Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
safina schreef:Een veulentje aan de voet is leuk, maar ik zou er alleen mee fokken als je weet dat het een veulen oplevert dat een goede toekomst heeft. Er moet een markt voor zijn, vraag naar zijn. Waarmee ik bedoel: als je het ooit te koop zet, moet je zeker weten dat er zich op korte termijn verschillende geïnteresseerden voor gaan melden, zodat jij het kwijt kunt aan een goed tehuis. Anders heeft het dier geen fijne toekomst. Eindigt het in het ergste geval bij de slager omdat het een paard is waar niemand op zit te wachten. Want helaas is het zo dat er nog steeds gezonde paarden bij de slager belanden omdat er simpelweg geen markt voor is. Ook paarden met een papier.
Janinevv schreef:safina schreef:Een veulentje aan de voet is leuk, maar ik zou er alleen mee fokken als je weet dat het een veulen oplevert dat een goede toekomst heeft. Er moet een markt voor zijn, vraag naar zijn. Waarmee ik bedoel: als je het ooit te koop zet, moet je zeker weten dat er zich op korte termijn verschillende geïnteresseerden voor gaan melden, zodat jij het kwijt kunt aan een goed tehuis. Anders heeft het dier geen fijne toekomst. Eindigt het in het ergste geval bij de slager omdat het een paard is waar niemand op zit te wachten. Want helaas is het zo dat er nog steeds gezonde paarden bij de slager belanden omdat er simpelweg geen markt voor is. Ook paarden met een papier.
Jaa dat klopt helaas!
Ben zelf wel als ik niet zou houden het rustig en naar goede plek zou willen verkopen. Niet bij eerste beste kwijt. Alleen kan het soms dan alsnog op verkeerde pad komen maar dat weet je nooit.
Janinevv schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik wil eigenlijk niet veel groter gaan fokken als ik dat zou willen, dan eerder een grote e dan een veulen die groter word dan de 1.65, iets kleiner zou ook prima zijn dus 1.60.
Ik ben bang dat een arabier op mijn paard heel erg heftig word te paard zoals jullie zijden. Het is een dame met karakter wel gevoelig..
Ik zou er ook niet veel aan willen verdienen als ik het zou willen verkopen.
Gaat me er meer om dat het leuk paardje is voor de toekomst.
Vind het erg lastig met al die hengsten keuzes.
Janinevv schreef:Jaa keona dat hoor je wel veel met dravers en arabieren.
Maar is er dan niet kans dat ik zo opgefokt iets fok? Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen haha
Janinevv schreef:Ik zal het in eerste instantie zelf willen houden! Maar anders een goed huisje zoeken.
Merrie is wel pittig maar heeft beetje twee kanten.. Onder het rijden tsja ze kan nog niet zoveel ik krijg hier hulp bij!
Ik zou graag qua bouw wat minder lange benen voor betere galop, galoperen kan ze best wel alleen nog niet stabiel dan gaat ze keihard. Dus hengst met koel karakter en goeie bewegingen is wat ik graag zou willen.
Een leuk kleurtje is ook altijd leuk!