Welke hengst voor Pardon X Damiro merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:23

Ad Valk voor de Apache x Vivaldi bellen en verder is ff op google zoeken ook een mogelijkheid.

Nina1999

Re: Welke hengst voor Pardon X Damiro merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 23:44

Ben (nog) geen lid van kwpn helaas.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 11:52

R12312,welke apachexferro heb jij het over? Ik kan er echt niks over vinden, alleen dat hij door is naar de volgende ronde, maar geen beeldmateriaal oid.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:18

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 13:03

Thanks! Heb je van hem ook een filmpje?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 18:23

Desperado gaat het geen sterk achterbeen geven ben ik bang he? Verder spreekt hij me best aan nl...

El Capone, zou dat wat zijn voor mijn merrie?

Het is zo lastig; bloed, kracht en lengte -O-

Nog iemand advies?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:40

El Capone geeft geen lengte mee, kun je beter naar Dark Pleasure kijken...

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 18:44

Die ken ik niet, ga ik ff bekijken!

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 18:51

Denk je dat hij kracht vanachter toe gaat voegen? Ben bang van niet, op het filmpje wat ik heb bekeken tilt hij zn achterbenen helemaal niet op nl.

Denk dat dat bij desperado ook zo zal zijn, of zou dat mee vallen?

En ebony, zou die lengte mee geven? Ook niet denk ik he?

Is het nou echt zo moeilijk een krachtig bewegende hengst (zoals expression, franklin, ferdeaux, ferdinand) te vinden MET lengte? Of doe ik gewoon iets niet goed?

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:03

Expression geeft volgens mij lengte, iig wel volgens de database en de hengst is ook langgelijnd.

Dark pleasure geeft ze volgens mij juist kort, schijnt wel mooie types en beweging mee te geven. in ieder geval veel beter dan dat hij zelf lijkt te hebben, lastig om doorheen te kijken, dat wel. Ebony geeft ook geen extra lengte.

Je zou geniaal eens kunnen bekijken, wel een jonge hengst.

maar t klopt dat er veel meer hengsten zijn die opvallen die wat compacter zijn dan veel lengte hebben, in ieder geval dat is ook mijn ervaring.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 21:54

Hoe komt dat dan? Dat korte paarden 'beter' bewegen? En wat is nou eigenlijk wenselijk? Toch liever langgelijnd in de dressuur toch?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:37

Dark Pleasure geeft mooie langgelijnde nakomelingen met veel bloed die goed in elkaar zitten, hij fokt beter dan hij is vind ik. Maar echt kracht achter..nee dat geeft hij niet, maar je zult ergens een compromis op moeten maken.

Geniaal had een mooie veulencollectie vorig jaar..maar geeft ook geen kracht mee.

Korte paarden verzamelen makkelijker is mijn ervaring, dan lijkt het al gauw meer qua beweging. Maar het mooiste is om een paard niet te kort {moeite met lengtebuiging} en niet te lang {moeite met verzameling} te hebben.

Bij jouw merrie is het belangrijk om te kijken dat de hengst een voldoende langelijnde rug heeft en dan voornamelijk dat stukje achter de schoft dat de rug daar mooi door loopt en dan met een niet te sterk hellend kruis.

Is Bordeaux niet wat voor je? fokt kracht door en goede bewegingen...iets minder mooi front. {maar ja je moet ergens concessies op doen he} maar wel mooie types met een goede bovenlijn.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:46

Bordeaux heb ik me zeker wel in verdiept, maar hij spreekt me totaal niet aan eigenlijk in tegenstelling tot zijn zoon Ferdeaux.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar grand galaxy win t. Wat vind je daar van? Eventueel staan dreamboy, hometown, expression en galaxie ook nog op mijn lijstje, das voor nu de top 5.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:40

Ik heb de veulens gezien van Grand galaxy win..ik was er niet zo kapot van. Hengst fokt wel uniforme types, maar veelal neerwaarts gebouwd met een lang stuwend achterbeen.

Dreamboy gaat geen lengte geven, kun je volgens mij beter voor Desperado gaan..of Geniaal. Die geeft een beter achterbeen dan Desperado..en meer lengte dan Dreamboy.

Ferdeaux fokt bloederig, alleen weer niet veel lengte..maar goed, ergens zul je toch een consessie op moeten doen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:14

Desperado vind ik vanachter niet goed genoeg voor mijn merrie idd.

Wat vindt jij van Galaxie (v. Jazz)? En van Hometown, heb je daar toevallig ook veulens van gezien?

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:57

Las ergens dat Hometown 7 veulens krijgt ofzo dit jaar. Deze zijn merries waren al gedekt voor zijn goedkeuring dus...

Kwam net ergens op facebook mooi langgelijnd veulen tegen van Galaxie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:13

Nina1999 schreef:

Wat vindt jij van Galaxie (v. Jazz)? En van Hometown, heb je daar toevallig ook veulens van gezien?

Galaxie is mijn smaak niet echt...imo zijn er betere hengsten, zijn nafok heb ik me ook niet in verdiept. Hometown moet dit jaar veulens laten zien.

Ik zou de kleur keuze sowieso los laten..

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:29

Elisa2 schreef:
Nina1999 schreef:

Galaxie is mijn smaak niet echt...imo zijn er betere hengsten, zijn nafok heb ik me ook niet in verdiept. Hometown moet dit jaar veulens laten zien.

Ik zou de kleur keuze sowieso los laten..

H jaargang moeten alleen de in het voorjaar goedgekeurde hengsten veulens laten zien volgens mij.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 21:49

Kleur maakt me niet uit, alleen bij voorkeur geen vos (maar ik heb dan ook nog geen hengst gevonden die me erg aansprak, op zijn kleur na). Dat de hengsten die ik nu noem allemaal zwart zijn is echt toeval, bruin vind ik ook prima.

Wat vind jij mis met galaxie? Mij spreekt hij persoonlijk erg aan.

Hoe kan ik het beste aan info komen over nakomelingen van hengsten zonder lid te zijn van kwpn?

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:22

Vond Galaxie zeker niet slecht in verrichtingen, helaas niet mee gelopen in de hengstencompetitie dus hebben de vorderingen niet kunnen zien! Wellicht ergens te zien op show.
Je merrie zal wel correct op de benen moeten staan...

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:27

Heb niet het gehele topic doorgelezen, dus excuus als deze hengst al genoemd is.

Wat denk je van de hengst Gunner ?
Ben zelf best gecharmeerd van de hengst en zijn bewegingen, kracht heeft hij echt wel!

( we hebben zelf een B pony maar anders zou ik het wel weten..;-))

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 22:37

Ja, dat wilde ik nou ook nog een vragen, teletekst, Wat houdt het nou in als dat er staat, dat je merrie bijv goede voorstand moet hebben? Dat de hengst dat dus niet heeft, of is het niet zo kort door de bocht?

Mijn merrie staat keurig op haar benen en heeft prima voeten, maar dat wil ik dus wel graag zou houden......

Helaas kan ik idd erg weinig vinden over Galaxie.

Gunner ken ik niet, ga ik me in verdiepen.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:57

Afbeelding

Bellisimo X Vincent.

Ik vind m wel leuk eigenlijk !

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:51

Nina1999 schreef:
Ja, dat wilde ik nou ook nog een vragen, teletekst, Wat houdt het nou in als dat er staat, dat je merrie bijv goede voorstand moet hebben? Dat de hengst dat dus niet heeft, of is het niet zo kort door de bocht?

Mijn merrie staat keurig op haar benen en heeft prima voeten, maar dat wil ik dus wel graag zou houden......

Helaas kan ik idd erg weinig vinden over Galaxie.

Gunner ken ik niet, ga ik me in verdiepen.

Galaxie staat erg Frans voor , aan 1 of 2 benen, ben ik ff kwijt...
Vandaar de correcte voorstand ( voeten)

Let wel, geen enkele hengst is volmaakt en op elke hengst wel wat aan te merken :-)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:45

Nina1999 schreef:
Nee, dat is eigenlijk het laatste wat ik wil, liespr. Hm het is echt lastig hoor...

Zijn goedgekeurde nakomelingen, zijn die ook zo, of niet? Bon bravour, of ebony bijv?

De hengsten van van olst, zouden die wel bloed toe kunnen voegen? Verder denk ik dat dat best zou kunnen passen, maar ik twijfel wel een beetje daaraan.

Ik haak even in op het flegmatieke van nakomelingen van Painted Black, die ervaring heb ik namelijk niet! Heb er twee zelf gereden en ken er nog eentje en ze hebben allemaal veel looplust. De merrie die ik nu rijd is juist snel heet en erg vlug, wat niet van haar moeder komt.

Ferdeaux hadden ze bij ons op stal een veulen van afgelopen jaar, kon erg fijn bewegen en veel bloed! Kwam uit een Sir Oldenburg moeder.