Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Izzy19 schreef:Stral schreef:Ik denk dat TS beter ver weg blijft van Franklin met deze merrie
Ja ik vind Franklin een heel tof paard, maar ik denk dat deze absoluut niet aansluit op mijn merrie. Ik denk dat ik dan echt een bol op pootjes ga krijgen. En op zich ben ik absoluut voor compacte paarden maar er moet nog een beetje lengte inzitten natuurlijk. Zeker ivm de souplesse die ik wil verbeteren.
Ik heb mijn twijfels over LL dus voorlopig zou ik liever een andere hengst zoeken waar ikzelf ook meer van overtuigd ben.
Jazz bloed vind ik zelf ook zeker interessant. Ik heb nog lang gedacht over Jazz zelf ook maar mede de iets duurdere prijs van het dekgeld van Jazz, twijfel ik daar toch nog serieus over.
Daarnaast had ik zelf eigenlijk ook het idee dat Toto Jr. voor haar wel iets zou kunnen zijn?
Gribaldi bloed lijkt mij zeker ook interessant. For Gribaldi moet ik eens verder opzoeken, daar weet ik niet zo heel erg veel van.
Hetzelfde voor Grappa, die hengst ken ik niet.
Bordeaux vond ik zeker ook interessant, maar daar komt Flemmingh toch weer in voor en ik hoop toch wel dat er genoeg andere opties zijn om echt volledig weg te kunnen blijven van het Flemmingh bloed. Ook al zit het iets verder weg.
@cjb, Charmeur is sowieso geen optie aangezien dat een Florencio nakomeling is, net zoals mijn merrie. Wat denk je dat de andere 4 hengsten zouden kunnen toevoegen aan mijn merrie of wat ze vooral doorfokken? Ik weet graag ook waarom iemand een bepaalde hengst voorstelt, dat vind ik nog het meest interessante
Izzy19 schreef:Stral schreef:Ik denk dat TS beter ver weg blijft van Franklin met deze merrie
Ja ik vind Franklin een heel tof paard, maar ik denk dat deze absoluut niet aansluit op mijn merrie. Ik denk dat ik dan echt een bol op pootjes ga krijgen. En op zich ben ik absoluut voor compacte paarden maar er moet nog een beetje lengte inzitten natuurlijk. Zeker ivm de souplesse die ik wil verbeteren.
Ik heb mijn twijfels over LL dus voorlopig zou ik liever een andere hengst zoeken waar ikzelf ook meer van overtuigd ben.
Jazz bloed vind ik zelf ook zeker interessant. Ik heb nog lang gedacht over Jazz zelf ook maar mede de iets duurdere prijs van het dekgeld van Jazz, twijfel ik daar toch nog serieus over.
Daarnaast had ik zelf eigenlijk ook het idee dat Toto Jr. voor haar wel iets zou kunnen zijn?
Gribaldi bloed lijkt mij zeker ook interessant. For Gribaldi moet ik eens verder opzoeken, daar weet ik niet zo heel erg veel van.
Hetzelfde voor Grappa, die hengst ken ik niet.
Bordeaux vond ik zeker ook interessant, maar daar komt Flemmingh toch weer in voor en ik hoop toch wel dat er genoeg andere opties zijn om echt volledig weg te kunnen blijven van het Flemmingh bloed. Ook al zit het iets verder weg.
@cjb, Charmeur is sowieso geen optie aangezien dat een Florencio nakomeling is, net zoals mijn merrie. Wat denk je dat de andere 4 hengsten zouden kunnen toevoegen aan mijn merrie of wat ze vooral doorfokken? Ik weet graag ook waarom iemand een bepaalde hengst voorstelt, dat vind ik nog het meest interessante
Elisa2 schreef:Dante Weltino is alleen niet kwpn erkend..is dat een probleem? want als dat niet zo is kun je ook nog denken aan wat lijnenteelt met een Furstenball zoon.
Het probleem is dat bewezen verervers sowieso meer kosten..dus of je gokt met een jonge hengst of betaald iets meer voor een bewezen hengt.

Izzy19 schreef:Ik heb Eye Catcher nog eens bekijken, hij is zelf wel maar 1m65, iemand een idee of hij ook klein fokt?
Expression zou inderdaad wel nog iets kunnen zijn. Flemmingh zit er wel terug in maar inderdaad redelijk ver naar achter. Als iemand meer info heeft over hoe hij fokt, laat maar weten
Overigens fokwaarde benoemen is leuk, maar zeker bij jonge hengsten is de betrouwbaarheid ervan ook belangrijk om te benoemen.
misterA schreef:Vooral omdat het KWPN-selectiesysteem zeer transparant is. We weten vooral de zwakke punten. Van duitse hengsten kennen we vooral de filmpjes en de folders. .
ceasario schreef:misterA schreef:Vooral omdat het KWPN-selectiesysteem zeer transparant is. We weten vooral de zwakke punten. Van duitse hengsten kennen we vooral de filmpjes en de folders. .
Als je geen moeite doet kom je tot deze conclusie..
De punten verdeling is openbaar en hengsten zijn dagelijks op de verr. te zien.
http://www.hengstleistungspruefung.de/p ... ergebnisse
http://www.hengstleistungspruefung.de/p ... pruefungen
http://www.pferd-aktuell.de/zuchtwertsc ... schaetzung