hoeveel kost een shetlander per maand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:18

Mioux schreef:
TS ik zie dat je 13 bent, en is niet flauw bedoelt.Mag jij als 13 jarige officieel een pony mag kopen zomaar ? En hoe denken je ouders erover ivm onvoorziene kosten? Want je hebt het over een volle spaarpot, houd je rekening mee dat ook operaties te pas kunnen komen ook door ongelukjes? Die kunnen in de honderden, soms duizend euro's kosten...

En als 13 jarige op een shet, kan je niet lang op dan ben ik bang... dan word je veel te lang. Aangezien hij 10 maanden is zeg je, en nog zeker 2,5 a 3,5 jaar duurt voor je kan rijden ben je al 16/17 en te lang voor de pony en te zwaar lijkt me? En waarom ijzers? Heb je gekeken of die wel nut hebben voor wat jij wilt gaan doen? En ook in hoeverre de hoeve slijten of dat wel nodig is?

Ik zou eerst met je ouders er over hebben...goed nadenken en reeel kijken of hun eventuele kosten die rond de 1000 komen wel kunnen betalen. Ook als je naar een andere stal moet met kosten per maand of hun dat kunnen opbrengen. En of je ook tevreden bent met nooit erop kunnen rijden en zo. Klinkt beetje als impulsief een keuze maken, maar ik hoop dat er toch werkelijk eerst naar alles gekeken word voor de beslissing gemaakt word.

En niet vergeten dat een shetlander 30 tot 40 jaar oud kan worden en je er zo lang voor wilt zorgen.

cinniz123

Re: hoeveel kost een shetlander per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:30

mijn 2 A-pony's kosten samen net zoveel in stallingskosten(hooi,vlas) als mn fjord.
kwa veearts kosten en hoefsmid ben ik net zo duur uit voor een shet als een groot paard,oke sedatie kost iets minder.
kwa dekens is het voor die kleintjes iets goedkoper maar scheelt niet heel veel.
en kwa men uitrusting ben ik heel duur uit maar mocht ik dezelfde uitrusting nemen in bijv. cobmaat zou het NOG duurder zijn.

het ligt er dus aan wat je wilt gaan doen met je shet.
je kan het zo gek maken als je wilt maar er zijn natuurlijk zaken waar je niet onderuit komt groot of klein gezien.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:56

Je wilt de shet beleren zeg je maar je wilt er niet op rijden?

Met 16 jaar kan ik me niet voorstellen dat je niet veel te groot bent om er uberhaupt op te klimmen, laat staan beleren? Wat zijn nu exact je toekomst plannen ?

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:27

Mioux schreef:
Je wilt de shet beleren zeg je maar je wilt er niet op rijden?

Met 16 jaar kan ik me niet voorstellen dat je niet veel te groot bent om er uberhaupt op te klimmen, laat staan beleren? Wat zijn nu exact je toekomst plannen ?

waarschijnlijk mennen ;)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:11

Wat ook erg belangerijk is:

* wat wil je er mee?
* wat is je back-up stalling
* en waar haal je al het geld vandaan voor de hoefsmid, laat staan als je opeens hoge medische kosten heb.

Allemaal belangrijke dingen. Wat eigenlijk zelfs op een rijtje het is handigst is.

Veel succes

Annemarleens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:03

Ik heb die van mij laten keuren ookal is het "maar" een shet en de keuring is de helft van de aankoopwaarde. het gaat namelijk niet om de aankoopwaarde maar om te voorkomen dat ik een shet koop met problemen waardoor ik voor hoge onverwachte kosten kwam te staan. ook een grote reden voor de keuring is omdat ik haar ook wilde beleren voor de sulky. ik betaal dan liever 125 euro keuring en koop de pony niet dan dat ze uiteindelijk 24/7 als grasmaaier zou staan

Loenaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:48

Staat hij bij jullie aan huis ? Of ga je hem ergens stallen ? Het ligt er ook aan welke kwaliteit voer je koopt en of je veel met hem gaat mennen ofzo , dan kan hij sneller blessures oplopen en dat kost weer extra geld. /3