedachte is hij gefokt. En ook zeker dat voorbeen laat hij zien. In de eerste 3 maanden had hij ook een erg sterke achterhand. Wat de dierenartsen nu alleen maar voor een nog groter raadsel zet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:58

Hoop echt dat het meevalt allemaal!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:09

Ontzettend sneu voor het jonge dier en succes met de onderzoeken en het herstel van de kleine man.

Maar jouw droom spatte al uitelkaar met het kopen van een haflinger.
Haflinger en subtop is volgens mij niet mogelijk kwa stokmaat

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:10

Ik hoop ook dat je een volg topic maakt! :(:)

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:14

Ailill schreef:
Chapeau dames, wat laten jullie je van een barmhartige kant zien, gevoel alom :j

Ben het helemaal met je eens!!!
Wat een gezeik zeg gatsie darie.
In plaats van dat jullie TS een hart onder de riem steken lekker afbranden.

Goed gedaan meiden, jullie laten precies zie wat er vaak op bokt gebeurd, en waar helaas bokt om bekend staat.

Ts heel veel succes en sterkte

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:18

tita schreef:
Haflinger en subtop is volgens mij niet mogelijk kwa stokmaat

Wel als die tot 148,1 of groter uitgroeid. :P
Laatst bijgewerkt door cobiie op 30-11-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:39

.[/quote]

Jongens, ik zeg nergens dat ik geen geld heb he...
Hij heeft in 3 maanden ruim €5000 gekost, waar nu minimaal nog €1000 bij komt. Ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen met de lieve mensen om mij heen die mij hiermee helpen...[/quote]

Sorry maar als je zoveel geld in een veulen gaat stoppen ben je in mijn ogen behoorlijk onrealistisch bezig ....

Maar dat ben je ook als je denkt met een haflinger subtop kan halen. Niks tegen haflinger horen leuke paarden maar de kans dat je dit niveau net een haflinger haalt is niet heel hoog. En zeker niet bij zo jong veulenen te schatten

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:42

Bokt is een openbaar forum en soms kan daar harde kritiek op gegeven worden. Ik geef eerlijk toe dat ik die ook gaf na het lezen van je eerste post. TS had deze informatie op internet gezet en mensen gaven daar kritiek op. Echter kwam er later weer een ander verhaal. Niks met warmhartige kant laten zien, maar bokt blijft een discussie forum en je kan dus kritiek krijgen op je topics (De manier hoe dit wordt gegeven laten we er buiten).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:52

Ik hoop dat t kereltje helemaal opknapt! En dat de oorzaak gevonden wordt. En hij alsnog de subtop mag halen.

Ik hoop dat er een nieuw topic geplaatst mag worden zodat in dit knappe ventje kan volgen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:54

genja schreef:
.

Hij heeft in 3 maanden ruim €5000 gekost, waar nu minimaal nog €1000 bij komt. Ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen met de lieve mensen om mij heen die mij hiermee helpen...[/quote]

Sorry maar als je zoveel geld in een veulen gaat stoppen ben je in mijn ogen behoorlijk onrealistisch bezig ....

Maar dat ben je ook als je denkt met een haflinger subtop kan halen. Niks tegen haflinger horen leuke paarden maar de kans dat je dit niveau net een haflinger haalt is niet heel hoog. En zeker niet bij zo jong veulenen te schatten[/quote]

Hoezo? Als ts graag veel geld in een veulen stopt... ik heb altijd zon hekel aan dit soort opmerkingen, die ik zelf vaak ook krijg over mijn haflinger. Ze is gewoon schattig, loopt niet op niveau, maar betekend voor mij heel veel. Mijn zadel en rijlaarzen waren duurder dan het paard...
We hebben nog meer papierloze “troep” lopen. Als de dierenartskosten dan oplopen wordt er doodleuk gezegd: “dat is hij niet waard, dus misschien moet je euthanasie overwegen.”
Ik ken mensen die hun Shetlander niet laten bekappen, want dat kost meer dan de shet zelf.

Waarde of realisme is heel relatief, als het om dieren gaat. Om dan te zeggen dat een X bedrag in een paard stoppen niet realistisch is slaat in mijn ogen nergens op.
Ik heb er een hekel aan als mensen meer waarde hechten aan de waarde van geld dan aan de dingen die er echt toe doen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:59

eilleen333 schreef:
genja schreef:
.

Hij heeft in 3 maanden ruim €5000 gekost, waar nu minimaal nog €1000 bij komt. Ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen met de lieve mensen om mij heen die mij hiermee helpen...

Maar dat ben je ook als je denkt met een haflinger subtop kan halen. Niks tegen haflinger horen leuke paarden maar de kans dat je dit niveau net een haflinger haalt is niet heel hoog. En zeker niet bij zo jong veulenen te schatten[/quote]

Hoezo? Als ts graag veel geld in een veulen stopt... ik heb altijd zon hekel aan dit soort opmerkingen, die ik zelf vaak ook krijg over mijn haflinger. Ze is gewoon schattig, loopt niet op niveau, maar betekend voor mij heel veel. Mijn zadel en rijlaarzen waren duurder dan het paard...
We hebben nog meer papierloze “troep” lopen. Als de dierenartskosten dan oplopen wordt er doodleuk gezegd: “dat is hij niet waard, dus misschien moet je euthanasie overwegen.”
Ik ken mensen die hun Shetlander niet laten bekappen, want dat kost meer dan de shet zelf.

Waarde of realisme is heel relatief, als het om dieren gaat. Om dan te zeggen dat een X bedrag in een paard stoppen niet realistisch is slaat in mijn ogen nergens op.
Ik heb er een hekel aan als mensen meer waarde hechten aan de waarde van geld dan aan de dingen die er echt toe doen.[/quote]

Heel mooi gezegd :j

Ts, ik hoop dat die helemaal opknapt!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:02

Maar 5000 euro zonder kliniek te bezoeken en veel onderzoeken is behoorlijk wat geld. Wat hebben ze dan allemaal gedaan?
Hopelijk haal je jou droom.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:12

Furrow schreef:
Maar 5000 euro zonder kliniek te bezoeken en veel onderzoeken is behoorlijk wat geld. Wat hebben ze dan allemaal gedaan?

Ik ben ook heel benieuwd..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:14

Furrow schreef:

Er staat niet dat die 5000 euro in onderzoeken zit (of heb ik daar overheen gelezen?)
Wellicht bedoeld ze wat ze tot nu toe geïnvesteerd heeft, dus bv ook de aanschaf en stalling etc?