Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Cantis. Heeft een edeler hoofd dan zijn broer cansantos voor de rest is hij evengoed. Cansantos is wel rustiger dan Cantis. Cantis was heel erg vervelend aan de hand.
Citaat:Arco Polo. Heb ik niet echt gevolgd was nogal verbaasd dat dit een schimmel was.
petraaken schreef:Klopt helemaalRefurstinels was op veterinaire redenen afgevoerd voor de derde bezichtiging. Cirobantos was er ook niet en ik dacht Laznavour ook niet. Er was er nog eentje niet geloof ik. Napoleon bij de pony's was ook niet aanwezig.
Ik ook, wat een dierCitaat:Wij denken om met Florencio te fokken volgend jaar met een van onze merries. Tjonge wat kan dat paard lopen. Zag er heel erg rustig uit. werd ook heel goed gereden. Ik zat er min of meer bij te.
Die Jazz vond ik ook niet zo fijnCitaat:Santiago bevalt ons nog steeds absoluut niet. Ik geloof dat Sandreo niet aanwezig en dat was spijtig. Just Royal dancer kan wel goed bewegen maar om een of andere reden bevalt hij ons niet.
Ik vind ze beide niet fijn aan de handCitaat:Cantis. Heeft een edeler hoofd dan zijn broer cansantos voor de rest is hij evengoed. Casantos is wel rustiger dan Cantis. Cantis was heel erg vervelend aan de hand.
Die had me wat teveel knie in de draf en past verder ook niet zo mooi op mijn merrieCitaat:Harley. Lijkt enorm op zijn vader Heartbreaker.
Vond het wel een aansprekend dier, mooi type ook. Maar niet mijn keuze, ik wil nog steeds een springer fokkenCitaat:Rhapsody. (v Royal Dance) Wacht ik nog beetje bij af. Weet niet goed wat ik er moet van denken of zeggen.
Mooi paard iddCitaat:Remiro HM. Mooie hengst, met goede gangen.
Citaat:Ruby's Radetzky laat ik aan de anderen over.
Dees schreef:Dat was ook mijn punt(naast het springen), mijn merrie is al erg luxe en dan ben ik bang dat ik geen paard overhoudIk heb ook genoten van Florencio. Zonder overdrijven, dat was veruit het allerbest wat er aan hengstenspul rondliep! Potverdrie, wat een losheid, wat een veer, wat een gemak in de beweging. Menig andere hengst was ook goed hoor, maar Florencio......OiJoiJoi....dat is een echte hoor. Superkwijl. Ik vind hem wel heel, heel luxe gebouwd....die is niet voor frele merrietjes, lijkt mij. Dan kom je wel heel gauw in de te luxe paardjes. Maar er was er werkelijk niet een die zo los in de beweging was. Heel fraai! Echt top!
Dat vond ik ook toen Heros met de dressuurpaarden in de baan kwam. Die hengst loopt echt wel correct, maar imponeerd niet zoals die dressuurpaardenCitaat:Volgens mij is Kasparow al goedgekeurd; hij reed mee in de rubriek met Sumarill en Sandreo en Florencio en kwam later bij de 3de bezichtiging niet de baan in. Jammer trouwens dat oudere hengsten in zo'n rij-demonstratie meeliepen tussen de jongere hengsten: een jongere hengst is kwa beweging immers altijd de mindere.
Citaat:Ik geloof dat ik wel goed zit bij NRPS. Leuke sfeer de hele dag, we werden spontaan ook aangesproken door mensen naast ons op de tribune; maak je niet vaak mee tegenwoordig
petraaken"]
De springgefokte nieuwe lichting heb ik niet echt gevolgd. Wat mij wel opvalt is dat veel van die jonge dieren zo klieren aan de hand. Zenuwen kan ik nog inkomen, maar van zodra ze los waren, was het net alsof ze 14 dagen opgesloten hadden gezeten in hun stal. Als toeshouwer vind ik dat niet echt leuk. Hoe kan je nu een eerlijk oordeel vellen over de hengsten als ze als gek rondrennen? Een goede galop tonen ze dan niet.
[/quote]
Nou inderdaad! Ik vond het wild-westen-gedoe wel amusant om te zien, maar echt te beoordelen zijn ze dan echt niet.
Alhoewel; van C van CArpaccio weten we nu wel dat hij zittend op zijn gat om een dubbeltje kan draaien om vervolgens met een frisse hoge bok te kunnen vertrekken. Daar heb je al hengst toch wel wat kracht voor nodig
[quote="petraaken schreef:De hexagon show was inderdaad heerlijk om te zien. Vond Truppa begin 2003 ook nogal wat van het iele type maar ik vond dat toch al aardig aan het uitbreden was. Ik denk dat Rubiquils laatbloeiers zijn. Ik heb Ollright op video als 3-jarige en was ook zo'n slanke. Ze beginnen pas paard te worden als een jaar of 4-5 zijn. Ook Radetzky's halfzus is zo'n laatbloeier. begint nu pas paard te worden. Wel leuk om te horen dat hij jullie niet tegenvalt. Ik was een beetje bang dat hij niet veel galop ging tonen en maar enkel zou draven. .
yvetje schreef:ik ben ook geweestHeel onverwachts, ik kreeg het op de dag zelf pas te horen dat ik mee ging.....maar het was wel leuk! ik vond don ruto een onwijs leuke hengst! maar rubels liep er ook goed bij
Stom he dat de muziek het niet deed bij de kur van evanto´s nieuwmoed!