Superbedankt iedereen voor de lieve reacties!
Ik zit nog altijd een beetje op een roze wolk, het is namelijk een erg fitte en sterke dame!
Hier komt dan het hele verhaal:
Bij mijn laatste update dacht ik dus dat haar uier vol zat, wel I've never been so wrong
Deze week werd hij dus plots heel wat voller

Gelukkig had ik deze week ook maar twee dagen les en kon ik de rest dus thuis zijn en haar goed in het oog houden.
Vrijdag ging ik ook een dagje mee met mijn dierenarts en 's ochtends was ik nog een kijkje gaan nemen, en ze waren gewoon rustig aan het dutten.
De laatste klant van die dag was de buurvrouw van mijn pony's en die zei dat ze die ochtend ook volledig plat lag, dus we zijn nog langs hen gereden maar Brownie stond rustig van haar hooi te eten
Die avond kwam ook eindelijk de hoefsmid langs, dat stond haar wel niet echt aan en het was toch wel een lastig 'gevecht' om haar achterhoeven te doen. Had ik ook geweten dat ze die nacht haar baby zou droppen, had ik het wel een ander keertje laten doen 
Haar uier zag er die avond zeer vol uit en haar tepels stonden een beetje gespannen.

Daarnaast was het ook de eerste keer dat er mini doorzichtige druppels aan haar tepels hingen. Het werd als maar spannender voor mij, maar ik dacht dat ik weer spoken zag. Verschillende mensen hadden me ook gezegd dat ze enkele dagen ervoor al wat melk kunnen loslaten, dus ik dacht die nacht te komen kijken maar wel niet te vroeg. Ze leek namelijk gewoon relaxed en echt niet alsof ze op het punt stond om te bevallen. Omstreeks 20u ging ik weer naar huis (na de hoefsmid en haar eten te hebben gegeven)

Ik dacht om 1u terug te komen, dit leek mij waarschijnlijk te vroeg maar het stelde mij gerust. Om 23u ging ik dus slapen voor een tweetal uurtjes, om 24u werd ik wakker maar ik probeerde nog voor een uurtje te slapen.
Om 1u kwam ik aan en zag Rio buiten staan zoals meestal, er kwam wel geen gehinnik uit de stal. Mijn hart stond even stil: 'wat als er iets mis was gegaan? misschien trof ik haar wel dood aan...
'
Toen kwam ze uit de stal gelopen, maar ze zag er veel slanker uit 'uhmm.. wat?
'
En toen ik een kijkje nam in de stal, stond daar gewoon een klein veulentje. Helemaal droog en wel

Ik baal er echt enorm van dat ik het allemaal heb gemist, maar ik ben erg blij dat alles goed is gegaan.
Ik vond de nageboorte niet onmiddellijk dus dat was ook even paniek. Ik had vliezen gevonden in de stal, maar ik was niet zeker of dat alles was (ik voelde mij een waardeloze student
)
In de stal waren ook bijna geen sporen van bloed, alsof het veulen kant en klaar uit de lucht was gevallen.
Dus ik heb daar enkele uren gezeten en zitten twijfelen of ik mijn dierenarts zou bellen
Ik wou haar niet wakkerbellen voor niets en eigenlijk was Brownie gewoon in orde. Ze stond aan haar hooi te knabbelen alsof er niets gebeurd was (ze was ook helemaal schoon achteraan, geen spoor van bloed, echt gek)
Uiteindelijk vond ik de volledige nageboorte onder een hoopje hooi, wat een geruststelling (en blij dat ik mijn dierenarts niet wakker had gebeld
)
De kleine dronk ook goed, dus dat was weer een extra geruststelling!
Ik ben naar huis gegaan om 3 uurtjes te slapen en dan weer terug, en toen zag ik duidelijk dat haar oogjes dicht zaten 

Ik maakte mij zorgen, maar de dierenarts zou 's middags langskomen.
Mevrouwtje stond wel al stevig op haar lange stelten en dronk gretig van moeders.
Ze heeft dan een spuitje gehad en zalf voor haar oogjes, ze zijn waarschijnlijk wat geïrriteerd van de mest (in de stal). Ik had inderdaad een pak houtkrullen klaarstaan voor als ik dacht dat het zo ver zou zijn, maar die had ik er nog niet in gestrooid
Maar dus ze maakt het goed, de dierenarts vond haar al heel stevig voor een merrietje en voor haar leeftijd. Ze heeft al een hele fotosessie achter de rug, haar eerste racerondjes zijn ook al een feit en ze laat het iedere keer het zalfje aanbrengen in haar oogjes erg goed toe.
Ze heeft ook zo'n enorm leuk blesje
Brownie is ook een geboren moeder, beschermend naar mijn ruin toe, maar ik mag alles met haar baby doen. En als ze drinkt, moedigt ze haar meestal ook een beetje aan.
En speciaal voor haar, neemt ze soms toch een klein sprintje
PS: haar naam is Princess Shireen (omdat ik een GoT fan ben
)