KWPN leidt WBF-lijst springpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:01

Dat is de ranking van vorig jaar. Wie Weltmeyer staat momenteel op 1.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:15

chantal1"]
[quote="Gail"][quote="chantal1 schreef:
Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering.

GC wás KWPN-hengst. En wat is er mis met buitenlands bloed???? Wou je net als bij de Friezen lekker inteelt kweken met alle problemen van dien? Het zou pas arrogant zijn om alleen Nederlands bloed te gebruiken, en dom bovendien! Bovenstaande beesten hebben wel een KWPN-papier (op Gran Corrado en Berlin na ja).
[/quote]

Sorry, maar ik kijk altijd naar waar ze van origine vandaan komen.
En Gran Corrado staat op wacht (zonde in mijn opinie en in jou bewoording zou ik het misschien wel een arrogante domme zet kunnen noemen).
[/quote]

Ja haha heel grappig. Ik geloof dat ik mijn deelname aan deze zinloze negatieve discussie maar ga beeindigen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:06

Zannekin schreef:
Dat is de ranking van vorig jaar. Wie Weltmeyer staat momenteel op 1.

Zie je wel! Ik raakte al een beetje de kluts kwijt Knipoog
Hij is toch voor Hannover goedgekeurd?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:11

chantal1 schreef:
Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.

Tis ook niet gauw goed, kwpn hengsten deugen niet en buitenlands bloed goedkeuren mag ook niet!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:12

chantal1 schreef:
[Zie je wel! Ik raakte al een beetje de kluts kwijt
[/quote]

Ja behoorlijk gezien het onderwerp van dit topic

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:17

Samsam, je trekt mijn woorden uit zijn verband. Het was niet flauw of naar beneden halend bedoelt. Ik vind het hartstikke leuk voor het KWPN en vooral voor de fokker van de merrie (erg leuk juist, want hij komt uit mijn buurt).
Sarabande, jij raakt ook wel eens de kluts kwijt dus begin niet over een ander dat is slecht voor een mens en je raakt er alleen maar gefrustreerd van.
Ik heb alleen even aangehaald wie er op 1 bij de dressuur stond, mag dat dan niet?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:23

chantal1 schreef:
Samsam, je trekt mijn woorden uit zijn verband. Het was niet flauw of naar beneden halend bedoelt. Ik vind het hartstikke leuk voor het KWPN en vooral voor de fokker van de merrie (erg leuk juist, want hij komt uit mijn buurt).

Ik doelde ook eigenlijk niet specifiek op jouw woorden, maar meer het gehak op het kwpn hier op FA in het algemeen!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:24

Ah ok, maar je had mij gequote vandaar dat ik er even een toelichting aan toevoeg. Maar dat gehak dat is al langer zo he, op meerdere stamboeken jammer genoeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:27

chantal1"]
Ah ok, maar je had mij gequote vandaar dat ik er even een toelichting aan toevoeg. Maar dat gehak dat is al langer zo he, op meerdere stamboeken jammer genoeg.
[/quote]

[quote="chantal schreef:
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering

bedoel je dit??

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:32

Kijk Sar, je kan door blijven drammen maar dat kan ik ook. En wat is daar dan aan gehakt, gelogen of wat?
Vertel het mij maar.
Volgens mij kan je het gewoon niet hebben dat er een hannoveraan op 1 staat bij de dressuurindex Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:14

Hallo dames, laten we dit even vriendelijk houden Knipoog

Dit soort lijsten zijn namelijk altijd objektief, met name als ze uitgebracht worden door een wereldorganisatie. En natuurlijk, op de Olympische spelen zie je dat Amerika en Rusland meer medailles halen dan Nederland. Dat is normaal, ze zijn groter. Hoe dat te vergelijken is al snel moeilijker.

Daarnaast denk ik dat we elkaar niet moeten overschatten. Een stamboek is een samenraapsel van fokkers, die hun veulens registreren bij dat stamboek. Dat stamboek kan al dan niet richting geven aan de fokker door een deel van de selektie op zich te nemen.

Geen enkel stamboek ter wereld heeft echter de verantwoordelijkheid van de fokker. De fokker is uiteindelijk de enige instantie die bepaalt bij welke hengst de merrie gedekt wordt. Zonder visie van de fokker slaagt geen enkel stamboek.

Dus, verheerlijking van Holsteiners (gewoon maar een voorbeeld) is dus voornamelijk verheerlijking van de fokkers in het gebied Holstein. Dus: neem al die stamboeken nou niet te serieus, zonder fokkers zijn er geen stamboeken.

Ten laatste: leuk sukses voor de Nederlandse Warmbloedfokkerij, op zo'n lijst komen en felicitaties aan de fokkers van die beste dieren.

Laatste vergelijking: Ik ben Nederlander, Nederlanders winnen niets dan medailles met heel snel schaatsen. Ik heb persoonlijk problemen om fatsoenlijk te schaatsen. Een paar kampioenen betekenen niet dat een heel volk iets beter kan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:27

Precies daar ging dit topic om dat je als fokker trots mag zijn op de plaats die de fokproducten van jouw fokkerij organisatie voor die fokkerij behaald hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 03:02

Ik heb vanmiddag een uitstapje gemaakt naar onze buren. Het was niet alleen een klere eind rijden. Ik kan met recht zeggen: Het gras is zeker niet groener bij de buren Haha! ( en dat kwam niet omdat het toevallig sneeuwde)

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:59

joostvangestel schreef:
Hallo dames, laten we dit even vriendelijk houden Knipoog

Laatste vergelijking: Ik ben Nederlander, Nederlanders winnen niets dan medailles met heel snel schaatsen. Ik heb persoonlijk problemen om fatsoenlijk te schaatsen. Een paar kampioenen betekenen niet dat een heel volk iets beter kan.

Weer wijze woorden van Joost OK dan! Maar uh, ingaande op bovenstaande vergelijking: zou er nu op een schaatssite ook zo vreselijk dat Nederlandse succes in China worden bekritiseerd? Gaat t daar ook over de arrogantie van de Nederlandse schaatsbond en wat voor foute beslissingen iedereen daar wel niet maakt? En dat de Erbens en de Mariannes wel winnen maar ach dat de Duitsers en de Scandinaviers toch beter zijn?

Of zijn ze daar gewoon trots en werkt het succes voor hun stimulerend...

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:34

De indruk wordt sterk gewekt dat er mensen die zijn die in dit topic het KWPN afzeiken, er op inhakken etc. terwijl het mijn bedoeling is om een discussie op gang te brengen hoe het beter kan, anders, waardoor je over een jaar of 10 echt je nek mag uitsteken. Van de Lageweg in de Hoefslag van deze week:

Quote:Natuurlijk hebben we mooie resultaten bereikt met onze hengsten en fokproducten, maar er is ook een schaduwzijde. Die heeft betrekking op het kwaliteitsniveau van de Nederlands gefokte sportpaarden. Er zijn zeker belangrijke verervers(geweest), die goed werk deden, Het zelfbeeld van het KWPN delen wij echter niet. Het weerspiegelt dat het zo goed gaat met de sportpaardenfokkerij en er zoveel verbetering is geboekt. Volgens ons gaat het goed, maar het kan nog veel beter. Praat eens met fokkers, de handelaren, ga eens naar het buitenland en trek dan opnieuw een conclusie. Een die overeenkomt met de werkelijkheid. Wat de oorzaken zijn van het verkeerde zelfbeeld van het KWPN? Wij denken dat er in de eerste plaats te weinig wordt teruggekeken en geleerd van gemaakte fouten in het hengstenselectieproces. Als je een lijn uitzet die niet blijkt te kloppen, moet er worden gecorrigeerd. Dit jaar zijn ervan een bepaalde hengst meedere zonen doorverwezen naar de tweede bezichtiging. Dit, terwijl vorige jaar van diezelfde niet een zoon de eindstreep van het verrichtingsonderzoek haalde. kijk eens terug en leer daarvan.

Einde quote.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:47

VDL is nog steeds hevig gekrenkt dat er niet zoveel hengsten van hen zijn doorverwezen als zij wilden. VDL heeft onder vorige bestuurders en juryleden een grotere vinger in de pap gehad dan op dit moment. Dat schijnt erg moeilijk te slikken te zijn. Excuseme ga eens naar wat fokkers in Friesland die niet met VDL hengsten dekken en vraag eens aan hen wat de invloed van VDL op de fokkerij, keuringen etc is.