hengst (dubbel) dun gen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: hengst (dubbel) dun gen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:27

Nee, ts haalde dun en verdunning door elkaar ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:28

RianneH schreef:
Nee, ts haalde dun en verdunning door elkaar ;)

Ah ok :-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:51

Cambiar schreef:
keona schreef:
http://lusitanovrienden.com/index.php/keuring/#!
Even snel iets voor je gevonden, staat een heel klein stukje over hem. Misschien helpt dat je verder?

Heel erg bedankt, maar ik zou persoonlijk nooit of te nimmer met cremello fokken. Ik dacht dat TS een homozygote dunkleurige hengst zocht ...

Is er iets mis met cremello?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:57

Is hier niet ontopic, maar ja, er is iets mis met cremello.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:25

Cambiar schreef:

Waarschijnlijk weer van die oude wijven verhalen die van tijd tot tijd de ronden doen, en dan meestal tegen de tijd dat er weer naar 'gekleurde' hengsten gezocht worden. :D

@ friesiszwart ... Bij Gestuet Falkenhorst staan er verschillende dubbel verdund creme hengsten, EN !! sommige van die cremello's (bijvoorbeeld Weissgold GF) zijn ook nog homozygoot Agouti wat betekend dat je altijd 100% op een fries een valk gekleurde veulen krijgt. Deze hengsten hebben ook stuk per stuk goede conformatie/exterieur, goede ruggen en benen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:48

Inderdaad verhalen die ooit eens door mensen de wereld zijn ingeholpen. Zo ken ik er nog wel een paar.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:35

Cambiar schreef:

Wat dan?? Ik heb al 25 jaar een cremello, ben wel nieuwsgierig wat er volgens jou mis mee is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:43

Gister stond hier een boos bericht maar die is weer verwijdert. Ik heb via pb gevraagd wat er mis is maar helaas niets gehoord.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:02

Ik weet dat "de verhalen" het vaak hebben over erg gevoelige huid, en voor de zon gevoelige ogen.

De cremello die ik intensief meegemaakt heb, heeft hier absoluut last van. (en zo ernstig dat felle zonnige dagen echt naar zijn voor hem)

Dus in hoeverre die verhalen waar zijn weet ik niet, 1 x met één individu meegemaakt is nog geen regel natuurlijk. Maar ik neig dus wel naar dat er een kern van waarheid in zit.

Ik neem aan dat dat bedoeld werd eerder in dit topic.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:04

Femke_Tweety schreef:
Ik weet dat "de verhalen" het vaak hebben over erg gevoelige huid, en voor de zon gevoelige ogen.

De cremello die ik intensief meegemaakt heb, heeft hier absoluut last van. (en zo ernstig dat felle zonnige dagen echt naar zijn voor hem)

Dus in hoeverre die verhalen waar zijn weet ik niet, 1 x met één individu meegemaakt is nog geen regel natuurlijk. Maar ik neig dus wel naar dat er een kern van waarheid in zit.

Ik neem aan dat dat bedoeld werd eerder in dit topic.

Maar dat geven ze niet door, dus dan zie ik nog geen rede niet te dekken met een dubbel creme hengst op een niet creme merrie :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:06

Eens, een cremello gebruiken op een niet verdunde merrie lijkt mij geen probleem.

Maar bewust trachten een cremello te fokken, daar zou ik dus zeer terughoudend in zijn.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:32

Fel zonlicht is voor de mijne ook wel iets vervelend, maar of dat nu specifiek met zijn blauwe ogen te maken heeft weet ik niet. Verder is hij qua huid zeker niet gevoeliger dan andere paarden, behalve zijn neus, maar dat had mijn vosmerrie met grote bles ook.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:42

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:46

Moeten we dan de mensen die snel verbranden in de zon verbieden kinderen te krijgen?

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:51

Is Mcjonnas of Krem niet iets? Mooie hengsten die allebei homozygoot zijn voor creme. Mcjonnas is homozygoot voor creme en heterozygoot voor agouti. Krem is ook homozygoot voor creme en ook homozygoot voor agouti daarom geeft hij altijd of palomino of valk veulens. Bij Mcjannes naast deze twee kleuren ook nog smokey black.
Laatst bijgewerkt door yvettt02 op 02-04-17 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:54

Ze voldoen aan je hoogte eisen. Mcjonnas fokt meestal groot en ik hoop voor volgend jaar ook op een gezond veulen met een appart kleurtje van hem en mijn zwarte merrie

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 19:11

Peterina schreef:
Cambiar schreef:

Waarschijnlijk weer van die oude wijven verhalen die van tijd tot tijd de ronden doen, en dan meestal tegen de tijd dat er weer naar 'gekleurde' hengsten gezocht worden. :D

@ friesiszwart ... Bij Gestuet Falkenhorst staan er verschillende dubbel verdund creme hengsten, EN !! sommige van die cremello's (bijvoorbeeld Weissgold GF) zijn ook nog homozygoot Agouti wat betekend dat je altijd 100% op een fries een valk gekleurde veulen krijgt. Deze hengsten hebben ook stuk per stuk goede conformatie/exterieur, goede ruggen en benen.

Dank je wel voor deze informatie