Welke hengst voor dit jaar?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:55

Bij ons worden de fjorden waarschijnlijk allemaal gedekt door Timor, nog niet helemaal zeker, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Voornamelijk omdat deze mooi dichtbij is en een aantal hem toch wel goed vinden passen!
De KWPN merries worden dit jaar geloof ik niet gedekt!

En Peeky --> Tjah zou zelf niet zou gauw een anda of lusi erop zetten. Waarom!? Zie er nog geen schoonheid uitkomen...helaas, maar tuurlijk...mocht het wel gebeuren, zie ik het graag!!
Een fries erop lijkt me ook een uitdaging. Vooral wanneer het bontgen dan wordt doorgegeven....dat kan errug mooie resultaten opleveren! (ohw zag net dat ze waarschijnlijk ook half fries is)
En anders.....tjah dan toch gewoon een kwpn hengst!!

Moet trouwens even kwijt dat ik Jildau echt een beauty vind....OK dan!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:08

Voor Jildau zou ik juist een wat fijnere hengst kiezen.. Maar jij zei al dat je van wat mere Barokke paarden houd dus dan zou ik inderdaad zoals Bella ook al zei voor een mooie slanke grote friese hengst gaan..

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:15

Onze Welshjes weten we eigenlijk nog niks zeker.
Eerst afwachten wat voor veulens eruit komen.
Ik denk dat Usance wel weer gedekt word, die was afgelopen jaar gedekt zodat ze niet zo ver meer door zou groeien en dus gedekt door een klein Welsh B hengst, maar dan zou ze dit jaar waarschijnlijk door een Welsh K hengst worden gedekt. Maar wel een een kleine omdat Usance zo'n reus is.
Zilvia word denk ik ook wel weer gedekt, ik hoop weer door Honeymill, maar die is misschien naar Utrecht verkocht, dus dat is weer wat lastiger.
Ik denk dat de eigenaar Sandra en Anouk een keer leeg laat. En als hij Ursula weer laat dekken krijgt ze weer zo laat een veulen (is nu half juli uitgerekent) dus zij blijft misschien ook wel leeg.

hint2
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:03

mijn kwpn merrie heeft afgelopen jaar een veulen gehad van Montecristo en gaat dit jaar naar Sandro Hit.
Mijn appaloosa merrie van de saint heeft een veulen gehad van Inspekteur en gaat dit jaar naar Tango.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 02:58

Ik ben eruit! Mijn merrie gaat bij Phin Phin! Heb op de hengstenkeuring even een leuke deal gemaakt met zijn eigenaar. Merriehouder met interessante merrie is koning(in)! Schijnheilig

Heb erg genoten van de Phin Phin x Burggraaf x Cadmus xx. Dat blijkt sowieso een goede combinatie, Phin Phin x Burggraaf x bloed, dus ik heb er wel vertrouwen in! Nu maar hopen dat ze een beetje drachtig wil worden.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:29

Goed geregeld MissHIS Haha!


Ik weet niet of mijn merrie nog gedekt gaat worden dit jaar(eerst maar eens afwachten of ik nog durf als het veulen eruit is Knipoog ).

Op de nominatie staan:
Royal Highness(als het veulen van dit jaar wat lijkt)
Oklund(die hengst past wel en spreekt me erg aan, maar ik wil nog wel weten of hij maat geeft, mijn merrie is wat aan de kleine kant)
Ferrolan(heel wat anders, maar die hengst kan bewegen en springen en Ferro-bloed zou op zich wel mooi kunnen op mijn merrie En Ramiro in de 2de generatie achter die hengst zou ook weleens fijn uit kunnen pakken )

Leeroy(lacantus x goldlack, NRPS) sprak me ook erg aan, maar die is eigenlijk net een tikje te lang naar mijn zin.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:32

Nou, ik ben er nog niet helemaal uit. Of beter gezegd helemaal niet. Ik dacht aan Rubiquil maar die vond ik vrijdag toch best wel wat aan de kleine kant. Dus dat wordt toch nog puzzelen

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:13

Rubiquil is zelf niet zo groot ART_UMA, maar zijn nakomelingen hebben over het algemeen maat zat

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:44

gomir schreef:
Rubiquil is zelf niet zo groot ART_UMA, maar zijn nakomelingen hebben over het algemeen maat zat
Ja, welke ik op de show bij de hengstenkeuring zag waren niet klein, maar ze kwamen ook uit forse merries. Of het bij een iets kleinere merrie dan ook gaat lukken weet ik nog niet. Bij het KWPN wisten ze nog geen index cijfer of zo iets voor de hoogte van z'n nakomelingen.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:26

Ik weet wel een kleine merrie die drachtig is van hem, maar daar kan ik over twee/drie jaar pas wat over zeggen Knipoog

Ik vind ze persoonlijk iets te lang voor het mooie, maar als je merrie dat kan hebben is het geen probleem Volgens leunis vergroot hij wel, maar ik heb er zelf geen ervaring mee
(ik heb een paardgefokte merrie van 1.58 uit allemaal groot fokkende paarden, die indexen zeggen ook niet alles Knipoog )

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:28

We gaan al meer richting dekseizoen en ook hier is weer wat meer duidelijk.

Ja we wachten natuurlijk eerst af wat er geboren gaat worden van de dekkingen van vorig jaar natuurlijk.

Gisteren wel het eerste veulen geboren, v. Silverstone, wordt waarschijnlijk teruggedekt.

Verder waarschijnlijk Triumph, Richebourg, Oklund, die jonge Numero Uno misschien (naam kwijt) , en we zijn zeker nog aan het orienteren.

Oa voor een dressuurhengst voor een Doruto merrie.

En met Holland is er al 1tje geinsemineerd.

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:45

Citaat:
die jonge Numero Uno misschien (naam kwijt)


Tygo..... Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5226
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:02

DeesDeBest schreef:
Cabochon heeft redelijk slechte cijfers voor springen, en wat ik er van gezien heeft geeft hij ook redelijk kleine nakomelingen.


ja daarom zei ik ook dat ik niet hoef te springen met het veulen, maar er mee dressuur wil rijden. (heb ook niet echt het lef ervoor om hoog te springen Bloos ) en ik ben juist blij als het veulen een stukje kleiner word als de merrie en vooral zwaarder zou mooi zijn. Haha!

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:26

Frieda wordt waarschijnlijk gedekt door een nieuwe hengst.... Drange Rolv Lachen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:49

Citaat:
Tygo.....


dat was um ja Knipoog

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:39

Helaas moesten we onze oude fokmerrie in laten slapen waar ik het eerder in dit topic over had Huilen . We staan niet helemaal met lege handen, want we hebben besloten om als alles mee zitten Janneke te laten dekken door Turbo Magic.

Ben ook al stilletjes aan het nadenken voor Velvet volgend jaar Bloos . Franske, wat voor merries kan Oklund eigenlijk goed hebben?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:44

Bella schreef:
En Peeky --> Tjah zou zelf niet zou gauw een anda of lusi erop zetten. Waarom!? Zie er nog geen schoonheid uitkomen...helaas, maar tuurlijk...mocht het wel gebeuren, zie ik het graag!!


Ik ga lekker eigenwijs zijn Haha! De keuze staat inmiddels vast: het wordt de wat luxere lusitano hengst Reino! Een schimmel die ik vooral op zijn zeer goede karakter heb uitgekozen. Hij is te bewonderen op http://www.stalquovadis.com

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:47

Reino is een lieverd. Heb hem een tijdje geleden gezien in Leek en heb hem nog vastgehouden. Bleef braaf staan.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:14

Ik kreeg zo net de folder van Joop van Uytert in de bus.
En zie een foto van
een kind van Painted Black.
Dat had ik toch even anders gedaan.
Nu moet ik nog even denken. Haha!

Afbeelding

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:24

Na lang nagedacht te hebben, hebben we besloten om onze Ferro merrie voorlopig niet te laten dekken. Wij denken dat ze het goed zal doen in de sport en het risico daarom te groot vinden om met haar te fokken. De keus is ook voortgekomen doordat we niet echt een hengst hebben kunnen vinden waar we 100% achter stonden.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:24

Ik ben er definitief uit, mijn BWP merrie gaat naar Alabastro!!

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:45

Ik mag niet meer fokken van mijn vriend; hij vind dat we genoeg hebben....
Maar zou ik [naam verwijderd] wel mogen insemineren dit jaar, dan ging ik voor een Ferro-achtige, waarschijnlijk dan Rousseau, vanwege het Roemer in de moederlijn, of PAddox, vanwege de DArwin-Roemer. Kan het niet uitleggen, mijn gevoel zegt dat ik daar goed zit.

Overigens: mijn Rubiquil-veulentje gaat zeker weten groter worden dan haar ranke 1.61m. moeder. Pb me indien gewenst maar voor meer info.

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:40

Fayette wordt dit jaar nog niet gedekt. Waarschijnlijk volgend jaar en dan staat de Tinkerhengst Shakespeare met stip op 1 Lovers
Dit jaar wordt Fayette d'r moeder echter wel weer gedekt. En Lowara mag deze keer een aantal dagen (en nachten Tong uitsteken ) met de Tinkerhengst Glen King Hill doorbrengen Ben nu al erg benieuwd naar het toekomstige halfbroertje/-zusje van Fayette Lachen

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:14

Goh,

Wij (ik en mijn vader) weten het nog niet zo goed. Ik denk dat we terug bij Special D te rade gaan. Dit hangt uiteraard ook af van het veulen dat dit jaar bij onze merrie staat. Qua bouw, beweging,... denk ik dat die hengst goed bij onze merrie aanslaat.

HOEWEL er een kaper op de kust is, genoemd TRENTO B,...

Allemaal jonge hengsten, maar dat vinden we niet erg... Wij proberen nogal sterk te fokken op de bloedlijnen, en de hengst op zich, en zoeken dan zo een aansluiting bij onze merrie. Financieel heeft dit ook wel zijn redenen. Onze paardjes kosten al voldoende. Een dek van van pakweg tussen de € 1500 en € 2000 vinden we net iets te veel? Dan fokken we liever met een hengst die het bloed voert van een vererver.

We zullen wel zien. Maar ik denk dat het terug Special wordt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:34

Die foto van het PB veulen heeft afgelopen jaar volgens mij ook in de IDS gestaan Ceasario, dus niets nieuws.
Volgens mij was het een veilingstoppertje.