Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cambiar schreef:keona schreef:http://lusitanovrienden.com/index.php/keuring/#!
Even snel iets voor je gevonden, staat een heel klein stukje over hem. Misschien helpt dat je verder?
Heel erg bedankt, maar ik zou persoonlijk nooit of te nimmer met cremello fokken. Ik dacht dat TS een homozygote dunkleurige hengst zocht ...
Cambiar schreef:Is hier niet ontopic, maar ja, er is iets mis met cremello.
Femke_Tweety schreef:Ik weet dat "de verhalen" het vaak hebben over erg gevoelige huid, en voor de zon gevoelige ogen.
De cremello die ik intensief meegemaakt heb, heeft hier absoluut last van. (en zo ernstig dat felle zonnige dagen echt naar zijn voor hem)
Dus in hoeverre die verhalen waar zijn weet ik niet, 1 x met één individu meegemaakt is nog geen regel natuurlijk. Maar ik neig dus wel naar dat er een kern van waarheid in zit.
Ik neem aan dat dat bedoeld werd eerder in dit topic.
Peterina schreef:Cambiar schreef:Is hier niet ontopic, maar ja, er is iets mis met cremello.
Waarschijnlijk weer van die oude wijven verhalen die van tijd tot tijd de ronden doen, en dan meestal tegen de tijd dat er weer naar 'gekleurde' hengsten gezocht worden.![]()
@ friesiszwart ... Bij Gestuet Falkenhorst staan er verschillende dubbel verdund creme hengsten, EN !! sommige van die cremello's (bijvoorbeeld Weissgold GF) zijn ook nog homozygoot Agouti wat betekend dat je altijd 100% op een fries een valk gekleurde veulen krijgt. Deze hengsten hebben ook stuk per stuk goede conformatie/exterieur, goede ruggen en benen.