Trekpaarden, wat vinden jullie er eigenlijk van?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van trekpaarden?

Mooie beesten! Erg lief!
65 (63%)
Wel mooi, maar zou er geen willen hebben/ verzorgen
11 (10%)
Niet mijn type
23 (22%)
Vreselijke boerenknollen
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 103

Gravin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:14

superlenie schreef:
Absoluut!
Rijd super!!!!! je moet alleen niet samen met een belg vallen...
Ze zijn best zwaar als je been eronder ligt! Knipoog

Ik vond dat eigenlijk wel meevallen, Ik had het namelijk veel zwaarder verwacht!

OK dan! Maar trekpaarden zijn geweldig!!! OK dan!

Alleen het is zo lastig, dat ze soms zo eigenwijs zijn Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:09

ik vind het echt supermooie paarden Haha!

ja ze zijn idd vaak lastig.

op de limburge (wedstrijd)hielden ze zo'n knollen race(wij noemen die knollen Tong uitsteken)
en toen waren er 3 zo'n normale bruin grijs achtige en 1 zwarte.
en die zwarte was echt zo mooi,
en die waren dus bereden en toen hielden ze zo'n race....en als je er 10 m vanaf stond,voelde je de grond nog trillen Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:27

Ik vind Ardenners helemaal het einde. Op ponykamp bij manege Bergemo afgelopen zomer mocht ik op de 5 jarige Ardenner merrie Rosalien rijden (ik had gevraaagd of dat mocht..want ik wilde graag eens op een trekpaard). Die werd alleen door beginners gereden...maar ze bleek super leergierig te zijn..en ik had haar na 2 uur zover dat ze de beginselen van het wijken onder de knie had...ook aan de teugel een lekker vwnw kon ze prima..ging ze heel overdreven van schuimen en knabbelen op haar bit. Egt gaaf!!! En in de bossen superhard galloperen met die dikke kont van haar..en lol dat we samen hebben gehad Ik ben helemaal weg van haar.

xxx djoontje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:40

djoontje schreef:
Ik vind Ardenners helemaal het einde. Op ponykamp bij manege Bergemo afgelopen zomer mocht ik op de 5 jarige Ardenner merrie Rosalien rijden (ik had gevraaagd of dat mocht..want ik wilde graag eens op een trekpaard). Die werd alleen door beginners gereden...maar ze bleek super leergierig te zijn..en ik had haar na 2 uur zover dat ze de beginselen van het wijken onder de knie had...ook aan de teugel een lekker vwnw kon ze prima..ging ze heel overdreven van schuimen en knabbelen op haar bit. Egt gaaf!!! En in de bossen superhard galloperen met die dikke kont van haar..en lol dat we samen hebben gehad Ik ben helemaal weg van haar.

xxx djoontje

Wat gaaf! Trekpaarden op ponykamp! *LOL*

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:07

Sammm"]
[quote="ebbeltje schreef:
Ik vind het superleuke paarden
Ik heb een tijd een paar trekpaarden verzorgd en ik vond ze eigenlijk wel heel gaaf Lachen Op die kon je niet zo makkelijk rijden maar dat gaf niet.Ze zijn inderdaad wel eigenwijs Schijnheilig maar dat zijn wel meerdere paardjes Tong uitsteken

Ik vind Moon er trouwens altijd zo schattig uitzien Lachen (als je dat tenminste van trekpaarden kunt zeggen,schattig Haha! )

Moon is ook schattig! Lovers
[/quote]

Haha dat geloof ik Haha!
Maar ik ken haar niet dus ik kan het niet helemaal zeker zeggen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:30

ebbeltje"]
[quote="Sammm"][quote="ebbeltje schreef:
Ik vind het superleuke paarden
Ik heb een tijd een paar trekpaarden verzorgd en ik vond ze eigenlijk wel heel gaaf Lachen Op die kon je niet zo makkelijk rijden maar dat gaf niet.Ze zijn inderdaad wel eigenwijs Schijnheilig maar dat zijn wel meerdere paardjes Tong uitsteken

Ik vind Moon er trouwens altijd zo schattig uitzien Lachen (als je dat tenminste van trekpaarden kunt zeggen,schattig Haha! )

Moon is ook schattig! Lovers
[/quote]

Haha dat geloof ik Haha!
Maar ik ken haar niet dus ik kan het niet helemaal zeker zeggen Tong uitsteken
[/quote]
Geloof mij nou maar Knipoog Haha!

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:33

Is er ook iemand van jullie naar de hengstenkeuring geweest van de trekpaarden? Of zijn de meeste BOKKERS alleen naar de haflingers geweest?

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:56

Ik wilde er wel graag heen maar ik kon niet helaas
Ik zou anders zeker ook naar de trekpaarden zijn geweest maarja.
Volgende keer maar weer Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 10:09

Wel mooi maar zou er niet 1 willen verzorgen.
maar ze zijn wel mooi! OK dan!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:42

Ikke ben natuurlijk wel uitgebreid naar de trekpaardenhengsten wezen kijken...ik heb een heel fotoverslag op een ander forum gezet...
Ik moet drie hengsten uitzoeken voor mijn merries en heb me dan ook erg verdiept in hengstenlijnen...nu dus alleen even de hengsten in het echie erbij zien....dam kan ik weer schrappen en aantekeningen maken in mijn boekjes *grijnz*

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:19

helemaal te gek die trekpaarden.
Ik verzorg er 1... super gaad beestje.. fijn te rijden.. luisterd 10 x beter als mijn kwpn'er
Ik ben naar de hengstenkeuring geweest.. Was heel gaaf en echt een paar bakbeesten gezien die ik wel op het merrietje wil zetten..
Helaas hebben de eigenaar en ik een andere smaak qua hengsten ( zij viel meer voor de afgekeurde!! helaas.. maar we hebben nu 4 favorieten)

*of topic*
Tanneke ik was mijn digi vergeten heb dus helaas geen foto's kunnen maken.
Wel een heel mooi beest.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:36

newie schreef:
helemaal te gek die trekpaarden.
Ik verzorg er 1... super gaad beestje.. fijn te rijden.. luisterd 10 x beter als mijn kwpn'er
Ik ben naar de hengstenkeuring geweest.. Was heel gaaf en echt een paar bakbeesten gezien die ik wel op het merrietje wil zetten..
Helaas hebben de eigenaar en ik een andere smaak qua hengsten ( zij viel meer voor de afgekeurde!! helaas.. maar we hebben nu 4 favorieten)

*of topic*
Tanneke ik was mijn digi vergeten heb dus helaas geen foto's kunnen maken.
Wel een heel mooi beest.

Dankje
Als jullie op de afgekeurde hengsten vielen, wij hadden er nog een
Maar staat nu in België Haha!
Jammer.

lauraentessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:49

trekpaarden zijn superzzzz!!!!
ze kunnen alles..leuk bewegen, zijn aangespannen fijn te rijden, je kan er lekker mee onder het zadel rijden en ze zijn rustig en niet zo heet in hun kop..ideaal dus..ik kan nie meer zonder

xxx

OK dan!

Afbeelding
Haha! mijn supermeissie tessa!!! Haha!

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:09

Als je eenmaal een trekpaard hebt, wil je en kun
je niet meer zonder. Het zijn zo'n geweldige brave en
rustige paarden. Ik heb een jaar op een rijpaard gereden,
maar zonder succes. Ik was weer snel terug bij de
trekpaarden.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:08

Ik vind het hele lieve en meestal ook wel mooie beesten als ze nog een staart hebben.

Maar persoonlijk zou ik er geen willen hebben.
Ik heb nou eenmaal een zwak voor kwpners

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:18

Trekpaarden zijn niet mijn type's. Maar voor de koets en in de wei vind ik ze erg leuk!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:26

Ik heb op de eerste gestemd! Lachen
Ik vind het prachtige beesten! Hou ook van stevige paarden... Knipoog
Maar het mooist natuurlijk wel met staart! Dat hoort gewoon bij alle paarden! Voor me zelf zou ik er geen willen hebben

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:10

Ik vind ze super leuk! Meestal zijn ze heel lief en rustig, maar je hebt er ook die redelijk 'wild' zijn.
Ik ben helemaal weg van een Ardenner bij manege Bergemo: Hendrik
Afbeelding
Hij is wel niet zo zwaar gebouwd en zijn hoofd vind ik wat minder door de bles, maar hij heeft een leuk karakter en zit heerlijk.
Ik vind ze vooral erg mooi trouwens, ik heb alleen nog maar op Hendrik gereden dus kan niet zeggen of ik ze over het algemeen lekker vind zitten! Haha!
lauraentessa: wat voor ras is jouw paardje? Ook een Ardenner?

MarjoleinP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:19

Geweldige dieren.
Ik heb een verzorgbelg gehad en die reed ik zowel onder het zadel als aangespannen. Harstikke gaaf.
Vroeg er een keer iemand of ik niet een beetje meer paard kon nemen, Nou zou ik dan willen vragen wat moet ik dan nemen??
De belg is helaas overleden met de geboorte van haar veulen (die heeft het ook niet overleeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:47

Ik heb nog nooit op een Trekpaard gereden, maar het lijkt me wel erg leuk.

Ik rijd dus wel op 'gewone' paarden, en dat bevalt me echt supergoed (vooral Sam Lovers )

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:28

leuke paarden. een belg was het allereerste paard waar ik op heb gereden. en de baas van mijn verzorgpony's gaat ook om met eigenaren van belgische trekpaarden. en ze komen ook wel eens langs met de belg voor de kar Schijnheilig . een keer een appel gegeven hap weg Bloos! met ringsteken en menritten zie ik ze ook vaak OK dan! *LOL* Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:49

Het enige nadeel is toch wel hun koppigheid soms Haha!
Ik wilde eerst van een andere Ardenner bij Bergemo de hoeven uitkrabben, maar die vertikte het! Ik maar sjorren aan dat achterbeen Rolleyes en steeds weer lief omhoog en omlaag met die hand, maar dat been bleef op de grond! >;)
Heb het toch voor elkaar gekregen, gelukkig! Had wel helemaal last van mijn rug omdat ze ook nog eens MIJ haar hele been liet dragen. Rolleyes