Mioux schreef:TS ik zie dat je 13 bent, en is niet flauw bedoelt.Mag jij als 13 jarige officieel een pony mag kopen zomaar ? En hoe denken je ouders erover ivm onvoorziene kosten? Want je hebt het over een volle spaarpot, houd je rekening mee dat ook operaties te pas kunnen komen ook door ongelukjes? Die kunnen in de honderden, soms duizend euro's kosten...
En als 13 jarige op een shet, kan je niet lang op dan ben ik bang... dan word je veel te lang. Aangezien hij 10 maanden is zeg je, en nog zeker 2,5 a 3,5 jaar duurt voor je kan rijden ben je al 16/17 en te lang voor de pony en te zwaar lijkt me? En waarom ijzers? Heb je gekeken of die wel nut hebben voor wat jij wilt gaan doen? En ook in hoeverre de hoeve slijten of dat wel nodig is?
Ik zou eerst met je ouders er over hebben...goed nadenken en reeel kijken of hun eventuele kosten die rond de 1000 komen wel kunnen betalen. Ook als je naar een andere stal moet met kosten per maand of hun dat kunnen opbrengen. En of je ook tevreden bent met nooit erop kunnen rijden en zo. Klinkt beetje als impulsief een keuze maken, maar ik hoop dat er toch werkelijk eerst naar alles gekeken word voor de beslissing gemaakt word.
En niet vergeten dat een shetlander 30 tot 40 jaar oud kan worden en je er zo lang voor wilt zorgen.