[TI] Hoe een veulen op laten groeien tot hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Hoe een veulen op laten groeien tot hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:12

Een jonge hengst zou ik lekker bij drachtige merries zetten, dan leert hij ze gelijk netjes behandelen. Mijn ruin-met-hengsten-aspiraties (hormoondingetje) is met ruinen/hengsten een hel, maar voor merries heeft hij wel respect (en veel ook).
Met andere jonge hengsten samenzetten is leuk, maar opvoeding krijgen ze dan niet. Met oudere ruinen/ hengsten samenzetten kan, maar dan leert hij niet hoe hij merries moet behandelen, wat wel prettig is mocht hij natuurlijk gaan dekken ooit.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 05:50

ik zal inderdaad kiezen voor ruinen of drachtige merries. Mijn oude verzorgpaardje stond als net 2 jarige bij een merrie met de gevolgen van dien.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:16

Ja maar dat is wel een verschil he, een net 2-jarige kan je niet vergelijken met een veulen dat dit jaar geboren is!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:27

Als je hem niet met een maatje (ruin hengst) bij jezelf kunt houden zou mijn keuze inscharen zijn.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 09:30

Bedankt voor alle reacties !

Ik wil nog wel even er bij zetten dat wij in Frankrijk wonen en hier hebben we geen opfok boerderijen voor jonge paarden... Want velen van jullie adviseren om hem bij veulens van zijn leeftijd te zetten maar dat gaat niet lukken.

Hij komt trouwens 11 november naar ons toe *\o/*