KWPN gaat voor lijnenteelt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 21:41

joostvangestel schreef:
Hmm, ik ken de fokleiding van het KWPN niet zo, maar ik ken wel de fokleiding van de Welsh, en met name diegenen die op een zelfde manier als het KWPN een rijpony wilden fokken op welsh basis (sektie K of tegenwoordig NWR). Lijnenteelt is voor die mensen niet echt een belangrijk gegeven, ze kijken slechts naar selektie. Als individuele fokkers lijnenteelt toepassen met goed resultaat, dan zegt de fokleiding daar geen nee tegen. Bij de Welsh K wordt er heel veel lijnteelt gepleegd, maar dat komt meer door de dominante rol van een bepaald aantal hengsten. In de rijpaard richting van het KWPN zijn die dominante hengsten er niet zo, denk ik, dus komt lijnenteelt per definitie minder voor.

Citaat:
In de rijpaard richting van het KWPN zijn die dominante hengsten er niet zo, denk ik, dus komt lijnenteelt per definitie minder voor.

Vandaar dat wij ook lijnenteelt toepassen uit een grotere geselekteerde fokkerij nl. de EU -fokkerij