Hengsten in de sport!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:32

Indexen... als je naar die plaatjes kijkt dan zie je bij de beste paarden vaak dezelfde "afwijkingen". Je kunt je dan gaan afvragen wat er verkeerd is, het gemiddelde of de "afwijking".

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:44

Anna42"]
[quote="sarabande schreef:
Maar voor een bietenkar had het dat grote hart niet nodig, wel om over een muur heen te springen.

Waar hebben deze paarden dan dat grote hart aan te danken?
Als ik het goed begrepen hebben jouw "grote hart" paarden inmiddels 2 ruiters versleten en moet nu nummer 3 eraan geloven.
Zet ze eens voor de bietenkar misschien dat dat helpt.
[/quote]

Hoho, hier spreekt nummer 3... die er zeker niet aan gaat geloven.
We hebben het hier over een paard met een superkarakter, alleen ligt de intelligantie van het dier ver boven gemiddeld. Het is een fijn gereden paard, wat wil werken. Maar niet als je zelf niets doet... gelijkheid in behandeling.
Dat is ook karakter... en meer dan jij ooit mee om zal kunnen gaan!

Nicole stopte zeker ook met Bojar vanwege 'priveredenen'...
Laatst bijgewerkt door Missouri op 28-01-04 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:49

Missouri"]
[quote="Anna42"][quote="sarabande schreef:
Maar voor een bietenkar had het dat grote hart niet nodig, wel om over een muur heen te springen.

Als ik het goed begrepen hebben jouw "grote hart" paarden inmiddels 2 ruiters versleten en moet nu nummer 3 eraan geloven.
[/quote]

... en meer dan jij ooit mee om zal kunnen gaan!
[/quote]

Dat haal je zeker uit de Penny of de Donald Duck.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:50

Nou zeg! Gezellig hier zeg.......... vreemd he dat ik maar niks van de fokkerij wil begrijpen, al die onderlinge strijd..........

Mijn mening....... Geen goede ruiters zonder goede paarden..... en geen goede paarden zonder goede ruiters........ je kan een geweldig sportpaard hebben gefokt, maar als er zich geen geschikte ruiter voor aandient heb je er helemaal geen fluit aan........

En wat karakter betreft ben ik van mening dat een paard met minder beweging en het juiste karakter veel eerder in de top mee draait dan een paard met superdepuper bewegingen en een kl.ote karakter......... combinatie van superdepuper beweging en het juiste karakter is volgens mijn bescheiden mening dat waar elke fokker naar toe wil........ alleen altijd via andere wegen dan zn buurman!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:51

Anna42 schreef:

Uit een hele oude Ponyclub

Jammer dat mensen die zo groen zien dit op zo'n manier moeten uiten...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:52

Gijsenkim: wijze woorden!!! Amen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:56

Missouri"]
[quote="Anna42 schreef:

Uit een hele oude Ponyclub

Jammer dat mensen die zo groen zien dit op zo'n manier moeten uiten...
[/quote]

Misschien het overwegen waard om toch eens een echt boek over paarden er op na te slaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:58

gijsenkim schreef:
Nou zeg! Gezellig hier zeg.......... vreemd he dat ik maar niks van de fokkerij wil begrijpen, al die onderlinge strijd..........

Mijn mening....... Geen goede ruiters zonder goede paarden..... en geen goede paarden zonder goede ruiters........ je kan een geweldig sportpaard hebben gefokt, maar als er zich geen geschikte ruiter voor aandient heb je er helemaal geen fluit aan........

En wat karakter betreft ben ik van mening dat een paard met minder beweging en het juiste karakter veel eerder in de top mee draait dan een paard met superdepuper bewegingen en een kl.ote karakter......... combinatie van superdepuper beweging en het juiste karakter is volgens mijn bescheiden mening dat waar elke fokker naar toe wil........ alleen altijd via andere wegen dan zn buurman!

en hier heb je dan vaak dat gezonde boerenverstand dat boven water komt vind ik.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:12

Anna42"]

[/quote]

Vol verbazing deze reactie gelezen en hier komt dus nummer 2 zoals jij het zo mooi omschrijft "Anna".

Als je dan "zo goed" op de hoogte bent, mag je ook wel het hele verhaal plaatsen en niet alleen de "Anna-versie" .

Je mag van mij Judith rustig eens bellen, een echte ZZ en hoger amazone, die mij en Saar het afgelopen half jaar heeft begeleid. Saar valt onder de categorie toppers volgens haar, niet onder de bietenkarknollen . Naast Judith waren veel meer mensen weg van haar, om ook van jury's maar niet te spreken. Een andere ZZ-zwaar amazone wilde er dolgraag een keer op rijden en wilde haar zo kopen. Dus als je het mij vraagt heeft Saar een groot hart, maar is er eerder iets mis met jouw hart. Die is koud, versteend en verbitterd. Reageer dat fijn op een ander af svp.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:26

Anoukie schreef:
Dus als je het mij vraagt heeft Saar een groot hart, maar is er eerder iets mis met jouw hart. Die is koud, versteend en verbitterd. Reageer dat fijn op een ander af svp.

Intelligentie van paarden wordt door onnadenkende, slecht onderbouwde lieden vaak verkeerd gezien en afgestempeld als "rotbok".
En ondertussen balen dat ze zelf niet zo'n goed paard kunnen fokken. Beeeeeetje jammer. Boos!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:31

lekker off-topic!!!!!!!
Hebben jullie nix beters te doen dan mekaar omlaag te halen??
IK heb nog wel wat dingen liggen om jullie bezig te houden OK dan!
En we hadden t over hengsten hier!
Is Saar een hengst???? Nee toc nou vecht t dan lekker ergens anders uit!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:34

olijfje25 schreef:
Is Saar een hengst???? Nee toc nou vecht t dan lekker ergens anders uit!

Nee, een fokproduct. Dit is FA, voor als je ff niet opgelet hebt.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:38

van wie dan???
Je heb zelf toch ook wel in de gaten dat dit nergens toe leid of niet???
Het oppic ging over hengsten in de sport...
en dan komen er een zootje fokkers (denk ik) en helpen alles om zeep!!
Zonde is dat!
Het ging om de hengsten zelf en niet om fokproduckten zoals jij dat noemt!
Als je graag ruzie maakt best maar dan niet hier graag?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:39

olijfje Anna vindt het nodig om mensen en hun paarden persoonlijk aan te vallen als hij(Anna) het in discussie niet kan winnen. Een lage manier van discusieren en tevens een teken van onmacht en zwakte.
Mijn onderschrift is op Anna totaal niet van toepassing.

Mijn paard en haar amazones worden aangevallen, de laatsten reageren hierop, al zijn het paarlen voor de mestkar vrees ik.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:40

olijfje25 schreef:
en dan komen er een zootje fokkers (denk ik) en helpen alles om zeep!!

Oei oei, laat Karel het maar niet horen... alhoewel je in deze gelijk hebt.

Maar FA staat dus voor Fokkerij en Afstamming. Dan komen er wel eens fokkers langs, ja...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:42

Anna42"]
Anna, het lijkt me beter dat je met je wijsheid, je vooroordelen en je geringe inzicht in de moderne fokkerij van sportpaarden, hier in ellelange monologen door jou gepresenteerd, gewoon teruggaat naar waar je bent blijven hangen, dus naar de fokkerij en het gebruik van paarden in het begin van de vorige eeuw.

Goed opgemerkt. Dat is die van 1900 tot 2000 daar verdiep ik mij in. Gelet op jouw geniale fokkerij-inzichten, met welke eeuw ben jij dan bezig?
[/quote]
Waar Sarabande mee bezig is weet ik niet, maar ik verdiep me in de fokkerij van de 21e eeuw...............(2000-2060 met name. De periode erna interesseert me namelijk geen zier)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:43

Foei Missouri, Anna bedoel je Knipoog.

Maar Olijfje, als je het hele topic leest en ook de voorgeschiedenis kent, zou je het begrijpen. Maar sowieso heeft Missouri een punt, je spreekt over een zootje (:?) fokkers, maar het topic is inderdaad nu eenmaal Fokkerij en Afstamming. Wat verwacht je dan voor onderwerpen en mensen hier Verward ?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:45

Het is ook niet als aanval op iemand bedoeld vindt t alleen jammer van t toppic!
Het heeft zo weinig zin om ruzie te maken. Zonde van de energie!

On- toppic ik ben wel blij met al deze mooie hengsten in de sport!
Een hengst heeft toch altijd dat extra beetje uitstraling en dat is mooi om naar te kijken!
Heb erg genoten Zondag van al dit moois.
Nu weet ik weer waar ik naartoe wil met mijn Ruin welliswaar maar toch!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:47

CGJ12 schreef:
maar ik verdiep me in de fokkerij van de 21e eeuw

Tja CGJ, sommige mensen blijven nou eenmaal in het goeie ouwe verleden hangen en beginnen dan een eigen stamboek als ze merken dat ze met hun ideeen niet mee kunnen komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:51

Weet iemand wanneer de hengsten weer aan de start komen voor een gewone wedstrijd Verward

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:54

Dat zoeken we op!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:54

Lopen die gewone wedstrijden dan?????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:55

Oké jongens, kunnen we dan nu terug ontopic graag.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:55

en Bojar?
Wanneer komt die weer in de ring?
Of heeft ie het te druk met de 450 merries die hij moet dekken dit voorjaar?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:57

Binnenkort beginnen de hengstenshowkermissen weer en dan kunnen we al die hengsten onder het zadel zien.
Het sportgebeuren wordt daarna voor de actieve dekhengsten op een lager pitje gedraaid daar het dekken dan meer prioriteit heeft.
Na de zomer komen de meesten van hen pas weer volop in het werk.